Citat:
Ursprungligen postat av rapidshit
Jag har aldrig haft några direkta problem med att skaffa sex/kk/flickvänner men något som totalt glidit förbi mig är hur man egentligen lyckas hitta ett ragg på krogen. Enda gångerna jag fått till ett one-night-stand har varit på privata fester där man har lite tid att sitta och snacka och umgås.
Hur gör ni när ni är på jakt på nån klubb?
Det gäller vara ute i tid.. Många gör felet med att bara sitta med sitt grabbgäng och halsa öl i ett hörn fram till en halvtimma innan krogen stänger.
Jag brukar försöka vara social och lite lätt glad, men ändå inte alltför på. När det gäller kontaktbiten så underlättar det om man är uppe på dansgolvet och dansar.. ofta där man får första kontakten. Man kanske inte snackar, men tjejerna ser en liksom. Annars kan man även stå vid baren och försöka få lite lätt ögonkontakt med nåt tjejgäng. Jag tycker själv att det här med "jakt" underlättar otroligt när man har sällskap av en kompis eller två.
När det gäller första kontakten frågar man om man får slå sig ned vid deras bord. Man kanske kör med en fras som "Jo, jag och mina kompisar är lite uttråkade. De som står där borta vid baren. Får vi slå oss ned här?" eller "hej, ni har lite närmare till dansgolvet här. Får vi slå oss ned?". Sen börjar man snacket med att ge en lätt komplimang, typ "vilken fin blus".. sen flyter det oftast på.
Sen finns det givetvis lite småtricks man ibland vågar sig på. En klassiker är när jag lite diskret kollar efter nån tjej som precis gått förbi när jag sitter och snackar med en tjej vid mitt bord. Det ska inte vara för uppenbart, man vänder inte på huvudet utan bara svänger lite på ögonen. Sen tio sekunder senare kanske man försöker vända på sig lite diskret för att man låtsas kolla igen. Man ger liksom en lätt signal till tjejen man sitter med att funkar det inte här så finns det andra fröknar jag kan söka kontakt med. Om tjejen själv vänder på sig senare för att kolla vad det var man kollade efter vet man att man lyckats
Man måste givetvis låtsas att det här är en omedveten handling.