Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Frstr att du inte gillar 'modern konst'. Undrar vad du menar med 'avvikande'? Avvikande frn vad?
Och vad r kopplingen diskvatten - modern konst?
Sen misstnker jag att det du kallar modern konst har tminstone 100 r p nacken. Nr upphr 'modern konst' att vara modern?
Tja, visst gillar man modern konst i lagom stora mngder. Men det finns faktiskt en grns.
Vad jag menar med avvikande i detta fall r hur serierna r. Mysko teckningar och konstiga manus som man inte frstr ngonting av (Men som man kan bli tilltalad av), det r avvikande frn den hr klassiska serietypen - S som Disney, Marvel och s vidare - Mats Johnssons alster hr verkligen hit, i alla fall p teckningarna. (Kan ju inte uttala mig om manusen)
Vad jag menar med min koppling r att med fina ord kan man slja vad som helst. En papperspse med rtor i, en glasburk med bajskorvar eller varfr inte ett snderrivet papper som ngon har pissat p? De flesta mnniskor skulle tycka att det var rent ut sagt skit eller ngot liknande. MEN, om man har ett vackert sprk och fina argument, d skulle man kunna vertala en hel drs att dessa ''
verk'' r fantastiska och kommer bli oddliga.
Samma sak i reklamvrlden, om man talar vackert s kan man ju slja VAD SOM HELST. Se bara hur det r i staterna, s frstr du hur jag menar.
Modern konst r fr mig ngot tidlst. Om en stenldersmnniska gjorde en skulptur av mnniskoben och kottar fr tusentals r sedan, s r det ju modern konst. Om en vlbetald konstnr gjorde en skulptur av mnniskoben och kottar idag, s r det ju modern konst. Det som r konstigt, korkat och avvikande frn mngden, DET r modern konst, om du frgar mig! Men det r ju bara min sikt...