Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-22, 01:16
  #145
Medlem
Pancevs avatar
Klart att folk lämnar sitt/sina barn ensamma någon gång, det kan alltid uppstå en situation där det ej går att ha full kontroll på barnen. I detta fall var det klart märkligt då det var 3 barn samt att de var i den åldern (viss skillnad om barnen är äldre) samt att de hade kunnat äta i rummet.

Firefly frågade förut om vad som har förändrats i samhället. Nu vet jag inte din ålder Firefly men utgår från att du är mellan 20-26 år. Det har tyvärr hänt ganska mycket på de senaste 20 åren, om man ser till de mer negativa sidorna. Det ansågs både mer oskyldigt och riskfritt att lämna barn ensamma 1987 än 2007...tolka det bäst ni vill.

Ett nätverk låter osannolikt då samtliga barn sannolikt borde vara av intresse, kan tänka mig att vissa skulle betala oerhörda summor för färska småbarn på 2 år (filmer eller verklighetsupplevelser). Det är förmodligen mycket pengar men jag säger "kan tänka mig" då jag inte vet hur prisbilderna ser ut inom pedosvängen.

Dessutom är det väl så att om det är ett nätverk inblandat så borde könet på barnet/n inte spela någon som helst roll som någon påstod.

Återstår en pedo eller en leverantör av en särskild typ av barn som hade haft just detta barn under uppsikt, alternativt att som vissa påpekar att föräldrarna av någon anledning har sålt barnet eller dylikt.

Varför är johnjohn en "jävla jubelidiot"? För att han är av annan åsikt än du? Ingen vet vad som har hänt, det är väl själva anledningen till denna tråd och medias uppståndelse. Saker och ting i världen är inte alltid som det ser ut att vara, det har väl bevisats tillräckligt många gånger för att man ska få ha rätten till att tvivla?

Håller med CashBlow om att det är en mediahausse och personligen bryr jag mig eller skiter jag i detta barn på motsvarande vis som för andra barn jag inte har någon relation till. Ett tragiskt öde (högst förmodligen) och händelse oavsett vem som är boven i dramat men hur mycket ska man faktiskt bry sig? Se det som en fråga och inte ett konstaterande.
Citera
2007-05-22, 02:11
  #146
Medlem
CashBlows avatar
Jag hatar den här tråden, men undrar ändå om det är verifierat att de inte lämnat barnen ensamma en mycket längre tid än vad de sagt. Att det kanske var någon timme eller två...

Jag kan tänka mig att om en treåring vaknar och finner att föräldrarna inte är där så blir barnet väldigt oroligt. Kanske så oroligt att det lämnar rummet för att hitta dem och har irrat sig bort och dött på något olycksaktigt sätt. Eller lämnat rummet för att det var spännande. Barn har en viss förmåga att springa iväg...

Kanske hittar man ungen i en fläkttrumma eller något annat trångt utrymme som det klättrat in i för att leka!?

Hela pedofilgrejen låter lite konspiratoriskt, och sådant är sällan sant...
Citera
2007-05-22, 02:57
  #147
Medlem
Pancevs avatar
Ja det är ju sannerligen inte otroligt att de lämnat barnen ensamma under en länge period än angivet, även om det var menat att titta till barnen varje 20 minuter så brukat det inte bli så alltid.

Det luktar konstigt som sagt och det brukar ofta finnas mer till historien än det förväntade.
Citera
2007-05-22, 03:09
  #148
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Varför är alla så upprörda? Det är någon annans barn, vem bryr sig?

Om man inte kan se efter ungjävlarna är man ändå inte ämnad till att vara förälder...

Märks att du inte är förälder själv. Annars kan ju alla som är föräldrar sätta sig in i det: Man åker utomlands för att sola och ha semester, tror att barnen är trygga på hotellet och så blir allt en mardröm. Man blir återigen påmind om att världen är en farlig plats.

Det kallas för "human interest".
Citera
2007-05-22, 03:11
  #149
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Är denna tjejen någon typ av ängel eller varför denna uppståndelse? Ronaldo och Beckham vädjar dill kidnapparen och affärman i england ger 1 miljon pund för tips om 3-åringen?

Hon är väll inte den första ungen som kidnappats?

I "vanliga" kidnappningar brukar väl inte föräldrarna springa till tidningarna? Kidnapparna brukar kräva pengar och säga till dom att hålla tyst. I detta fallet hade kidnapparna andra planer ...
Citera
2007-05-22, 03:31
  #150
Medlem
Pancevs avatar
Huruvida man är förälder själv eller inte har inte med saken att göra, sedan när är föräldrar en homogen grupp? Ett urdåligt exempel att ta upp, särskilt eftersom ämnet är just detta. Om det är så att någon man har tagit barnet och gör perversa saker med henne och det visar sig sedan att denna man är förälder själv, vad säger då det om ditt resonemang?

Alla föräldrar ska således helt plötsligt uppvisa ett större mått av "human interest" (varför dessa jobbiga engelska/amerikanska termer för?) när de alldeles nyligen som icke föräldrar tydligen ska vara oförmögna till det samma.

Resonemanget säger snarare mer om hur människor som blir föräldrar ser på sig själva och på sina barn, i vissa fall. Det är alldeles säkert så att alla föräldrar bryr sig inte nämnvärt om alla barn i världen. Se dig omkring så förstår du att många skiter fullständigt i barn, till och med deras egna.

