Citat:
Ursprungligen postat av
Blitzen
Grattis!
Du har inga tips att komma med då jag snart själv ska träffa honom?
Citat:
Ursprungligen postat av
elajsa
Har själv klarat första testet som gjordes i boden, jag är helt i chock, hade visst för låga tankar om mig själv. Du som nyss klarat psykologdelen och dom testerna, var datortesterna svåra?
Proven var inte särskilt svåra om jag ska vara ärlig. Jobba så snabbt du kan utan att slarva så klarar man sig om man har egenskaperna som krävs.
1. Koncentrationstest – en vit prick rör sig i en cirkel med små hopp, när den tar ett stort hopp trycker man på Enter. Varar i 33 minuter!
2. Matcha överstrukna siffror i vänster spalten med siffrorna i höger spalten. Samma som man gjort på de tidigare proven.
3. Simultanförmåga – samma princip som i test 2 (även ord och symboler istället för bara siffror), sen säger en röst andra instruktioner till dig. T.ex. titta i kalendern och se vad du ska göra på tisdag kväll. Ibland ska man svara på frågor vid en specifik tidspunkt, t.ex. vid 4 min o 30 sec så svara på frågan 30*3/2.
4. Minnestest – lätt addition. Står två olika siffror ovanpå varandra, t.ex 3+2. Efter du svarat 5 så blir översta rutan svart och en ny siffra kommer i den understa rutan, det som står i den undre rutan flyttas upp i den svarta rutan. T.ex. (x=svart ruta) 3+2 =5 x+7=9 x+4=11 etc.
5. Överst finns 4 rutor med symboler, under finns en ruta med en symbol. Den undre rutan byts efter ca 1,5 sec, om symbolen i den nedre rutan finns bland de övre symbolerna ska man trycka på en grön knapp, finns den inte ska man inte trycka alls.
6. Du har två rattar som styr en prick på skärmen, en styr upp o ner och en styr höger o vänster. Du ska ratta pricken genom samma mönster 4 gånger.