• 1
  • 2
2007-05-21, 00:04
Medlem
rapidshits avatar
Jag har aldrig haft några direkta problem med att skaffa sex/kk/flickvänner men något som totalt glidit förbi mig är hur man egentligen lyckas hitta ett ragg på krogen. Enda gångerna jag fått till ett one-night-stand har varit på privata fester där man har lite tid att sitta och snacka och umgås.

Hur gör ni när ni är på jakt på nån klubb?
Citera
2007-05-21, 01:09
Medlem
Whatevahs avatar
Gå på andra hands sorteringen =)

men för, efter, helkvälls fester ger bättre resultat.
Citera
2007-05-21, 01:16
Medlem
CashBlows avatar
Om inte krogen är ditt forum för att träffa donnor: Välj ett annat forum.
Citera
2007-05-21, 01:21
Bannlyst
Man laddar ner mystery method eller använder sökfunktionen för tips och trix.
Citera
2007-05-21, 02:33
Medlem
Krippa85s avatar
Det här är inget som går att ta såhär på ett forum. Det är en hel vetenskap som kräver både kunskap och träning!
Alla kan klara det någon gång i bland men jag menar för att bli såpass duktig att man klarar det 90% av gångerna man är på krogen och försöker.
Ett tips är att läsa på lite och sen testa dig fram tills du hittar din stil. Börja med The Game av Niel Strauss aka Style eller David DeAngelos Double your Dating.
Citera
2007-05-21, 03:56
Medlem
Raggningsrepliker!

Testa te.x:

Bara för att du är så jävla ful ska du inte tro att du kommer undan ikväll!

Ursäkta mig, jag har visst tappat mitt telefonnummer, kan jag få ditt?

Ursäkta mig, har vi knullat än?

Jag skulle se bra ut på dig.

Du svettas inte alls mycket för att vara så fet.

Ingen kan älska dig så mycke som jag kan, vill du se?

Fler finns på http://www.raggningsreplik.se/
Citera
2007-05-21, 04:17
Medlem
fuskas avatar
hahahaha

Citat:
2 - Luktar den här trasan kloroform? - Visad 10803 gånger
Citera
2007-05-21, 07:34
Medlem
Niko_evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapidshit
Jag har aldrig haft några direkta problem med att skaffa sex/kk/flickvänner men något som totalt glidit förbi mig är hur man egentligen lyckas hitta ett ragg på krogen. Enda gångerna jag fått till ett one-night-stand har varit på privata fester där man har lite tid att sitta och snacka och umgås.

Hur gör ni när ni är på jakt på nån klubb?

Det gäller vara ute i tid.. Många gör felet med att bara sitta med sitt grabbgäng och halsa öl i ett hörn fram till en halvtimma innan krogen stänger.

Jag brukar försöka vara social och lite lätt glad, men ändå inte alltför på. När det gäller kontaktbiten så underlättar det om man är uppe på dansgolvet och dansar.. ofta där man får första kontakten. Man kanske inte snackar, men tjejerna ser en liksom. Annars kan man även stå vid baren och försöka få lite lätt ögonkontakt med nåt tjejgäng. Jag tycker själv att det här med "jakt" underlättar otroligt när man har sällskap av en kompis eller två.

När det gäller första kontakten frågar man om man får slå sig ned vid deras bord. Man kanske kör med en fras som "Jo, jag och mina kompisar är lite uttråkade. De som står där borta vid baren. Får vi slå oss ned här?" eller "hej, ni har lite närmare till dansgolvet här. Får vi slå oss ned?". Sen börjar man snacket med att ge en lätt komplimang, typ "vilken fin blus".. sen flyter det oftast på.

Sen finns det givetvis lite småtricks man ibland vågar sig på. En klassiker är när jag lite diskret kollar efter nån tjej som precis gått förbi när jag sitter och snackar med en tjej vid mitt bord. Det ska inte vara för uppenbart, man vänder inte på huvudet utan bara svänger lite på ögonen. Sen tio sekunder senare kanske man försöker vända på sig lite diskret för att man låtsas kolla igen. Man ger liksom en lätt signal till tjejen man sitter med att funkar det inte här så finns det andra fröknar jag kan söka kontakt med. Om tjejen själv vänder på sig senare för att kolla vad det var man kollade efter vet man att man lyckats Man måste givetvis låtsas att det här är en omedveten handling.
Citera
2007-05-21, 14:04
Medlem
Har aldrig snackat mig till ett ragg på krogen utan då dansat mig till dem, när vi väl börjar hångla har vi nog inte sagt nåt till varandra... det kommer sen. "Vad heter du förresten".
Det finns dock ett ställe på nattklubben som är bra för att ta kontakt kom jag på nu och det är kön. Där har jag träffat många nya tjejer och en del leder till ragg. Sen är det ju inte alla ragg som leder till knull den natten, det är ju olika vad olika tjejer vill.

Vilken är din teknik rapidshit? Vi kanske kan granska den lite
Citera
2007-05-21, 14:19
Medlem
Krippa85s avatar
Vid första kontakten tycker jag absolut inte att man ska sätta sig vid deras bord och ge en komplimang! Då är du bara precis likadan som de andra 5 killarna som har tagit kontakt med henne den kvällen. Du vill ju vara annorlunda! Ta kontakt stående bredivd bordet och se ut som att du kan vara påväg att gå närsomhelst (du har ju saker på gång). Fånga tjejens intresse genom att ställa någon fråga som du vet att tjejer tycker är intressant och kommer mala på om. När hennes intresse är fångat (biffen är inte kirrad för det) så kommer de vanliga frågorna komma från henne. Vad jobbar/pluggar du med, var bor du osv. Istället för att svara på de här frågorna så bra du bara kan och kvalificera dig för henne kan du svara något i stil med "Haha, har du fått samma lista med frågor som alla andra ytliga tjejer här eller?" Det här förväntar sig hon inte och du blir priset istället för hon. Hon blir tvungen att kvalificera sig för dig!
Citera
2007-05-21, 14:37
Medlem
Diamantinas avatar
Jag raggar hellre själv än blir uppraggad. Och då på den där killen som står och softar med sin killpolare med en öl eller drink i handen och verkar lite lagom ointresserad av omgivningen. Han ser bra och självsäker ut och det finns inte ett spår av desperation i hans hållning. Det är killen som alla tjejer vill gå hem med. Han tycks aldrig ragga men han går sällan hem ensam.
Citera
2007-05-21, 15:04
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantina
Jag raggar hellre själv än blir uppraggad. Och då på den där killen som står och softar med sin killpolare med en öl eller drink i handen och verkar lite lagom ointresserad av omgivningen. Han ser bra och självsäker ut och det finns inte ett spår av desperation i hans hållning. Det är killen som alla tjejer vill gå hem med. Han tycks aldrig ragga men han går sällan hem ensam.

Det är precis så det går till - jag blir hellre uppraggad än att ragga själv. Jag har aldrig som primärt mål att gå hem med någon; det ska mycket till om jag ska lämna mitt sällskap för ett knull, jag har i 9 av 10 fall roligare med mina kompisar på klubb än hemma med ett ONS. Sedan beror det naturligtvis på vilket sällskap man är och i vilket sammanhang. Är man ett grabbgäng med kepsar och Puma-sneakers i 20-årsåldern som i vanliga fall hänger på birahak som av en slump lyckats komma in på Riche spelar det ingen roll vad man gör, det kommer inte bli åka av hursom helst.

Jag tackar nej till de flesta som kommer fram, vilket kanske också är en åldersfråga, annat var det för 10 år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in