Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-07-27, 16:06
Medlem
clomps avatar
I USA censurerar de allt
man fr inte svra p TV, de visar allt utom brstvrtan och knet o.s.v.

Detta tycker jag personligen r mkt patetiskt, plus att det inte verkar hjlpa ett dugg... folk gr till skolan och skjuter folk fr smsaker

Vad tycker ni om USA's censur i TV??
Citera
2003-07-27, 17:08
Medlem
Skn generalisering. Jag vet inte var i USA du har varit, men det finns betydligt mer ocensurerat dr n du tror. Tror du att det r "bleeps" nr Sopranos gr i USA? Kabelstationerna har nog inga andra grnser n de som ven vi tillmpar. Viss frsiktighet fram till 8-9 p kvllen. Sen r det fullt stll.
Citera
2003-07-27, 17:59
Medlem
Svergies siktscensur r vrre
Citera
2003-07-27, 21:40
Medlem
diskodiks avatar
Re: USA's censur

Citat:
Ursprungligen postat av clomp
Vad tycker ni om USA's censur i TV??

Det mrkligaste r att vldet kan vara hur brutalt som helst, men visar man ngot som verhuvudtaget kan tolkas som sex blir det ett jvla liv. Det r allts ok att visa hur man tar livet av folk - men inte ok att visa hur folk blir till...

Det enda som r skert r att USA r ett mycket konstigt land.
Citera
2003-07-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snerka
Svergies siktscensur r vrre

Instmmer helt.

Dock s tycker jag det r grymt ljligt med den censuren USA har i TV ibland nr det piper p varje svordom.

Men precis som esping skrev s r det ju inte jmt stndigt s.

Men de som censurerar fr de mest ljliga orsakerna r vl nd England, tror jag. Tnker d p historien med clockwork orange liknande.

Men inget land i vstvrlden har s vitt jag vet vrre censur n Sverige, dvs siktscensur.
Citera
2003-07-28, 19:48
Medlem
Tyskland har ganska fet siktscensur ocks, srskilt sitker som p ngot stt kan frknippas med deras 1900tals historia.

Sen s krnglar de jmt med sina datorspel, inget rtt blod osv
Citera
2003-07-28, 20:22
Medlem
Jo iofs......Det har du rtt i.
Citera
2003-12-11, 16:54
Medlem
Henry Wardens avatar
Sedan verkar det som om Sverige har, i sin strvan att efterlikna det stora landet i vst, brjat ta efter dessa "bleep" i shower o.s.v.
Ett bra exempel p detta r High Chaparall, dr de medverkandes svordomar (p engelska) censurerades medan svenska svordomar frn Fredrik och Filip var helt okej.
Citera
2003-12-11, 17:25
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henry Warden
Sedan verkar det som om Sverige har, i sin strvan att efterlikna det stora landet i vst, brjat ta efter dessa "bleep" i shower o.s.v.
Ett bra exempel p detta r High Chaparall, dr de medverkandes svordomar (p engelska) censurerades medan svenska svordomar frn Fredrik och Filip var helt okej.
De snder inte frn Sverige.
Det r engelska regler som gller fr Kanal 5.
Citera
2003-12-12, 17:59
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ähvafan
Men de som censurerar fr de mest ljliga orsakerna r vl nd England, tror jag. Tnker d p historien med clockwork orange liknande.

"Clockwork orange" slpptes 1971 i England, det var Stanley Kubrick sjlv som senare drog tillbaka filmen p.g.a. en kritikstorm som skedde. Bland annat sades det att ligistgng hade inspirerats av filmen och brutaliserat vldsfrvarna.
Fr ett par r sedan slpptes den dock igen i England, den har t.o.m. visats p tv.
Men nr jag frgade en annars filmintresserad och insatt engelsk vn om filmen hade han aldrig sett eller hrt den
Citera
2003-12-19, 19:11
Medlem
bomba_usas avatar
dessutom

Dessutom r staten framme och redigerar bort material som r emot det amerikanska styret. T.ex s tystas teorierna om att kennedy mrdades av sin egen regering ner. Precis som i Irak eller ngon annan diktatur.
Citera
2003-12-19, 19:13
Medlem
bomba_usas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskodik
Det enda som r skert r att USA r ett mycket konstigt land.

heja heja s ska det lta. Tyvrr s ser det ut precis likadant ut i sverige som i USA snart - vi mste vrja oss innan det r frsent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in