Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-04, 23:10
Medlem
Vissa ord som klipps bort av MTV är sjukt onödiga, och ibland märks det att personen som censurerat bort orden verkligen inte har lyssnat på sammanhanget i texten.

Nu pratar jag inte om att dom klipper bort ord som "fuck", "bitch", etc, utan ord som man måste vara extremt långsökt för att kunna uppfata som stötande.

Ett exempel är videon "I Can" av Nas som gick för några år sen. Låten uppmanar barn att stanna kvar i skolan och inte knarka eller dylikt...när Nas säger något i stil med

"Little boys, you think life's all about smoking weed and ice?
You don't wanna be my age and can't read or write"

så har dom censurerat ordet "weed" ...för helvete, om en artist står och skriker "DON'T DO DRUGS!", så kan dom ju för fan inte klippa bort ordet "drugs", det förstör ju hela budskapet...kan dom i alla fall försöka lyssna genom texten först?

Någon som har liknande exempel? Skulle vara kul att läsa
Citera
2007-05-04, 23:13
Medlem
Nope, har aldrig hört någe liknande, men det låter jävligt IQ-befriat
Amerikaner...
Citera
2007-05-05, 04:06
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriklj
Nope, har aldrig hört någe liknande, men det låter jävligt IQ-befriat
Amerikaner...
MTV är en IQ-befriad kanal.
Med tanke på hur dekadent MTV är för övrigt så gör deras censur av svordomar0 varken till eller från.
Citera
2007-05-05, 10:26
Medlem
tgbgs avatar
MTV censurerar alla sådana ord oavsett sammanhang. Detta är inte av omsorg om någon annan än de själva, censurerandet är ett led i att undvika stämningar.
Citera
2007-05-21, 21:43
Medlem
avazzas avatar
DON'T DO *BEEP*!

Makes sence...
Citera
2007-05-22, 22:47
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
MTV är en IQ-befriad kanal.
Med tanke på hur dekadent MTV är för övrigt så gör deras censur av svordomar0 varken till eller från.

IQ-befriad är nog det mest träffande ordet jag hört om MTV.
Citera
2007-05-24, 15:26
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurra_b
Vissa ord som klipps bort av MTV är sjukt onödiga, och ibland märks det att personen som censurerat bort orden verkligen inte har lyssnat på sammanhanget i texten.

Nu pratar jag inte om att dom klipper bort ord som "fuck", "bitch", etc, utan ord som man måste vara extremt långsökt för att kunna uppfata som stötande.

Ett exempel är videon "I Can" av Nas som gick för några år sen. Låten uppmanar barn att stanna kvar i skolan och inte knarka eller dylikt...när Nas säger något i stil med

"Little boys, you think life's all about smoking weed and ice?
You don't wanna be my age and can't read or write"

så har dom censurerat ordet "weed" ...för helvete, om en artist står och skriker "DON'T DO DRUGS!", så kan dom ju för fan inte klippa bort ordet "drugs", det förstör ju hela budskapet...kan dom i alla fall försöka lyssna genom texten först?

Någon som har liknande exempel? Skulle vara kul att läsa

Verkar mycket mysko. Konstigt att de inte lyssnar igenom låtarna innan de censurerar :/
Citera
2007-05-25, 11:27
Medlem
Memnoks avatar
Det roligaste är låten 99 problems med Jay-z, i början har de gjort sitt bästa för att få bort alla "nigger", "bitch" och allt vad de nu stör sig på. Men sista versen har de helt enkelt tagit bort eftersom det inte gick att få ut något rumsrent av att jay-z sjunger om att misshandla folk.
"once upon a time not too long ago,
a nigger like myself had to strong-arm a ho.
Its not a ho in the sence of having a pussy,
but a pussy having no god damn sence, try and push me."

Hade varit kul att se hur de hanterade den texten.
Citera
2007-05-25, 12:46
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag tycker att *BLEEPA* ord i en sång är detsamma som att skära ur sidor ur en bok, alltså något som hör hemma i länder som Nordkorea snarare än i väst.
Citera
2007-05-25, 15:58
Medlem
x_unknowns avatar
Fan va jag hatar MTVs censureringar! Tack vare dem och att ZTV inte visas längre så har jag slutat kolla på musikvideor på heltid. Får så sjukt grovt damp när jag hör en censurering att jag knappt kan (eller vill) kolla på MTV överhuvudtaget

Citera
2007-05-28, 10:58
Medlem
SarangHaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x_unknown
Fan va jag hatar MTVs censureringar! Tack vare dem och att ZTV inte visas längre så har jag slutat kolla på musikvideor på heltid. Får så sjukt grovt damp när jag hör en censurering att jag knappt kan (eller vill) kolla på MTV överhuvudtaget

Ursäkta om jag aviker från de viktiga men jag blir förvånad. ZTV kollade jag på senast igår. ZTV finns kvar.
Citera
2007-05-28, 11:08
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarangHae
Ursäkta om jag aviker från de viktiga men jag blir förvånad. ZTV kollade jag på senast igår. ZTV finns kvar.
ZTV byttes ut mot TV6 i standardnätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in