2009-09-18, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThePikePerch
Det stod nånstans på nätet att man var tvungen att ha nåt kort eller banknummer för att ha paypal, fel alltså?

Ja det är fel. Du kan skapa konto där utan att ange kort- banknummer. Dock så är man ingen Verifierad användare, men de kan kvitta om man bara ska ha det på ett fake konto på Ebay
Citera
2009-09-18, 10:31
Medlem
Men om jag sätter den på -1 så blockas väl inte dom med nytt konto och 0 i feedback poäng eller tänker jag galet?

Hur funkar betalningen på ebay när man har paypal?
Ska man skicka ett vinnarmail eller är det helautomatiskt?
Första gången jag säljer på ebay!

Edit:
Kan det vara att han redan bjudit som gör att det står -1 eller står det alltid så?
Senast redigerad av ThePikePerch 2009-09-18 kl. 10:59.
Citera
2009-09-18, 15:29
Medlem
swebarbs avatar
Du skulle skrivit, users with a feedback lower then 5 need to contact me before bidding or you bid will be cancelled.. så brukar många skriver har jag sett.
Citera
2009-09-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Du skulle skrivit, users with a feedback lower then 5 need to contact me before bidding or you bid will be cancelled.. så brukar många skriver har jag sett.
Jag skrev dit det igår fast nybörjare med 0 poäng typ, men han har inte hört av sej.
Verkar som han har nån automatisk uppdatering en gång om dagen för nu gick det upp igen och han leder
Får väl slänga ut paketet igen sen, men hur blockar man nollpoängare då?
Verkar inte vara nån som vet!?
Citera
2009-09-27, 23:38
Medlem
CHeeKY4ReALs avatar
Går det att ta bort en aktiv auktion på tradera?

har fått en köpare på sidan av min auktion på tradera. och vill avsluta en aktiv auktion. men det går inte? hur går man tillväga? låt säga att saken man säljer inte längre är tillgänglig. stulen,trasig,bort tappad. hur ska man då göra? man kan ju inte bara låta auktionen ticka på så man får betala en provision när den är slut sen och köparen förväntar sig sin vara men......
Citera
2009-09-27, 23:39
Medlem
spyder123s avatar
Du får maila. Men annars skulle ju alla kunna säga att de avbryter auktionen på grund av att priset blev lägre än vad han förväntade sig.
Citera
2009-09-27, 23:40
Medlem
CHeeKY4ReALs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Du får maila. Men annars skulle ju alla kunna säga att de avbryter auktionen på grund av att priset blev lägre än vad han förväntade sig.

okej misstänkte det. vad ska man säga till dom i mailet då? att varan inte längre är tillgänglig?
Citera
2009-09-28, 01:30
Medlem
AlphaXrays avatar
Gör ett nytt konto och lägg ett löjligt högt bud. Om du bryter mot någon regel när du gör detta har jag ingen aning om.
Citera
2009-09-28, 02:24
Medlem
Skomakar-antons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaXray
Gör ett nytt konto och lägg ett löjligt högt bud. Om du bryter mot någon regel när du gör detta har jag ingen aning om.

Tar inte tradera ut en viss % av högsta budet? Eller är det något jag har fått för mig?
Citera
2009-09-28, 15:58
Medlem
Folk_öls avatar
Men jag har funderat så här jag. borde man inte kunna ha ett falskt payson konto sen få in pengar på det då du sålt grejerna och sen att du "köper" något av dig själv med ditt falska payson konto och sätter in pengarna på ditt riktiga konto och säger att du sålda typ en klocka till nån du chattat med elller nått? om någon frågar
Citera
2009-09-28, 21:26
Medlem
snelhestens avatar
vad fan ska man göra om man använde svordomar när man skulle kontakta en säljare och blir anmäld, ebay suspendar kontot? Finns det någon chans att få tillbaka det eller?
Citera
2009-10-05, 13:51
Medlem
Tänkte köpa en NHL tröja på ebay idag och undrar om man måste gå igenom hela vertifying process och sån skit för att lägga ett bud eller går det bara att lägga bud lika smidigt om på tradera? säljaren bor i Kanada?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in