• 1
  • 2
2007-05-25, 11:14
Medlem
Arkhons avatar
Har några snabba frågor:
1. Finns det någon statistik över den genomsnittliga omkretsen?
2. Vad har ni själva för storlek på handlederna?
3. Går det att träna den delen av armarna så att de blir bredare, eller är omkretsen något konstant?

Tack på förhand
Arkhon
Citera
2007-05-25, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Har några snabba frågor:
1. Finns det någon statistik över den genomsnittliga omkretsen?
2. Vad har ni själva för storlek på handlederna?
3. Går det att träna den delen av armarna så att de blir bredare, eller är omkretsen något konstant?

Tack på förhand
Arkhon

1. Ingen aning.

2. Ingen aning.

3. Det går inte att träna, men finns dem som ökat omkretsen med 2 cm, tar ett par år.
Citera
2007-05-25, 14:13
Medlem
3. grepp träning kanske är bra, vet inte om jag skall vara ärlig..
Citera
2007-05-25, 18:13
Medlem
BDGs avatar
1. Ingen aning.

2. 18 cm.

3. Förmodligen inte.
Citera
2007-05-25, 21:01
Medlem
trillobits avatar
menar du handled som i leden, eller handled som i underarmarna?

(jag och polarn har haft långa gräl om vad olika muskler heter. han hävdar med bestämdhet att axlar heter nacke och underarmar heter handleder, men han vill inte kalla biceps armbåge )
Citera
2007-05-25, 21:03
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillobit
(jag och polarn har haft långa gräl om vad olika muskler heter. han hävdar med bestämdhet att axlar heter nacke och underarmar heter handleder, men han vill inte kalla biceps armbåge )

Citera
2007-05-25, 21:12
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillobit
menar du handled som i leden, eller handled som i underarmarna?

Jag menar handleden som ligger mellan underarmen och handen, så att säga.

Jag har själv cirka 18 cm omkrets, men tycker att det ser ganska smalt ut (är runt 25 år gammal).
Citera
2007-05-25, 22:05
Medlem
Morgonbanes avatar
2. 18cm.

3. Jag är rätt säker på att ditt skelett blir kraftigare av att du belastar det.
Citera
2007-05-25, 22:08
Medlem
Krappfiskarns avatar
Har för mig att Arne sa att hans handleder hade växt ett par cm av all grippers träning.
Citera
2007-05-25, 22:17
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Har för mig att Arne sa att hans handleder hade växt ett par cm av all grippers träning.

Från ca 20,5 till ca 22,5 cm.
Citera
2007-05-25, 22:24
Medlem
kniebolos avatar
Tveksam om det går at träna handleden så att den får större omkrets. Tränade själv mkt som tonåring och underarmarna blev större men mina spinkiga handleder fortsatte att vara just spinkiga. Till slut såg armen ut som ett jävla kycklinglår, för jävla fult.

Tyvärr är det så att musklerna slutar en bit upp på armen och själva handleden består mestadels av ben (radius och ulna) samt de senor som löper från underarm och ned till handen. Det finns således inte mycket av muskelbukar i själva handleden. Handledens grovlek beror således ffa på benens grovlek och avståndet mellan benen.
Citera
2007-05-25, 23:51
Medlem
Ballexanders avatar
Vart mäter ni? Över, under eller på knölen?
Rent instinktivt så antar jag det är över knölen och innan själva handen.
Mäter nästan 18 nu, 17.8 för att vara exakt.

Kollade upp mina mått jag skrev ner innan jag börjat träna då hade jag 17, fast jag är osäker vart jag mätte då och hur exakt jag mätte. Var det under knölen så har jag samma mått nu, var det över så har nog det växt lite i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in