2011-06-20, 10:47
Medlem
IshethZenunims avatar
Eftersom jag lskar allt som har med cyberpunk att gra s var jag tvungen att ladda ner den lckta prebuilden och testa, och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Designen r fantastisk, miljerna ger mjlighet att spela precis hur man vill, det gr att smyga sig frbi folk eller skjuta dem i ansiktet. Man gr en hel del val i dialoger med personer, vilket alltid r trevligt. Men samtidigt s r det vissa saker jag str mig p. Gr man ett spel med snygg grafik s mste allt vara snyggt, annars mrks det som inte r s snyggt vldigt vl. I prebuilden s r det pfallande ofta som armbgar och axlar rr sig p ett stt som hr hemma i ett spel frn 2005. Sarifs klder r pfallande kantiga. Det frstr illusionen och sger "kom ihg att det hr r ett spel".

Hur som helst, det var bra nog fr att jag skulle frhandsbestlla Augmented Edition till PC. Tnkte frst kpa Collector's Edition, men tvhundra spnn extra bara fr en liten statyett kndes inte s prisvrt.

Usch, jag har alldeles fr mnga spel bokade: Deus Ex Human Revolution, The Elder Scrolls V: Skyrim, Dark Souls, ICO / Shadow of the Colossus - Collection och Final Fantasy Versus XIII. Och jag lr vl kpa Catherine och Uncharted 3 ocks. Vilket spelr!
Citera
2011-07-29, 00:51
Medlem
Storblottarns avatar
Tycker det ser lite tecknat ut i grafiken p ngot vis. Stela animationer och skumt ljus.
Citera
2011-08-05, 16:19
Medlem
Jag fr dliga vibbar av detta.
Nu har det lckt ut att Square Enix har begrt "orimliga" krav hos alla speltidningar.

http://www.gamereactor.se/brev/16670...n%2C+n%E4r%3F/

Exakt vad kraven r sgs inte. En artikel var uppe om det p CVG som sa att slutbetyget var tvunget att hamna p minst 90% fr att man skulle f ett rec.ex, men artikeln togs dock snabbt bort igen.

Nu r detta i sig inget nytt att speltidningars betyg r kpta...men det innebr ju dock att Square r lite oskra p spelet....

Detta bdar inte gott
Citera
2011-08-05, 17:23
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Jag fr dliga vibbar av detta.
Nu har det lckt ut att Square Enix har begrt "orimliga" krav hos alla speltidningar.

http://www.gamereactor.se/brev/16670...n%2C+n%E4r%3F/

Exakt vad kraven r sgs inte. En artikel var uppe om det p CVG som sa att slutbetyget var tvunget att hamna p minst 90% fr att man skulle f ett rec.ex, men artikeln togs dock snabbt bort igen.

Nu r detta i sig inget nytt att speltidningars betyg r kpta...men det innebr ju dock att Square r lite oskra p spelet....

Detta bdar inte gott
Trkigt att lsa. Synd att artikeln frn CVG tagits bort ocks.. vill veta exakt vad det r fr trams Square har skickat ut till recensenterna.
Citera
2011-08-05, 17:30
Medlem
swebarbs avatar
Fast me tanke hur hur najs pre builden var och hur ppet spelet r s frstr jag inte varfr dom r s rdda och stller sna krav fr att man ska recensera, det r ltt ett game of the year spel med batman tror jag eftersom mass effect3 inte kommer i r.
Citera
2011-08-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Fast me tanke hur hur najs pre builden var och hur ppet spelet r s frstr jag inte varfr dom r s rdda och stller sna krav fr att man ska recensera, det r ltt ett game of the year spel med batman tror jag eftersom mass effect3 inte kommer i r.

Spelet kan vara kort, buggigt u name it..
Citera
2011-08-06, 03:34
Medlem
ragfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Spelet kan vara kort, buggigt u name it..

Jag misstnker det... och lite replay value.
Citera
2011-08-06, 09:29
Bannlyst
kort? Det ska vl vara lngt r det sagt?
Citera
2011-08-06, 22:16
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Man har verkligen inte gott om ammunition i spelet, jag var fan till och med tvungen att fly strider och smyga runt som en krring istllet fr att dda fienden. Fast det var nd en trevlig utmaning och det ska bli intressant att slss mot han bossen med 40 skott totalt.
Citera
2011-08-07, 01:14
Medlem
Hellcats avatar
Jag kommer nog kpa spelet, trots att jag inte var direkt sld p betan.
Nn som vet hur man uppgraderar sin security rating i spelet fr att hacka svrare grejer?
Citera
2011-08-13, 19:53
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Jag har inte spelat ngot utav de tidigare spelen, tror ni att det kommer vara en frdel eller en nackdel? Med tanke p hur hyllat det frsta spelet r s knns det som att mnga som lirade det kanske har lite frutfattade meningar som grusar Human Revolution lite grann.

En sak som jag reagerat p r att det r vldigt stor skillnad mellan de renderade sekvenserna och sjlva in-game grafiken. Det hr r jag sjukt allergisk mot! Ta ett spel som Arkham Asylum eller Mass Effect 2 dr samtliga mellansekvenser r in-game och till rga p allt jvligt snyggt, det gr s otroligt mycket fr spelupplevelsen. Men Human Revolution ser rent krasst ganska halvdant ut in-game.
Citera
2011-08-13, 20:13
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Jag har inte spelat ngot utav de tidigare spelen, tror ni att det kommer vara en frdel eller en nackdel? Med tanke p hur hyllat det frsta spelet r s knns det som att mnga som lirade det kanske har lite frutfattade meningar som grusar Human Revolution lite grann.

En sak som jag reagerat p r att det r vldigt stor skillnad mellan de renderade sekvenserna och sjlva in-game grafiken. Det hr r jag sjukt allergisk mot! Ta ett spel som Arkham Asylum eller Mass Effect 2 dr samtliga mellansekvenser r in-game och till rga p allt jvligt snyggt, det gr s otroligt mycket fr spelupplevelsen. Men Human Revolution ser rent krasst ganska halvdant ut in-game.
Av det jag sett r det snarare filmerna som sett illa ut...?
I spelet ser det helt okej ut, utan att vara himlastormande snyggt.

Angende om man mste spelat de tidigare s sger jag nej, det mste man inte.
De hr spelen r vldigt fristende frn varandra, ven om grundtanken p stt och vis r densamma.

Det jag hittills retat mig p r nr man ska hacka datorer...det knns snarare som en test i hur snabb man r snarare n hur skicklig man r och det blir rtt snabbt jobbigt.
Nu finns det ju sm smidiga saker som kncker det dr automagiskt men de finns inte direkt i ngot verfld, n s lnge ska jag sga, s till slut sitter man dr och frsker ta sig in i nnu en jvla dator...

Frutom det och att det verkligen inte r optimerat, varken grafiskt eller prestandamssigt, s tycker jag nd att det har ordentlig potential.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in