2025-03-18, 01:28
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel

Finns många inlägg i tråden som liknar dessa. Typ rekommendationer om att slå i sig 100 mg som nybörjare och gud vet vad... Lika ofta ser man inlägg som "fan jag känner ingenting måste fått tag i fulketa, å andra sidan har jag nyss dragit i mig 3 st xanor så...", haha...

Men är det bara jag som kan vispa i mig 15 mg och må prima en halvtimme-trekvart? Det blir ett milt rus men tillräckligt för att kunna ge mig lite egenterapi som en djup meditation. Tar jag 30 mg så kan jag börja skrota planer på att gå omkring för då blir jag ett stapplande mongo.

Visst, vi är alla olika känsliga och jag ligger väl i det känsliga spektrumet men jag tycker mig se mycket inlägg jag verkligen inte kan skriva under på.
Jag älskar oxå att dosera svagt på ketamin. O ta uppemot 100mg är inte ens behagligt, det blir bara ett jobbigt, pustande rus IMO.

När jag köper på mig en femma keta, så räcker det iallafall en månad dagligen. Tar ca 15-25mg på morgonen, sedan så fortsätter ajg återdosera på det sättet under dagen.
Citera
2025-03-18, 01:30
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Saxar från Wiki

Om mitt minne inte sviker så brukar "needles" vara R-Ketamine. S-Ketamine ser mer ut som små kristaller ¿socker?, alt. droppar, ruset på dessa är lite flummigare. Vanligt att man får en blandning av dessa "racemic", kanske där av pulvert?

Se bara till att krossa "nålarna" innan de åker upp i snoken, och använd sunt förnuft vid användandet
Nja. Racematiskt, eller om det är R eller S spelar ingen roll på utseende. Kristallerna beror på hur fort dom återkristalliserar det. Gör dom det snabbt så blir det "sugartop", gör dom det långsamt o utdraget så kan det bli riktigt feta kristaller såsom 2-FDCK brukar komma i. Men kristallerna är väldigt porösa o delar sig till needles väldigt lätt. Sen så kan ju såklart sugartop ha varit en fet kristall från början, men blivit krossad osv.

Sen så är 80-90% (siffrorna är tagna ur röven, poängen är att det är väldigt väldigt sällsynt) av allt illegalt ketamin racematiskt. Ytterst sällan det är isomeriskt rent, då det inte är lönsamt att göra enbart en isomer.
Senast redigerad av Jaggermeister 2025-03-18 kl. 01:33.
Citera
2025-04-05, 13:25
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Köpte ett gram Ket häromdagen och planerar att använda det i antidepressivt syfte.
Har lidit av tunga depressioner länge nu, testat flera olika ssri/snri och har aldrig fått bukt med mina problem riktigt.

Har tidigare endast använt i russyfte, på rave, med vänner etc. Blir i princip alltid en sväng ner i hålet och en trippig helg.

Tog ca 100-120 mg igår totalt fördelat på 4 linor. Fick ett mycket behagligt rus, "lagom" flummigt (kanske lite för klent).

Känner en viss lättnad idag, livet känns inte riktigt lika grått och hopplöst och mörka tankar går att styra undan.

Hur rekommenderar ni att ta ketamin i medicinskt syfte? En gång i veckan? När depressionen börjar återvända? Flera dagar i rad följt av uppehåll? Har läst lite olika.

Känner mig hoppfull men har stor respekt för denna drog och vill inte laborera alltför mycket.
Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in