2007-06-01, 00:27
Medlem
Darsans avatar
Skitskumt, faktiskt. Jag berättar hur det ligger till:

Installerade steam idag (nej, jag är ingen "cs-nörd", men jag tänkte knäppa lite terrorister på bakfyllan). Gick hur bra som helst, tog inte många timmar alls att dra ner hl2/css. Startade css, och även det gick skitbra. Lyckades t.o.m. hitta servrar, men här börjar knöket...

Refreshar serverlistan och det dyker upp en dryg miljard servrar. Väljer en av dessa och dubbelklickar. Då dyker "server-info"-rutan upp (den där man ser ping, ip och spelarna på servern). Spelar-rutan är tom (som om det inte skulle sitta nån där, även om serverlistan innan sa 20/30 spelare) och pingen skjuter i höjden (2000+). Sen så står den där och tuggar, precis som om jag inte skulle ha någon uppkoppling.
Tabbar ut i windows och startar upp ff, men det visar sig att jag faktiskt inte har någon nätverksanslutning. Plitar in router-adressen i adressfönstret, men jag kommer inte ens åt den.
Efter ett par minuter är allt som det ska igen, och jag trycker upp css-rutan. Väljer en annan server och dubbelklickar, men det blir precis likadant igen..

verkar som om queryn till en specifik server får min router att säga upp vänskapen med min dator och stänger dörrarna om sig, hur går det till? Vad göra för att lösa?
Citera
2007-06-01, 12:00
Medlem
avdagatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
Skitskumt, faktiskt. Jag berättar hur det ligger till:

Installerade steam idag (nej, jag är ingen "cs-nörd", men jag tänkte knäppa lite terrorister på bakfyllan). Gick hur bra som helst, tog inte många timmar alls att dra ner hl2/css. Startade css, och även det gick skitbra. Lyckades t.o.m. hitta servrar, men här börjar knöket...

Refreshar serverlistan och det dyker upp en dryg miljard servrar. Väljer en av dessa och dubbelklickar. Då dyker "server-info"-rutan upp (den där man ser ping, ip och spelarna på servern). Spelar-rutan är tom (som om det inte skulle sitta nån där, även om serverlistan innan sa 20/30 spelare) och pingen skjuter i höjden (2000+). Sen så står den där och tuggar, precis som om jag inte skulle ha någon uppkoppling.
Tabbar ut i windows och startar upp ff, men det visar sig att jag faktiskt inte har någon nätverksanslutning. Plitar in router-adressen i adressfönstret, men jag kommer inte ens åt den.
Efter ett par minuter är allt som det ska igen, och jag trycker upp css-rutan. Väljer en annan server och dubbelklickar, men det blir precis likadant igen..

verkar som om queryn till en specifik server får min router att säga upp vänskapen med min dator och stänger dörrarna om sig, hur går det till? Vad göra för att lösa?
Gissar jag rätt om jag säger att du är ansluten till routern genom WLAN?

Hur som helst så låter det som att din router blir lite överbelastad.
Citera
2007-06-01, 13:48
Medlem
Darsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avdagata
Gissar jag rätt om jag säger att du är ansluten till routern genom WLAN?

Hur som helst så låter det som att din router blir lite överbelastad.

nope, gammal hederlig tp-kabel. Blir enbart när jag håller på i css, bf2 och andra spel går det hur bra som helst med.

När jag försöker komma in på servern så är det precis som att routern inte skulle finnas där öht. sen tar det 2-5 minuter så har jag uppkoppling igen.

Öppnar jag själva server-rutan med högerklick (alltså inte genom att försöka connecta, utan för att kolla på servern) så blir det precis likadant. Sitter jag och pepprar på connect då så kan det hända att jag kommer förbi den rutan och får upp själva conenct-rutan (där den ska börja ladda sig in på servern). Där tar det dock stopp och blir precis likadant.

Visst, jag klarar mig utan css, men vad är det för fel? Känns ologiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in