• 1
  • 2
2010-06-12, 20:41
Medlem
heskans avatar
Nu kör jag bara på lite känsla. Kolla kolla, spisa och bara om min älskade väntar är helt klart Totta. Barn av vår tid och Ge mig mitt liv är Dageby. Popens Mussolinis har jag alltid utgått ifrån att det är Totta med lite grovröst, men någon nämnde Hans Moseson, vilket inte är helt omöjligt. Kvinnorna i bandet har jag dock ingen aning om.
Citera
2014-01-14, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Percival
Nej, det finns två länkar - klicka på den översta. Sen har både Nicke Ström och Håkan Nyberg varit med ganska länge båda två, iaf sedan rockorkesterns födelse.

Är inte alls säker på vem som sjunger vad, men drar till med lite gissningar:
"Barn av vår tid" och "Ge mig mitt liv nu" - Dageby
"Kolla, kolla", "Spisa" och "Men bara om min älskade väntar" - Totta
"Popens Mussolinis" - eh, kanske Mosesson
Introt till "Kolla, kolla" gissar jag på är Grahn och "Ingelas sång" är Rahlskog.
Enligt vad jag har fått höra så stämmer det.
I
Citera
2014-01-15, 05:58
Medlem
Rebali179s avatar
Ts har helt rätt.
Citera
2014-01-17, 13:30
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Totta: Kolla kolla, men bara om min älskade väntar, Spisa, Rövarkungens ö, Våld på öppen gata, Vi fortsätter spela rock n' roll. + säkert ett flertal andra. Men dessa är dom jag kommer på på rak arm bara.
Citera
2015-05-16, 00:37
Medlem
J.R.s avatar
Oj vad man kan lyssna på detta underbara band, synd bara att materialet är så begränsat.
Fråga: på "Barn av vår tid" är det mycket riktigt Dageby som sjunger men är det han som även sjunger dom inledande textraderna, låter inte som han? Har funderat på detta i många år men får inte ro innan detta klarats ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in