2008-12-07, 23:58
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Nu verkar det som allt har löst sig och det är dax att låsa tråden?

Kom ihåg att han inte får buda mycket, runt 500kr max. Annars kan han bli rätt så misstänksam om någon budar 2k mer än det senaste budet var.

När man lägger bud på tradera så sätter man ett maxbud, men det höjs i etapper.

Låt oss säga att A lagt ett maxbud på 150 kronor och person B på 200. Det ledande budet kommer då ligga på 155 eftersom det är det enda som krävs för att B ska leda auktionen. Om sen person C lägger ett maxbud på 2000 så kommer det ledande budet bara att hamna på 205 kronor. Skulle person B då höja sitt maxbud till 220 så kommer C automatiskt lägga ett ledande bud på 225 kronor.
Citera
2008-12-09, 00:01
Medlem
theloins avatar
Ebay-dispyt, vad händer nu då?

Jag har köpt en pryl på Ebay, Buyitnow, detta den 4:e nov.
Inget paket har dykt upp och idag så mailade jag säljaren som valde att vara en felstavande skit som tyckte att jag skulle skylla mig själv för att jag inte valde DHL som fraktbolag och att Posten kanske hade snott det.
Tycker det luktar råtta om det här och undrar vad jag förvänta mig från:
-Posten (antagligen ingenting?)
-Paypal (De borde ju ha lite stake att sätta emot)
-VISA eller bank

Nå, vad tror ni, och framförallt, vad ska jag göra?

Btw, det var lite av en skitsumma men jag tänker fan inte låta den där skiten borta i LA sno mina stålar utan lite fight.

edit.
Om tråden ligger fel så kan väl mod vara så snäll som att bolla den rätt
Citera
2008-12-09, 01:15
Medlem
evolutes avatar
Vet du hur han säger att han skickat det? Finns det ett tracking number?
Citera
2008-12-09, 01:20
Medlem
theloins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Vet du hur han säger att han skickat det? Finns det ett tracking number?
Det skickades med USPS First Class Mail men det finns inget tracking-nummer att tillgå, tycker detta är lite skumt, har för mig att allt som går utomlands från USA har något sorts nummer men jag kan ha fel å det grövsta om det.
Hur som helst så stör jag mig innerligt på den lille skiten som jag misstänker har kört en fuling och sitter och smörjer sitt krås med mina slantar.
Citera
2008-12-09, 01:39
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theloin
Det skickades med USPS First Class Mail men det finns inget tracking-nummer att tillgå, tycker detta är lite skumt, har för mig att allt som går utomlands från USA har något sorts nummer men jag kan ha fel å det grövsta om det.
Hur som helst så stör jag mig innerligt på den lille skiten som jag misstänker har kört en fuling och sitter och smörjer sitt krås med mina slantar.

Det måste vara certifierat för att du ska få ett nummer du kan följa online, och det är en extratjänst som inte ingår i First class om du inte betalar för det. Så tolkar jag följande sida.

http://www.usps.com/send/waystosendm...tclassmail.htm

Jag vet inte hur du kan komma åt den här personen. Vad har han för omdömen i övrigt?
Citera
2008-12-09, 02:24
Medlem
Sådana personer man hoppas lurar fel personer. Och med fel personer menar jag folk som kan slå ut datorer genom nätverk. Om det nu finns sådana personer..
Citera
2008-12-09, 11:09
Medlem
theloins avatar
Citat:

Det måste vara certifierat för att du ska få ett nummer du kan följa online, och det är en extratjänst som inte ingår i First class om du inte betalar för det. Så tolkar jag följande sida.

http://www.usps.com/send/waystosendm...tclassmail.htm
Kollade där och det verkar ju stämma, tänkte om Posten för någon sorts logg över paket som kommer in i landet, men det kanske är lite 1500tal med tanke på postmängd...
Citat:
Jag vet inte hur du kan komma åt den här personen. Vad har han för omdömen i övrigt?
Han har helt OK omdömen, varav de flesta verkar vara från köpare i staterna, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Dessutom så är ju de flesta omdömen innan feb 2008 rätt så oberäkneliga pga rädsla för att få negativ feedback om man lämnade detsamma till säljaren. Det är ju ändrat nu så att köparen sitter på trumfet att alltid kunna pajja till det för säljaren.

Citat:
Ursprungligen postat av djurre
Sådana personer man hoppas lurar fel personer. Och med fel personer menar jag folk som kan slå ut datorer genom nätverk. Om det nu finns sådana personer..
Jo precis, är ju tyvärr tummen mitt i handen när det kommer till sånt.

Har mailat med säljaren igen men där är det tvärstopp, är det värt att kontakta Paypal? Någon som har erfarenheter från deras "dispute solving"?
Sitter ju i ett litet prekärt läge, förstår ju att säljaren inte tror på en, ingen kan ju bevisa något.
Fan va irriterande detta är!
Citera
2008-12-09, 11:34
Bannlyst
Är ju bara att öppna "dispute" på paypal så har du dina pengar tillbaka inom kort om killen inte kan lämna bevis på att han lämnat paketet till USPS.

Vad är problemet?
Citera
2008-12-09, 12:02
Medlem
Rostmannens avatar
Varför handlar du på Ebay.com när Ebay finns i Europa???
Citera
2008-12-09, 12:06
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen

Det var riktigt billig dollar innan...
Citera
2008-12-09, 22:07
Medlem
theloins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edwards
Är ju bara att öppna "dispute" på paypal så har du dina pengar tillbaka inom kort om killen inte kan lämna bevis på att han lämnat paketet till USPS.

Vad är problemet?
Brukar inte vara så svårt att fixa ett USPS-kvitto direkt, de registrerar ju bara att han har köpt ett sändningsnummer, inte om han skickar eller inte...
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
För att det finns en jävla massa roliga prylar i staterna som inte finns i Europa...
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det var riktigt billig dollar innan...
...och det är också en anledning.
Citera
2008-12-09, 22:15
Medlem
cyberdelics avatar
På paypal hittar du hjälp genom "resolution center".

Där kan du anmäla för scam/fraud eller liknande.

Efter att du fyllt i så mycket du kan och skickat in så kommer du få tillbaka pengar inom några dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in