Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-18, 12:20
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittiettan
Sökte efter en kontroll till mitt jbl system i förgår, hittade denna på ebay och slog till.

Registrerade mig på ebay genom Google osv, betala för min kontroll, men 1h senare får jag mail att min order är cancelled och ytterligare en timme senare var mitt account på ebay spärrat.

Maila ebay som vill ha bild på körkortet fram o baksida, och bild på räkning, är det normalt 🤔🤔

Fick mail idag av säljaren att varann är på väg, fattar noll

Det är inte helt självklart vad du menar har hänt, men du har visat intresse för en vara som du sedan har betalat och som nu är skickad? Det låter ju ganska bra, eller?

Vad som sedan har hänt med ditt konto på eBay känns som en separat fråga. Gav de ingen anledning till att det stängdes?
Citera
2020-05-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det är inte helt självklart vad du menar har hänt, men du har visat intresse för en vara som du sedan har betalat och som nu är skickad? Det låter ju ganska bra, eller?

Vad som sedan har hänt med ditt konto på eBay känns som en separat fråga. Gav de ingen anledning till att det stängdes?
Blev lite rörigt.

Googlade efter en kontroll, hittade på ebay.
Registrerade ett konto genom Google, betalade för kontrollen.

1h senare får jag mail från ebay att min order är cancelled.
Ytterligare 1h senare ett till mail där dom har spärrat mitt konto så kan inte ens logga in, kontaktade ebay på mail där dom Svara att jag måste skicka bild på id och en räkning med min adress.

Samtidigt fått mail av försäljaren av kontrollen att den är skickad, fattar noll 🤷‍♂️ vad har jag gjort för att bli spärrad ens, o känns inte säkert att skicka bilder på id kort

Upon checking, there were just inconsistencies with your account information that we would like to additionally verify that is why we decided to suspend your account.

I am afraid that we cannot disclose to you further details about it because the information is confidential. But generally, we normally do this process for newly registered members to gain confidence from them before account usage.

In order for us to reinstate your account, we kindly ask you to send us the 2 types of documentation required. Here are instructions for sending documentation:

First, please provide the following documents:

Proof of Identity (select one)

• Driver License (copy of both front and back)

• Passport

• Military ID

• National/Federal ID card

Proof of Address (select one)

• Bank statements, including loan/mortgage statements

• Credit card statements

• Utility bills (phone, power, water, etc.)

• Insurance bills and statements
Citera
2020-05-23, 23:18
Medlem
asdqs avatar
Wish aer ocksa bra en ny laptopladdare kostade bara 89kr jag har sakert sparat 33 000kr pa massa prylar som inte finns i vanlig elektronikaffar
Citera
2020-05-29, 21:52
Medlem
Har precis lagt en beställning på Ebay på Myggmedel-mattor (ersättning för original) till Termacell som heter Ars mat 12 Electric.

Tyvärr så var leveranstiden satt i mitten på Aug.

Nån som köpt med bättre leveranstid?
Citera
2020-05-31, 10:34
Medlem
Hej,
Jag har tänkt och beställa för första gången på Ebay.

https://www.ebay.com/itm/kids-toy-3-...xOeaAu6OEJ4JLU

Det är ju free shipping enligt informationen, men hur funkar det med Tull/skatter osv? Har försökt läsa runt men känner mig lite lost!
Citera
2020-08-20, 17:37
Medlem
CyberIngmars avatar
Undrar detsamma som jarsumb. Hur funkar det nu med covid19 transport.

Jag har en gammal LG G3 med dålig skräm. En grå hinna när jag slår på den. Priset är inte dåligt om det funkar.

https://www.ebay.com/itm/LG-G3-G4-G5....c100892.m5207
Citera
2020-08-20, 19:50
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Undrar detsamma som jarsumb. Hur funkar det nu med covid19 transport.

Jag har en gammal LG G3 med dålig skräm. En grå hinna när jag slår på den. Priset är inte dåligt om det funkar.

Räkna med hanteringsavgift på 75kr + 25% moms på deklarerat värde på försändelse på allt som kommer utanför EUs tullområde.
Citera
2020-08-21, 13:21
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Räkna med hanteringsavgift på 75kr + 25% moms på deklarerat värde på försändelse på allt som kommer utanför EUs tullområde.

Tackar ska kolla vidare och se om det finns inom EU för rimligt pris. Beställt via Tysklands amazon förut.
Citera
2020-09-25, 03:13
Medlem
Skrilllexs avatar
Jävlar vad det suger dom göder scammare och man får inte tillbaka allt.
Överpriser och långa frakt tider sista gången jag använder ebay
Jävlar skit det mesta är från kina skit saker
Citera
2020-09-27, 21:11
Medlem
Har Tradera ändrat på något i budgivningen nyligen? Nu blir jag utslängd ur maxbudsrutan om någon lägger ett bud under tiden. Jag har inte sett det tidigare men nu har hänt två gånger idag.
Citera
2020-09-28, 17:34
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrilllex
Jävlar vad det suger dom göder scammare och man får inte tillbaka allt.
Överpriser och långa frakt tider sista gången jag använder ebay
Jävlar skit det mesta är från kina skit saker

ebay o paypal brukar ju oftast gå efter köparen... men handlar man från kina nu i covid tider med standardfrakt kan det ju ta månader så allt beror på vilket fraktsätt det går därifrån.
Citera
2020-09-30, 19:49
Medlem
Skrilllexs avatar
ÅÅ Vad ska man ta för priser när man säljer eller aktion?
Hamnar oftast att jag tar lägre priser.

Om en sak kostar 2000 ny vad ska man lägga begagnade priset 1500? Utropspris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in