Dessutom utgår även du ifrån att historien är definitivt sann i just den versionen. Ingen har begärt lösensumma säger du, kanske just för att ingen har "tagit" barnet (utöver den anledningen som du utgår ifrån)?

Självklart kan det stämma att en pedo har tagit barnet, som jag har nämnt, men det kan även vara en helt annan sanning. Kanske har CashBlow rätt i att barnet har gått iväg för att leta efter föräldrarna och drunknat eller dylikt, då är det heller inte så konstigt att någon inte har krävt lösen...
Citera
2007-05-22, 06:34
  #151
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Firefly frågade förut om vad som har förändrats i samhället. Nu vet jag inte din ålder Firefly men utgår från att du är mellan 20-26 år.

Efter att ha läst inlägget ånyo så bör jag jacka upp spannet till 25-30 antar jag.
Citera
2007-05-22, 08:03
  #152
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Jag kan tänka mig att om en treåring vaknar och finner att föräldrarna inte är där så blir barnet väldigt oroligt. Kanske så oroligt att det lämnar rummet för att hitta dem och har irrat sig bort och dött på något olycksaktigt sätt. Eller lämnat rummet för att det var spännande. Barn har en viss förmåga att springa iväg...

Kanske hittar man ungen i en fläkttrumma eller något annat trångt utrymme som det klättrat in i för att leka!?

Hela pedofilgrejen låter lite konspiratoriskt, och sådant är sällan sant...
Det fanns ett fall i Sverige där två barn var borta. Efter lång tid hittade man dem döda i någon källare. Dörren hade fallit i lås bakom dem, och de var inte tillräckligt starka för att öppna.

Källa? Jag läste om det på Flashback. Någonstans i Norrland tror jag - Sundsvall?
Citera
2007-05-22, 09:19
  #153
Medlem
moneysisters avatar
Det jag finner konstigt

är utan att veta exakt mer en det som tidningarna skrivit om är varför
anlitade inte föräldrarna barnvakt, 2 läkare det borde inte vara några
problem. Jag reser mycket ute i världen med min fam/barn och jag slås
ofta av hur vanligt det är att folk med höga uppsatta yrken som har flera
barn alltid reser med barnflicka, eller så anlitar man barnflicka/barnvakt
på plats. Att lämna så små barn ensamna inlåsta på ett hotelrum även
om de sover tror jag inte många gör.

Det räcker med att en vaknar så väcker dom varandra, sen brukar ju
barn i den åldern vara lite mörkrädda och vem som hälst kan ju
föreställa sig att vakna i ett tomt rum utan föräldrarna i ett annat land.

Jag vet inte vad jag ska tro längre, varför utgick man att det var ett
pedofil brott dag 1 ?




Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Ja det är ju sannerligen inte otroligt att de lämnat barnen ensamma under en länge period än angivet, även om det var menat att titta till barnen varje 20 minuter så brukat det inte bli så alltid.

Det luktar konstigt som sagt och det brukar ofta finnas mer till historien än det förväntade.
Citera
2007-05-22, 10:00
  #154
Medlem
coolbreezes avatar
Barnadråp av föräldrar!

Fallet är enkelt. Det är naturligtvis föräldrarna som dödat flickan! Sannolikt inte planerat, men i stundens hetta råkade dom slå till henne för hårt. Och så bröt hon nacken eller fick så allvarliga skador att hon råkade dö.

Sen planterade dom ut den här historien om "försvinnandet". Det är nämligen nästan en regel att vid brott mot små barn (mord, misshandel) är alltid förövarna föräldrarna.

För övrigt skulle ett så ansvarslöst beteendde som att lämna tre små barn ensamma i främmande land för att gå på restaurang såpass stört eller psykopatiskt att det i Sverige skulle lett till omhändertagande av de sociala myndigheterna. Naturligtvis är en sådan historia ett påhitt. Eller definitivt skulle rendera föräldrarna olämpliga som vårdnadshavare.

Man bör genast omhänderta madelleines småsyskon från dessa psykopater tycker jag.
Citera
2007-05-22, 10:46
  #155
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolbreeze
Fallet är enkelt. Det är naturligtvis föräldrarna som dödat flickan! Sannolikt inte planerat, men i stundens hetta råkade dom slå till henne för hårt. Och så bröt hon nacken eller fick så allvarliga skador att hon råkade dö.
Troligtvis har du helt rätt.
Citera
2007-05-22, 10:49
  #156
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolbreeze
Fallet är enkelt. Det är naturligtvis föräldrarna som dödat flickan! Sannolikt inte planerat, men i stundens hetta råkade dom slå till henne för hårt. Och så bröt hon nacken eller fick så allvarliga skador att hon råkade dö.

Sen planterade dom ut den här historien om "försvinnandet". Det är nämligen nästan en regel att vid brott mot små barn (mord, misshandel) är alltid förövarna föräldrarna.

För övrigt skulle ett så ansvarslöst beteendde som att lämna tre små barn ensamma i främmande land för att gå på restaurang såpass stört eller psykopatiskt att det i Sverige skulle lett till omhändertagande av de sociala myndigheterna. Naturligtvis är en sådan historia ett påhitt. Eller definitivt skulle rendera föräldrarna olämpliga som vårdnadshavare.

Man bör genast omhänderta madelleines småsyskon från dessa psykopater tycker jag.
Tydligen hade hotellet erbjudit barnvakt men de tackade nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in