Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2009-02-28, 08:08
Medlem
O-Lyckligs avatar
Men du ser ju att det r frn en tv-sndning, eller vem r det som r konspiratorisk!?
Citera
2009-02-28, 09:35
Medlem
KimNeilJungs avatar
fel
Citera
2009-02-28, 13:14
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Men du ser ju att det r frn en tv-sndning, eller vem r det som r konspiratorisk!?

Jag r fr tillfllet inte konspiratorisk (jag tror allts inte p dessa historier) frrns jag grundligt rett ut saker och ting, och inte tror p frsta bsta youtubevideo.
att det r en youtubevideo frn en nyhetssndning bevisar ju egentligen inte att dom var frst med historien, vi vet ju alla hur media funkar.

Men jag ska frska grva lite mer i detta och se vad jag hittar.

Hursom helst, s vore de intressant att veta varfr BBC r plitliga i detta fall, men enligt mnga med p 9/11 konspirationen fr dom berttade att sjuan fll innan den gjorde det. tv skillda hndelser ja vet, men r man med i nwo s r man.
Citera
2009-02-28, 14:48
Medlem
Targenors avatar
ok, nu har jag kollat p "beviset".

Sger inte s mkt nr man kollat runt litegranna och inser att Peter Powers tagit tillbaka delar av sin historia, undra varfr?
Citera
2009-02-28, 17:47
Medlem
Kopplingen mellan terrorvningar och attentat r kanske den mest intressanta frgan i det hr mnet just nu.

Detta r dessutom ett utmrkt tillflle fr sanningsskare att visa att man kan g lite djupare i efterforskningarna. Resonemanget brukar tyvrr g nnting i stil med:

Ngon sger att terrorvningar pgick --> Detta r mystiskt --> Attentaten var inside jobs

Den sortens "slutsatser" r meningslsa. Istllet mste man brja med att reda ut exakt vilka vningar som genomfrdes, vilket innefattar kritisk granskning av olika uttalanden och dokument. Drefter mste man visa att dessa vningar p ngot stt underlttade sjlva attentaten. Annars finns det ju ingen mening med att koppla samman dem.

Och till alla som klagar p vakthundarna hr: Se dem inte som ett hinder, utan som en resurs. Alla teorier mste granskas kritiskt fr att se om de r hllbara. Nu slipper ni gra detta sjlva eftersom Flashbacks vakthundar skter jobbet t er. Om teorierna mals snder av motbevis s var de inte hllbara och kan kasseras till frdel fr nya, bttre teorier. Om de dremot klarar granskningen s vet man att man har ngot bra att bygga vidare p.
Citera
2009-02-28, 20:43
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Kopplingen mellan terrorvningar och attentat r kanske den mest intressanta frgan i det hr mnet just nu.

Detta r dessutom ett utmrkt tillflle fr sanningsskare att visa att man kan g lite djupare i efterforskningarna. Resonemanget brukar tyvrr g nnting i stil med:

Ngon sger att terrorvningar pgick --> Detta r mystiskt --> Attentaten var inside jobs
Vad sger vi om vningar som inte slutar med terrorattentat d? Idag var ett hundratal brandmn i storbritannien p katastrofhantering efter ett strre attentat.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7916588.stm
More than 100 fire fighters are taking part in search and rescue exercises at three locations, in an attempt to test their competency in case of a major incident.
r det bevis p att det katastrofvningar inte alls r en del av katastrofer som intrffar samtidigt eller r de bevis p att NWO var infr kommande terroratentat?

Vet inte riktigt om lnken hr hemma i den hr trden. Men eftersom trden diskuterar londonbombningarna och en del av den konspirationen r en "mystisk" vning tyckte jag den passa de in i sammanhanget
Citera
2009-03-01, 17:21
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Vad sger vi om vningar som inte slutar med terrorattentat d? Idag var ett hundratal brandmn i storbritannien p katastrofhantering efter ett strre attentat.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7916588.stm
More than 100 fire fighters are taking part in search and rescue exercises at three locations, in an attempt to test their competency in case of a major incident.
r det bevis p att det katastrofvningar inte alls r en del av katastrofer som intrffar samtidigt eller r de bevis p att NWO var infr kommande terroratentat?

Vet inte riktigt om lnken hr hemma i den hr trden. Men eftersom trden diskuterar londonbombningarna och en del av den konspirationen r en "mystisk" vning tyckte jag den passa de in i sammanhanget

Nej, det r inget bevis, men ngot ytterligare om vningarna r ju att den vid 9/11 ndrades frn att i vanliga fall vara en eller tv mnader efter varje r till just denna dag.
Citera
2009-03-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
ok, nu har jag kollat p "beviset".

Sger inte s mkt nr man kollat runt litegranna och inser att Peter Powers tagit tillbaka delar av sin historia, undra varfr?

Sger inte s mycket?
Det sger vl att de hade en nstan exakt likadan vning precis samma dag. Om du inte tycker det r mycket s ser du inte klart.

Vad tror du det beror p att han tagit tillbaka delar av sin historia?

Tror du han ljg frsta gngen fr att skoja till det lite?
Citera
2009-03-03, 09:44
Medlem
Citat:
Nej, det r inget bevis, men ngot ytterligare om vningarna r ju att den vid 9/11 ndrades frn att i vanliga fall vara en eller tv mnader efter varje r till just denna dag.

Ja det r ju intressant. nnu ett sdant rysligt sammantrffande. Det har alltid varit Oktober, November annars. Det var planerat 22:e okt 2001. Just detta ret ndrade de datumet mer n en mnad bakt. Oturligt nog var det just d som attackerna gde rum och det fanns typ tv plan kvar att frsvara hela nationen.

http://www.historycommons.org/entity...lobal_guardian

Debunkers har dock alltid blundat fr sammantrffanden
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här