• 1
  • 2
2007-05-13, 18:51
Bannlyst
Ja vilken stad är bäst?

Det kan vara från allt till nära till universitet eller helt enkelt bra människor.

Själv tror jag att karlshamn eller örebro är bra städer som jag skulle vilja bo och jobba i framtiden.

Förlåt om det finns någon sån tråd..men jag hittade ingen
Citera
2007-05-13, 18:54
Medlem
Androass avatar
Allt mindre än Sthlm är ju bara skräp...
Citera
2007-05-13, 19:03
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
De trevligaste människorna hittar man i Karlstad. Fin stad också, mycket shopping och Sveriges krogtätaste stad.
Annars tycker jag även att Örebro och Helsingborg är jävligt vackra städer.
Citera
2007-05-13, 19:22
Medlem
Ingen stad kan jämföra sig med Stockholm, den enda storstaden i Sverige.
Här finns allt. Universitet och högskolor. Alla stora mediaföretag. De flesta huvudkontor. Rikspolitiker, fackföreningarna, intresseorganisationer. Kultureliten. Kungliga hovstaten. Idrottsorganisationer. Brottssyndikat. Största flygplatsen. Myndigheter. Högsta domstolen. Försvarsledningen. Skvallerpressen och kvällspressen. AIK, DIF och HIF. De bästa krogarna, massvis med biografer,teatrar, gallerier. Tunnelbana. Miljonärer, finansiärer, börsen och alla stora banker. De lyxigaste och de fattigaste områdena. Museer, GrönaLund, Skansen. Och sist men inte minst skärgården.
Citera
2007-05-13, 19:39
Medlem
Pyth0Ns avatar
Umeå
Citera
2007-05-13, 19:45
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Citat:
Umeå

Nä, alldeles för kallt och isolerat.
Citera
2007-05-13, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Ingen stad kan jämföra sig med Stockholm, den enda storstaden i Sverige.
Här finns allt. Universitet och högskolor. Alla stora mediaföretag. De flesta huvudkontor. Rikspolitiker, fackföreningarna, intresseorganisationer. Kultureliten. Kungliga hovstaten. Idrottsorganisationer. Brottssyndikat. Största flygplatsen. Myndigheter. Högsta domstolen. Försvarsledningen. Skvallerpressen och kvällspressen. AIK, DIF och HIF. De bästa krogarna, massvis med biografer,teatrar, gallerier. Tunnelbana. Miljonärer, finansiärer, börsen och alla stora banker. De lyxigaste och de fattigaste områdena. Museer, GrönaLund, Skansen. Och sist men inte minst skärgården.

Gröna lund är ett skämt..tacka vet jag liseberg
Citera
2007-05-13, 20:41
Medlem
Detfårinteplatss avatar
När man åker förbi Åmål ser man en skylt där det står att det är världens näst bästa stad. Så den är säkert bäst i Sverige.

Edit: http://www.amal.se/

Du får kolla själv.
Citera
2007-05-13, 23:10
Medlem
dhimmis avatar
Den stad där dina vänner och familj bor.
Citera
2007-05-13, 23:39
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Har svårt att tänka mig att bo i en annan stad än Sthlm. Skulle kanske vara Helsingborg då.
Citera
2007-05-14, 11:44
Medlem
Jim Divines avatar
Inte är det Skellefteå iallafall. Men nu börjar de smått att göra något åt saken, så man får väl vänta och se. På plussidan står iaf närheten till naturen, låga brottsligheten och laidback-känslan.
Citera
2007-05-14, 17:07
Medlem
Inte Kaaaarlshamn vad du än gör. Där händer det inte mycket. Det finns dock en strippklubb (Där det en gång under en militär övn. var ungefär 2000 sjömän ) och Kofi Annan har visst ett sommarhus där någonstans.

Karlshamn är inget ställe man väljer att flytta till, man flyttar pga plugg eller jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in