• 1
  • 2
2007-06-04, 19:45
Medlem
Elpenors avatar
Om vi tar Barn av vår tid som exempel. Näslund, Dageby, Mosesson, Rahlskog pch Grahn sjunger.

Jag skulle vilja att någon som är säker på sin sak berättar vem det är som sjunger:

"Popens Mussolinis",

Introt till "Kolla kolla",

"Kolla kolla", "Spisa" och "Men bara om min älskade väntar",

"Ingelas sång",

"Barn av vår tid" och "Ge mej mitt liv nu".
Citera
2007-06-04, 19:49
Medlem
Har du kollat in deras hemsida? Länk dit(klicka överst+ "Texter"+ även "Medlemmar"): http://www.nationalteatern.nu/
Citera
2007-06-04, 19:59
Medlem
Elpenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Har du kollat in deras hemsida? Länk dit(klicka överst+ "Texter"+ även "Medlemmar"): http://www.nationalteatern.nu/

Tyvärr är alla spår till den det ursprungliga bandet borta. Endast Dageby är kvar från originaluppsättningen, och allt på sidan handlar om denna nya uppsättning - coverbandet.
Citera
2007-06-04, 20:03
Bannlyst
Det här blir en intressant tråd att följa, känner mig tvungen att sätta en post så jag inte missar den..

Jag har träffat många som sagt sig varit med i nationalteatern, och ännu fler som påstått sig känna folk som varit med i densamma. Har hört från musiker att förklaringen är att det varit väldigt många medlemmar genom åren, mer eller mindre ett musikerkollektiv varför man egentligen inte kan säga att en viss grupp är nationalteatern. Blir intressant att få veta hur det ligger till, fb´s eminenta allvetare borde ha svaret på den frågan..
Citera
2007-06-05, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elpenor
Tyvärr är alla spår till den det ursprungliga bandet borta. Endast Dageby är kvar från originaluppsättningen, och allt på sidan handlar om denna nya uppsättning - coverbandet.

Nej, det finns två länkar - klicka på den översta. Sen har både Nicke Ström och Håkan Nyberg varit med ganska länge båda två, iaf sedan rockorkesterns födelse.

Är inte alls säker på vem som sjunger vad, men drar till med lite gissningar:
"Barn av vår tid" och "Ge mig mitt liv nu" - Dageby
"Kolla, kolla", "Spisa" och "Men bara om min älskade väntar" - Totta
"Popens Mussolinis" - eh, kanske Mosesson
Introt till "Kolla, kolla" gissar jag på är Grahn och "Ingelas sång" är Rahlskog.
Citera
2007-06-05, 07:48
Medlem
Eftersom "Men bara om min älskade väntar" är en Dylancover sätter jag mina slantar på Totta.
Citera
2007-06-05, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nappen
Eftersom "Men bara om min älskade väntar" är en Dylancover sätter jag mina slantar på Totta.
Måste vara totta, det låter grymt mycket som det iaf.
Citera
2007-06-05, 10:58
Medlem
int0xs avatar
Har aldrig blivit klok på vilken Dylan-låt som är översatt till "bara om min älskade väntar"
Någon som vet?
Citera
2007-06-05, 11:54
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av int0x
Har aldrig blivit klok på vilken Dylan-låt som är översatt till "bara om min älskade väntar"
Någon som vet?
Tomorrow is a Long time. inte riktigt lika överjävla bra dock.
Citera
2007-06-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Tomorrow is a Long time. inte riktigt lika överjävla bra dock.

Jag kan inte riktigt hålla med, tycker Dylans version är i samma klass som Nationalteaterns. Definitivt värd att kolla upp för dem som inte hört den i alla fall.
Citera
2007-06-07, 19:46
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Percival
Jag kan inte riktigt hålla med, tycker Dylans version är i samma klass som Nationalteaterns. Definitivt värd att kolla upp för dem som inte hört den i alla fall.
ok, jag är väl partisk efter att ha hört Men bara... först. men Tomorrow... ger mig inte samma enorma känsla (även om det inte är allt för långt ifrån). men som sagt, väl värd att kolla upp är den!
Citera
2007-06-07, 21:04
Medlem
Aaksels avatar
Hur kan man inte känna igen Näslunds härliga stämma i Kolla kolla?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in