Skitskumt, faktiskt. Jag berättar hur det ligger till:
Installerade steam idag (nej, jag är ingen "cs-nörd", men jag tänkte knäppa lite terrorister på bakfyllan). Gick hur bra som helst, tog inte många timmar alls att dra ner hl2/css. Startade css, och även det gick skitbra. Lyckades t.o.m. hitta servrar, men här börjar knöket...
Refreshar serverlistan och det dyker upp en dryg miljard servrar. Väljer en av dessa och dubbelklickar. Då dyker "server-info"-rutan upp (den där man ser ping, ip och spelarna på servern). Spelar-rutan är tom (som om det inte skulle sitta nån där, även om serverlistan innan sa 20/30 spelare) och pingen skjuter i höjden (2000+). Sen så står den där och tuggar, precis som om jag inte skulle ha någon uppkoppling.
Tabbar ut i windows och startar upp ff, men det visar sig att jag faktiskt inte har någon nätverksanslutning. Plitar in router-adressen i adressfönstret, men jag kommer inte ens åt den.
Efter ett par minuter är allt som det ska igen, och jag trycker upp css-rutan. Väljer en annan server och dubbelklickar, men det blir precis likadant igen..
verkar som om queryn till en specifik server får min router att säga upp vänskapen med min dator och stänger dörrarna om sig, hur går det till? Vad göra för att lösa?