2008-06-28, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Okej, förövrigt låter det idiotiskt att man måse betala en osåltavgift överhuvudtaget, tjänar dom inte tillräckligt på alla annonser dom har på sidan/sålda aktioner och nu vill dom ha en högre osåltavgift.

Nå väl, tack för svaret iaf.

En riktigt girig jävel till jude som driver den där sajten. Helt vansinniga kostnader.
Citera
2008-06-28, 14:14
Medlem
Det är mycket idioter på den där sidan.. köpte faktiskt DVD-r skivor där, betalade för 16x men fick 12x. Ingen större skillnad och jag lider heller inte av det, men grejjen att han gjorde det stör mig!
Citera
2008-06-28, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steingren
En riktigt girig jävel till jude som driver den där sajten. Helt vansinniga kostnader.

Jag har inga problem att betala 6kr eller vad det nu är för osåltavgift, det kommer jag nog få göra då varan ej blev köpt men med tanke på att dom säljer flera tusen föremål dagligen och har stort utbud av annonser på sidan kan det kännas som att de är lite giriga ja.

Mer info här: http://www.traderasuger.com/senaste/...av-priser.html

Det kostar även pengar att göra tjock rubrik, att ladda upp en auktionsbild eller att lägga in någon speciell text i auktionen.
Citera
2008-06-28, 14:23
Bannlyst
Och jag köpte en tröja där från Abercrombie & Fitch. Bilden på tröjan var av originaltröja. Men tröjan jag fick var helt annorlunda och helt klart en fejk. Jag betalade ungefär vad en äkta kostar i butik i USA.
Citera
2008-06-28, 15:06
Bannlyst
tradera är en fet marknad för kopior så det bara sjunger om det.
I stort sett alla kläder som säljs är fake, dom flesta av bra kvalite så det duger.
Märkliga är att tradera inte gör något åt det, måste bero på att 50% av deras inkomster kommer från fusk prylar.
Så fort det dyker upp en auktion med en fake rolex då är dom snabba på att stänga ner den för att verka seriösa, görs endast med såna varor som det inte finns så stor marknad för.

Har hänt jag fått hembrända filmer och cd-skivor där också, gäller att undersöka dom noga och bara köpa av såna som man vet är seriösa.

Ett gäng feta ugglor lurar alltid i bagageluckan.
Citera
2008-06-28, 15:55
Medlem
skuurts avatar
-This is madness
-THIS IS PRAAAAAAAAAAAADAAA!
Citera
2008-06-28, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Jag har inga problem att betala 6kr eller vad det nu är för osåltavgift, det kommer jag nog få göra då varan ej blev köpt men med tanke på att dom säljer flera tusen föremål dagligen och har stort utbud av annonser på sidan kan det kännas som att de är lite giriga ja.

Mer info här: http://www.traderasuger.com/senaste/...av-priser.html

Det kostar även pengar att göra tjock rubrik, att ladda upp en auktionsbild eller att lägga in någon speciell text i auktionen.

Jag menar mer deras försäljningsprovision.
På blocket betalar jag 20 spänn för att lägga in en annons om jag vill sälja min Plasma-tv för 10 000.

Säljer jag en TV för 10000 på Tradera så måste jag betala 188 spänn.

Och om jag sätter ett köpnu-pris på 10 000 och reserverat pris upp till 10 000 för att jag inte vill sälja tvn för under 10 000 så måste jag ändå betala dom där 188:-. Då kan man lika gärna lägga in en annons på Blocket.

Som sagt. Girig jude. Ska fanemej starta en exakt kopia av tradera utan kostnader bara för att jävlas.

Ska döpa sajten till Trahdera.com
Citera
2008-07-07, 22:19
Medlem
ralfdenenvisas avatar
Hoppas jag är i rätt tråd? [Bedragare på Tradera /Mod]

Behöver hjälp att hitta en storbedragare som härjat på Tradera helt nyligen. Han sålde mobiler, festival biljetter + designade porslins figurer etc. Han blåste mig och min dotter + flera andra på rätt så stora summor pengar. Jag har Polisanmält honom. Och även flera andra har gjort likaså. Men prioriteten hos Polis på sådana här ärenden är väl 0 på skitlistan som dom har på anmälningar på folk som luras på Tradera. Jag har personnummret + lite till. Vet att han har hållit på med narkotika och att han figurerar hos Kronofogden.

Allt jag vill är att få igen (min dotters pengar) lr. åtminstonde konfrontera honom om det så bara är per mail lr tel. Den mail han hade på Tradera funkar ej. Och Tradera hjälper icke till ett enda skit. Utan hänvisar till Polis.
Citera
2008-07-07, 22:21
Medlem
Förbannads avatar
Med hans personnummer så kirrar du ju lätt hans telefonnummer, adress och mycket mer. Pma mig om du vill ha hjälp.
Citera
2008-07-07, 22:30
Medlem
ralfdenenvisas avatar
redan kollat

Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Med hans personnummer så kirrar du ju lätt hans telefonnummer, adress och mycket mer. Pma mig om du vill ha hjälp.

Jag har redan letat på pers. nr. men det ger inget resultat. Inte heller det mobnr. han hade på Tradera. Men fick tag i några adresser han bott på längre tillbaka. Men jag kommer inte längre än så...han skall visst bo någonstans i centrala Göteborg (trodde hans mamma) som jag hittade efter mycket letande.
Citera
2008-07-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ralfdenenvisa
Jag har redan letat på pers. nr. men det ger inget resultat. Inte heller det mobnr. han hade på Tradera. Men fick tag i några adresser han bott på längre tillbaka. Men jag kommer inte längre än så...han skall visst bo någonstans i centrala Göteborg (trodde hans mamma) som jag hittade efter mycket letande.
Du kanske skulle dela med dig lite även om många FBare är bra på att hitta info om folk så behövs det nått att gå på...
Citera
2008-07-07, 23:17
Medlem
Lystrads avatar
Vad hade han för nick på Tradera då? Finns även en snubbe på Blocket som härjat nyligen och lurat en väldans massa människor... kanske är det samma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in