Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-04-26, 13:41
Medlem
ismannens avatar
min arbetsgivare försöker stoppa oss från att läsa flashback.info.
-------------------------------------------------------------------
“You were denied access because:
Access denied by WebWasher DynaBLocator content category. The requested URL belongs to the following categories: Illegal Activities, Illegal Drugs. ”

Visst får dom om dom vill blocka vad som helst, men får dom verkligen skiva som dom gör: "Illegal Activities, Illegal Drugs" ??
Bara för det inte passar nån nisse borta i usa så betyder ju inte det att det är olagligt i Sverige !?

Kanske fel avdelning, men det är ingen fråga om hur jag går förbi detta utan sättet dom skriver på.
Citera
2007-04-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismannen
min arbetsgivare försöker stoppa oss från att läsa flashback.info.
“You were denied access because:
Access denied by WebWasher DynaBLocator content category. The requested URL belongs to the following categories: Illegal Activities, Illegal Drugs. ”

Visst får dom om dom vill blocka vad som helst, men får dom verkligen skiva som dom gör: "Illegal Activities, Illegal Drugs" ??
Bara för det inte passar nån nisse borta i usa så betyder ju inte det att det är olagligt i Sverige !?

Kanske fel avdelning, men det är ingen fråga om hur jag går förbi detta utan sättet dom skriver på.

hahahahahha.... sheeet... asså skit vilken idiot till arbetsgivare du har!
Kan man anmälla killen? Jag vet inte det men det är ju så att flashback är olagligt. Men dom har ju inte en server i sverige så det låter lite vrickat....

Slå han! Knocka han eller nått
Citera
2007-04-26, 19:44
Medlem
Ballexanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3XT_Gangsta
hahahahahha.... sheeet... asså skit vilken idiot till arbetsgivare du har!
Kan man anmälla killen? Jag vet inte det men det är ju så att flashback är olagligt. Men dom har ju inte en server i sverige så det låter lite vrickat....

Slå han! Knocka han eller nått

Dom har servern i Sverige så vitt jag vet.
Företaget körs dock i England.

Vad för jobb har du? Det kan ju vara så att han bara inte ser att det är nödvändigt för er att kunna komma åt sidor som flashback.
Kanske har det varit lite mycket aktivitet på sidan?
Citera
2007-04-26, 20:24
Medlem
SweTechs avatar
Texten som står har ju knappast ditt företag skrivit in utan det är nog ett filter från WebWasher.

Du får se hur smarta din it avdelning är, kolla ifall dom har blockat på både ip och dns namnet, kolla ifall du kan surfa in via någon känd webproxy så som zend2 eller mywebtunnel och se ifall dom också är blockade i företagets filter. Är dom det får du antingen sätta upp en egen proxy eller leta efter någon som inte är så känd så den finns på filterlistorna.

Min förra arbetsplats var helt överjävliga på att blocka saker och scannade tom vad för typ av trafik som gick ut på dom öppna portarna men även där lyckades jag komma åt vissa nödvändiga sidor.
Citera
2007-04-27, 14:39
Medlem
http://www.freeproxy.ru/en/free_proxy/cgi-proxy.htm
Citera
2007-04-27, 15:28
Medlem
ismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Texten som står har ju knappast ditt företag skrivit in utan det är nog ett filter från WebWasher.

Du får se hur smarta din it avdelning är, kolla ifall dom har blockat på både ip och dns namnet, kolla ifall du kan surfa in via någon känd webproxy så som zend2 eller mywebtunnel och se ifall dom också är blockade i företagets filter. Är dom det får du antingen sätta upp en egen proxy eller leta efter någon som inte är så känd så den finns på filterlistorna.

Min förra arbetsplats var helt överjävliga på att blocka saker och scannade tom vad för typ av trafik som gick ut på dom öppna portarna men även där lyckades jag komma åt vissa nödvändiga sidor.

Så långt e jag med, att det inte är i detta fallet Stor amerikansk biltillverkare med fabrik i Gbg som blockat, dom köper ju tjänsten av tredjepart. Och speciellt smarta e dom inte heller eftersom man kan surfa till IP. Bara blockat namnuppslaget.
Vad gäller proxys så dom jäkligt snabba på att blockera även dessa så snart dom hittas. Får väl sätta up en själv ( när jag lärt mig hur )
Citera
2007-05-12, 14:10
Bannlyst
Flashback är väl knappast olagligt?
Citera
2007-05-19, 20:47
Medlem
Är ni trögtänkta på riktigt?

Arbetsgivaren har all rätt att begränsa vilka sidor de anställda besöker på arbetstid och flashback är väl knappast något majoriteten kan anses behöva för att kunna utföra sitt arbete.
Citera
2007-05-19, 23:03
Medlem
Megaforces avatar
Om det nu bara är dns-uppslagen som blockeras så räcker det väl med att använda en annan dns-server. Har man inte rättigheter på maskinen men kan exekvera program så kan man ju köra en virtuell maskin med alla inställningar man vill.
Citera
2007-05-20, 11:37
Bannlyst
Det finns å andra sidan inget som säger att det är en rättighet för dig att komma åt flashback's hemsida från jobbet. När du är på jobbet ska du jobba. I Sverige har man dock en lamare inställning till det hela då man insett att en arbetare som får slösurfare några minuter per dag presterar bättre när denne väl arbetar. Dessutom är det på arbetsgivarens villkor som du använder dennes utrustning. Vill dom köra tex windows så får du snällt acceptera detta.

Att försöka ta sig förbi begränsningarna är aldrig bra. Bättre i sådana fall om du tar upp saken med din närmaste chef eller själv kontaktar it-avdelningen och påpekar bristen i företagets httpproxy (dvs att dom enligt din mening felaktigt blockerar tex flashbacks forum). Det är inga som helst problem att tex vitlista flashback.info i webwashers gui.
Citera
2007-05-21, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballexander
Dom har servern i Sverige så vitt jag vet.
Företaget körs dock i England.

Vad för jobb har du? Det kan ju vara så att han bara inte ser att det är nödvändigt för er att kunna komma åt sidor som flashback.
Kanske har det varit lite mycket aktivitet på sidan?
stämmer
Citera
2007-09-18, 18:44
Medlem
Känns ju inte direkt fair att surfa privat under arbetstid eller från jobbets datorer, förstår inte varför någon skulle tillåta det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in