2009-01-03, 02:10
Medlem
"TV"s avatar
Varför så många skruvdragare utan tillhörande batteri samt laddare på Tradera?

Ja, detta fenomen har jag gått och funderat på lite till och från ett tag nu, varför så många säljer olika elhandverktyg utan varken tillhörande batteri eller laddare?

Tacksam för svar..
Citera
2009-01-03, 02:43
Medlem
I affären så har de antingen dummies eller så är skyltexen riktiga varan fast utan laddare eller batteri.
Så stulna kanske? Eller är folk bara slarviga??
Citera
2009-01-03, 03:42
Medlem
Rembrandths avatar
Antagligen för att folk är slarviga. Eller så har batteriet tagit slut o dem har upptäckt att det är för dyrt med ett nytt. Eller så har laddaren gått sönder och batteriet blivit förstört av att ha fått ligga för länge på hyllan... Ja, nåt sånt tror jag i alla fall.
Citera
2009-01-03, 03:47
Medlem
Lutops avatar
De flesta är nog stulna, Tar man från hantverkare så får man oftast ingen laddare med. Och det andra batteriet sitter såklart i laddaren.. Jävla tattare som inte kan jobba för sin föda.
Citera
2009-01-03, 03:56
Medlem
EvilTouchs avatar
Min första tanke var att de definitivt är stulna. Men om man tänker efter så tror jag inte att Rembrandth är helt ute och cyklar.

Du kan köpa en fin skruvdragare med batteri och laddare på t ex Clas Ohlson. Däremot går det inte att köpa nya batterier till vissa av dem, så om batteriet eller laddaren går sönder så blir det en dyr historia om du ska få tag i ett nytt batteri eller laddare. (Jag var själv med om detta i somras när min "låtsaspappas" skruvdragares batteri dog).

Så jag tror nog att de flesta är hederligt köpta.
Citera
2009-01-03, 04:15
Medlem
Squalos avatar
Det tycks finnas folk som säljer både maskiner och batterier, men separat. Varför man nu kan tänkas vilja göra det. Det är möjligt att dom börjar som kompletta sett hos säljaren.

Vete fan om det går att förstå hur en tradera-nasare tänker...
Citera
2009-01-03, 09:10
Medlem
zpiffs avatar
Behöver inte vara stulna

Kör Hitachi maskiner på jobbet. Du får med två stycken batterier och laddare till varje maskin. Två nya batterier till skruvdragaren kostar mer än en ny skruvdragare med laddare och två batterier...
Tipar att det är likadant för andra märken.
Gissa varför det då dyker upp maskiner utan laddare och batterier!
Citera
2009-01-03, 09:26
Medlem
zpiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FL10
Men vafan vem reserverar en auktion med 3000 på en vara som inte är värd så mycket? Det är ju en lose/lose situation. Så gör man bara om man verkligen måste ha just den produkten. Med andra ord om man är samlare eller efterbliven.

Man reserverar upp till det man högst kan tänka sig att betala. På så vis slipper du köpa en gammal rakhyvel för 7000 kr. Det finns med andra ord inga fördelar med att göra detta.

Att vara aktiv och följa auktionen är det bästa sättet för den som vill spara pengar.

Märker man att det finns en jättehög reservation kan man vara lite elak.
Att hitta namn, adress och persnr är inte så svårt på någon annan person (mormor Ibrahim?).
Sedan tar man med sin bärbara till något ställe där det finns ett oskyddat trådlöst nätverk. Där reggar man en ny e-post t ex hotmail, sedan reggar man ett konto på tradera... Nu kan man börja buda upp produkten, man kan sluta lägga bud när man tycker det räcker.

Skulle man vinna så är det en oförstående mormor Ibrahim som varken kan svenska eller har dator som säljaren får försöka reda ut det med...

Har man stannat i tid kan det vara någon som får en mindre chock, han har vunnit en rakhyvel för 6 200 kronor.

Fy f*n vad elak jag är
Citera
2009-01-03, 13:26
Medlem
"TV"s avatar
Tjäna en slant privat

Ja det är nog så att yrkesfolket som har förbrukat sina batteri i stället för att köpa nya batteri köper en ny skruvdragare (med 2 batteri + laddare) och därefter lägger ut endast skruvdragaren på Tradera för att på så sätt tjäna en liten slant privat.
Citera
2009-01-03, 13:32
Medlem
zpiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TV
Ja det är nog så att yrkesfolket som har förbrukat sina batteri i stället för att köpa nya batteri köper en ny skruvdragare (med 2 batteri + laddare) och därefter lägger ut endast skruvdragaren på Tradera för att på så sätt tjäna en liten slant privat.

Eller ha 4 batterier så man klarar en arbetsdag och ha två laddare hemma för att smidigt ladda två batterier samtidigt, och självklart tjäna en slant på de som köper skruvdragaren.
Citera
2009-01-06, 14:11
Bannlyst
Måste man verkligen göra en kreditkorts verifiering för att ställa en fråga till en säljare på Ebay???????????????

"För att säkerställa trygg handel via Internet, ber vi dig verifiera dig med ett kredit- eller betalkort (Kostnadsfritt) för att kunna utföra denna åtgärd.

Vänligen klicka här för att starta verifieringsprocessen. När ditt kort verifierats kommer du att kunna utföra åtgärden igen. "
Citera
2009-01-19, 01:45
Medlem
Falskt person-nr på tradera (snabba svar)

Ja, vad händer om man har falskt personr på tradera? Kan det hända något?

Har alltså inte planerat att blåsa folk så det är inte där skon klämmer, jag menar mer om jag kan bli anmäld av tradera eller liknande?

Jag har aldrig lagt ut mitt person-nummer på internet och har inga planer på att göra det heller, kalla mig nojjig men jag vill fan inte ge ut det helt enkelt.

Så jag undrar vad det kan vara för problem? jag vill sälja saker ärligt alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in