Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Brage
Vet ni medelråttor som vill ha detta vad detta skulle kosta regeringen ifall dom ens försöker göra det?
Jag tror inte ens politikerna fattar själv vilken enorm summa vi pratar om.
säg att vi har en halv miljon lägenheter i sverige. Då är vi underkant så det skriker om det. Sen så ska man ha ungefär 4 kameror i varje lägenhet för att täcka upp allt.
Det är 4 gånger 500 000 då ska 2 miljoner kameror sättas upp. Sen så utan att ens räkna in att kameran ska spara informationen utan bara vanliga övervaknings kameror så är vi nu uppe i 2 tusen per kamera.
Grattis medelråttor 2 tusen gånger 2 miljoner = 2 miljarder för att sätta in kameror i varje lägenhet och nu räknar jag i underkant.
Sen så ska vi ha dom utomhus också och det blir ...... EN MASSA FÖRBANNAT MYCKET PENGAR TILL.
Dessutom en kamera kan inte skydda dig. Ojsan jag råkade tappa stekpannan in en av dom och nu slår jag en person på käften och sen så blir det ord mot ord som vanligt och kameran har inte gjort ett skit.
Ingen post egentligen värd att beakta i sin galna halvalfabetism men problemet är intressant.
Här är en intressant artikel:
http://ingero.blogspot.com/2007/05/war-on-crime.html
Dom som tjänar på kameror är den skötsamma allmänheten, dom förlorar är, som Sarniecki skulle uttrycka det, "buset".