2007-05-15, 21:40
Medlem
Tjohildas avatar
Efter att ha bott halva mitt liv i Stockholm är jag nu så less på denna stad att jag spyr. Jag har tom glömt vad jag flyttade hit för. Jag skulle gärna vilja flytta till ett riktigt kollektiv a la 70-tal. Jag menar då ett där jag kan tillbringa resten av mitt liv med att hugga ved, röka hemodlat gräs och mjölka getter. Finns det några såna kvar?
Citera
2007-05-15, 22:55
Medlem
Dan-Banans avatar
Till hösten har jag inga planer, inget jobb, ingen skola, ingenting alltså, så jag skulle kunna hänga på och starta upp någonting då, om det inte redan finns något lämpligt alltså.
Jag är jäkligt händig och sånt, så jag kan ta på mig rollen som fixare ifall nån annan tar på sig att odla gräs.

Frågan är hur ofta polisen skulle behöva komma till ett Flashback-kollektiv?
Citera
2007-05-15, 23:56
Medlem
straycats avatar
Svar på frågan: Dagligen.
Citera
2007-05-16, 00:28
Medlem
munsårs avatar
Det kommer bli fler kollektiv i framtiden. När Sverige tar nästa steg i välfärdssamhällets utveckling.
Citera
2007-05-16, 12:43
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Sketmedlemmar bo väl ofta i kollektiv.
Citera
2007-05-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsår
Det kommer bli fler kollektiv i framtiden. När Sverige tar nästa steg i välfärdssamhällets utveckling.

Det tror inte jag, Sverige är ju i framkant i världen vad gäller ensamhushåll. Tror snarare vi kommer bli mer och mer ensamma när vi inte har några ekonomiska behov av att dela bostad med en sambo eller ännu värre ett kollektivt hopkok av gräsodlande slöfockar.
Citera
2007-05-16, 21:39
Medlem
Nils Gustavssons avatar
Visst finns det kollektiv.
Mupparna tar aldrig slut.
http://www.alternativ.nu/yabbv2/index.php?board=72
Citera
2007-05-16, 21:55
Medlem
munsårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psike
Det tror inte jag, Sverige är ju i framkant i världen vad gäller ensamhushåll. Tror snarare vi kommer bli mer och mer ensamma när vi inte har några ekonomiska behov av att dela bostad med en sambo eller ännu värre ett kollektivt hopkok av gräsodlande slöfockar.

När medborgarlön införs kommer det bli tvunget att det skapas kollektiv. Medborgarlönen kommer ju endast vara för att överleva på, inte leva. Hade det varit idag så hade den legat på 4000 kr i månaden. För folk som enbart lever på medborgarlön (och ibland kanske ett helgjobb för att dryga ut kassan) kommer det vara omöjligt att vara ett ensamhushåll.
Citera
2007-05-16, 21:58
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils Gustavsson
Visst finns det kollektiv.
Mupparna tar aldrig slut.
http://www.alternativ.nu/yabbv2/index.php?board=72

Fan det fanns ju en del! Trodde det var helt utdött. Den här annonsen verkar intressant:

http://www.alternativ.nu/yabbv2/inde...threadid=15992

Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Sketmedlemmar bo väl ofta i kollektiv.

Tänk vad fel det kan bli när man slår på tangenterna i fel ordning
Citera
2007-05-16, 22:48
Medlem
Drexls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsår
När medborgarlön införs kommer det bli tvunget att det skapas kollektiv. Medborgarlönen kommer ju endast vara för att överleva på, inte leva. Hade det varit idag så hade den legat på 4000 kr i månaden. För folk som enbart lever på medborgarlön (och ibland kanske ett helgjobb för att dryga ut kassan) kommer det vara omöjligt att vara ett ensamhushåll.

OM medborgarlön införs kommer med största sannolikhet de kollektivbenägna människorna enbart behöva bekymra sig om de skall sova under Västerbron eller i en urbrunnen husvagn på Bredängs camping. De som inte har för avsikt att parasitera på sin omgivning kommer antagligen att fly landet.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in