Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Som om inget redan gör det du tänker på.... blir svårt slåss mot alla som säljer billigt skit online.. men mobilskal , sladdar o sånt är väl nåt dom flesta behöver? men du måste då köpa in större volymer och det är nog mer besvär än vad det blir värt i slutändan.
yeah du har rätt fan, har lagt ner för mycket tid på tradera för att få in en extra slant men inte värt all möda tyvvär,jobbar inom lager o det är pissigt betalt .....
Aja får prova nya knep för o bli rik fingers crossed host host
Citera
2023-04-16, 22:40
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurknisse33
Köpa något och sedan returnera, då får du kontakt med de annars är de hopplöst

Fick kontakt med deras Messenger där svara dom men kan ju vara alltid till någon 19 åriga kork till någon med mera utförliga svar men ändå.
Citera
2023-04-17, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Fick kontakt med deras Messenger där svara dom men kan ju vara alltid till någon 19 åriga kork till någon med mera utförliga svar men ändå.
Det var ett udda sätt att ha kontakt med sina kunder, men skönt att det löstes sig
Citera
2023-04-27, 22:09
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurknisse33
Det var ett udda sätt att ha kontakt med sina kunder, men skönt att det löstes sig

Var olika varje gång också, man förstod ganska snabbt att det var olika, vissa hade längre utläggningar vissa var korta som fan samt i slutet undertecknade dom med namn typ /Charlie eller /tom etc. Tycker det ändå är märkligt med ett så pass stort bolag att inte ha telefonväxel eller mejl. Men det kanske blir överbelastat vad vet jag
Citera
2023-05-03, 10:10
Medlem
KinggKonggs avatar
Har Ebay blivit strängare med systemet kring internationell frakt? Förut kunde man buda trots att det stod att det bara stod frakt inom USA men nu dyker det upp ett felmedelande med koden 5010. Det verkar som att säljaren nu måste ha valt internationell frakt explicit när han skapade annonsen annars går det inte.
Citera
2023-05-06, 02:31
Medlem
är det någon som vet hur man får aktivera sitt konto på nytt efter man tagit bort sitt gamla konto då det var blockat och kunde ej sälja på ebay, har väntat nu i över en månad och det står på deras sida att man ska vänta 2 veckor (?) har jag för mig innan man kan starta nytt konto....aja är inte helt hundra men någon som vet hur man kringår detta problem ?
Eller är det bara att ge upp ebay för evigt??
Citera
2023-05-22, 09:35
Medlem
Jag har ingen erfarenhet av e-bay men fy fan vad dyrt det blivit att handla på Tradera. En del lägger sjukt höga fraktavgifter medvetna om att det är köparen som betalar, och nu har Tradera förutom att begära 10% av säljaren också kräva 8 kr av köparen. Ja jag fattar att Tradera skall tjäna men det har gått åt helvete överstyr. Det är mycket billigare att handla på andra forum
Citera
2023-06-02, 17:55
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Tradera verkar av någon anledning ha tagit bort möjligheten att skicka bilder mellan säljare och köpare.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag har ingen erfarenhet av e-bay men fy fan vad dyrt det blivit att handla på Tradera. En del lägger sjukt höga fraktavgifter medvetna om att det är köparen som betalar, och nu har Tradera förutom att begära 10% av säljaren också kräva 8 kr av köparen. Ja jag fattar att Tradera skall tjäna men det har gått åt helvete överstyr. Det är mycket billigare att handla på andra forum

Vaddå åtta kronor av köparen?
Citera
2023-06-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Tradera verkar av någon anledning ha tagit bort möjligheten att skicka bilder mellan säljare och köpare.

Vaddå åtta kronor av köparen?

Japp. Till mitt senaste köp tillkom något Tradera kallar köparskydd 8 kr. Det har jag aldrig sett tidigare
Citera
2023-06-05, 18:07
Medlem
Har en köpare på Tradera som inte har betalat på 10 dagar och han svarar inte på meddelanden.

Om jag ger honom negativt omdöme och rapporterar utebliven betalning. Kommer han då kunna hämnas på mig genom att ge mig negativt omdöme?
Citera
2023-06-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McDonald-Trump
Har en köpare på Tradera som inte har betalat på 10 dagar och han svarar inte på meddelanden.

Om jag ger honom negativt omdöme och rapporterar utebliven betalning. Kommer han då kunna hämnas på mig genom att ge mig negativt omdöme?
Då kommer annonskonstnaden tas bort från din tidigare annons då han inte betalade för sig, osäker dock om han ens kan ge omdöme då efter du rapporterat utebliven betalning
Citera
2023-06-11, 18:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Japp. Till mitt senaste köp tillkom något Tradera kallar köparskydd 8 kr. Det har jag aldrig sett tidigare

Det är om du betalar med paypal och det skulle bli något strul med säljaren. Då kan du få pengarna tillbaka om du har valt köparskydd. Ebay har det likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in