Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-10, 21:50
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murder
Hemskt att sånt händer. Undrar hur det slutar..

Tycker också att det är lite föräldrarnas fel att den lämnar en liten tjej ensam. Man ska inte göra det när man är utomlands.

Jepp. Idiotiskt. Men samtidigt kollade dom till ungen varje halvtimme. Den ångern dom känner nu måste vara fruktansvärd.

Gärningsmannen måste nog kollat in ungen ett tag och vetat att dom varit ensamma.
Citera
2007-05-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Jepp. Idiotiskt. Men samtidigt kollade dom till ungen varje halvtimme. Den ångern dom känner nu måste vara fruktansvärd.

Gärningsmannen måste nog kollat in ungen ett tag och vetat att dom varit ensamma.

Uppenbarligen så räckte det ju inte att kolla en gång i halvtimmen...

Om man skall springa tillbaks till hotellrummet en gång i halvtimmen så kan man ju undra varför i helvete dom gick iväg överhuvudtaget?

Jag anser verkligen att föräldrarna har sig själva att skylla för väldigt mycket i det här när dom beter sig så fruktansvärt oansvarigt.
Citera
2007-05-10, 22:21
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-e
Det måste väl vara många barnkidnappningar per år i ett sådant stort land som Portugal?

Det är en nyhet i Sverige för att det är i nyhet i England. Det handlar ju om ett barn till britiska turister, och för engelska media som t ex Sky News är inget viktigare just nu. Om barnet hade varit från Frankrike hade vi nog inte hört om fallet.
Citera
2007-05-10, 22:29
Medlem
"Kidnappade Madeleine"

Har jag missat nåt, eller varför rapporterar Aftonslasket om denna i Portugal kidnappade treåring som om hon vore kungafamiljens dotter? Sorgligt är det - visst - men hon är väl för faan brittisk, flickstackarn?! Det brukar väl inte innebära löpsedlar i AB en vecka i sträck..? Förklara gärna.
Citera
2007-05-10, 23:04
Medlem
Riktigt hemskt detta. Hoppas hon kommer tillbaka med livet i behåll, men inte så stor chans va? :
Citera
2007-05-11, 09:30
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Uppenbarligen så räckte det ju inte att kolla en gång i halvtimmen...

Om man skall springa tillbaks till hotellrummet en gång i halvtimmen så kan man ju undra varför i helvete dom gick iväg överhuvudtaget?

Jag anser verkligen att föräldrarna har sig själva att skylla för väldigt mycket i det här när dom beter sig så fruktansvärt oansvarigt.

Den där "gå tillbaka en gång i halvtimmen" känns som efterhandsfabrikat för att blidka media.

jag har inga barn själv, så jag kan inte riktigt uttala mig om jag hade kunnat lämna mina barn ensamma sådär, men jag tror inte det. Inte med tanke på hur hemska människor det finns där ute. Inte när de är så där unga i alla fall.

Känns ju tyvärr som om hoppet är ute, man får ju bara hoppas att det handlar om kidnappning och lösensumma... dock tror jag inte det med tanke på att de inte hört av sig. och hade det handlat om det är det kört pga den mediala uppmärksamheten.
Citera
2007-05-11, 09:50
Medlem
Ahruons avatar
Senaste är att man har en man och en kvinna misstänkt. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=648443
Citera
2007-05-11, 10:57
Medlem
Mmm.. jag tycker också det är konstigt... redan i början tyckte jag något var... "konstigt" om det hela.. typ känslan av att föräldrarna var inblandade eller något.

Men.. det är bara hemska tankar. Händer kanske inte så mycket annat att rapportera om... (eller så får de väldigt bra statistik på de artiklarna.. jag vet inte :P)
Citera
2007-05-11, 11:27
Medlem
Imzadis avatar
Ronaldo spelade ju in ett meddelande till kidnapparen och nu gör Becks det med.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...067225,00.html

Har inga barn själv och kanske inte skulle bli den bästa föräldern i världen men inte fn skulle jag lämna dom ensamna på hotellet.
Citera
2007-05-11, 11:35
Medlem
ABBORREs avatar
Hel skumt

Nästan så man börjar att undra lite om vad Mamma Pappa gjorde den där kvällen,.,.,.,.,.,.
Citera
2007-05-11, 11:58
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Hel skumt

Nästan så man börjar att undra lite om vad Mamma Pappa gjorde den där kvällen,.,.,.,.,.,.

Hatar att säga det men fick lite sådana vibbar också. Man ska ju inte döma på förhand.
Citera
2007-05-11, 12:06
Medlem
CashBlows avatar
Varför är alla så upprörda? Det är någon annans barn, vem bryr sig?

Om man inte kan se efter ungjävlarna är man ändå inte ämnad till att vara förälder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in