Jag läste (aftonbladet) att föräldrarna inte gjort något som ingen annan förälder skulle göra. Dvs att lämna barnen ensamma . Bullshit! Jag tror inte många normala svenskar skulle göra så. Jag själv skulle aldrig lämna min femåring först och främst av den anledningen att OM hon skulle vakna ensam i ett mörkt hotellrum så skulle hon bli hysterisk och vettskrämd. Jag skulle ALDRIG utsätta mitt barn för det. Och sen vet man ju hur sjuk den här världen är... så, nej här lämnas ALDRIG några barn ensamma.
Ja, FRAMFÖR EN VÄRLD VADDERAD I ROSA BOMULL! Min 3-årige son har alltid pungskydd, hjälm och ryggplatta.
Varit utomlands å Sky News kör ju den här storyn hela tiden. Där har det inte framkommit några uppgifter om att de skulle hittat barnporr men att Murat och Ryssen har ljugit om sina kontakter efter att Maddie försvann.
Men framför allt så skulle iaf inte jag lämna min dotter obevakad i ett hotellrum oavsett hur djupt hon sov.
Fast vad jag hörde av engelsmän i spanien så hade de stor förståelse att föräldrarna gjorde så "They got to have their own time"..kanske skillnad i svenska och engelska mentaliteten?
Varit utomlands å Sky News kör ju den här storyn hela tiden. Där har det inte framkommit några uppgifter om att de skulle hittat barnporr men att Murat och Ryssen har ljugit om sina kontakter efter att Maddie försvann.
Men framför allt så skulle iaf inte jag lämna min dotter obevakad i ett hotellrum oavsett hur djupt hon sov.
Fast vad jag hörde av engelsmän i spanien så hade de stor förståelse att föräldrarna gjorde så "They got to have their own time"..kanske skillnad i svenska och engelska mentaliteten?
Utomlands är var? Skumt att Sky News kör storyn hela tiden, speciellt då Sky News är en brittisk kanal.
Är det nu korrekt konstaterat av mig, att barnporr blivit ruskigt eftertraktat?, då media skor sig på bilder och folks fantasier om hur hon får/fick balle?
Mediakåta kändisar hakar på.
kan det inte va nån psyksjuk galen människa som kidnappat henne för annat än sex å övergrepp? Typ tänk er nån som nyligen(eller sedan länge men inte släppt det) förlorat en dotter i samma ålder och vill ha en ny att fylla tomrummet?
Sen tror jag också att eftersom flickan e så bedårande söt på bild att media runkar ut artikel efter artikel. Det går att trycka på folk ömma knappar.
Först och främst; Det är en fruktansvärd tragedi när ett barn kidnappas!
Så var det sagt...
Det här känns som ett skolexempel på "missing white female syndrome".
Den stora majoriteten av barn som försvinner i England och USA tillhör minoriteter och deras föräldrar letar dygnet runt utan något större stöd av vare sig myndigheter, media eller idrottsstjärnor.
Men varför all uppståndelse i svensk media om lilla Madeline? För att hon är exeptionellt söt och gör sig bra på a-blaskans snyftbilder?
Både mamma och pappa McCann är läkare, spelar det in? Är man mer ansvarstagande då?
Personligen fattar jag inte hur man kan lämna tre barn under 4 år ensamma på ett hotellrum. I ett annat land dessutom, var det verkligen så viktigt att äta middag ute? Middag på barnvänlig restaurang innan ungarna somnat eller hämtmat på hotellrummet vore väl bättre alternativ?
Först och främst; Det är en fruktansvärd tragedi när ett barn kidnappas!
Så var det sagt...
Den stora majoriteten av barn som försvinner i England och USA tillhör minoriteter och deras föräldrar letar dygnet runt utan något större stöd av vare sig myndigheter, media eller idrottsstjärnor.
Men varför all uppståndelse i svensk media om lilla Madeline? För att hon är exeptionellt söt och gör sig bra på a-blaskans snyftbilder?
Både mamma och pappa McCann är läkare, spelar det in? Är man mer ansvarstagande då?
Personligen fattar jag inte hur man kan lämna tre barn under 4 år ensamma på ett hotellrum. I ett annat land dessutom, var det verkligen så viktigt att äta middag ute? Middag på barnvänlig restaurang innan ungarna somnat eller hämtmat på hotellrummet vore väl bättre alternativ?
Intressant. Har aldrig hört uttrycket förr, så jag var tvungen att kolla upp det. Och naturligtvis är detta fall ett praktexempel på företeelsen. Och visst, Madeleine McCann står listat som exemepel.
Om det är någon som är slängd i matte så finns det en matematisk formel för att räkan ut ett falls benägenhet att hamna på pressens förstasidor:
In 2004, American television's The Daily Show released America: The Book, which among other political topics parodied MWWS by offering a fictional formula regarding media coverage of a kidnapping. The equation went:
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!