2008-05-28, 00:06
Medlem
Methylenees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musebreak
Be en polare bjud högt på det du har ute så ingen annan vill köpa det

Håller egentligen med, men en högre avgift måste då betalas till tradera då dom tar någon typ av procent.
Kan du ju leva med om det inte är någon multum produkt.

Se bara till att du med ett annat konto / polaren bjuder mycket tjockt över.
Citera
2008-05-28, 00:31
Medlem
Jag, en stekares avatar
Du kan kontakta den som har högsta budet, samt göra ett tillägg i beskrivningen att objektet har gått sönder. Efter att auktionen är slut så kontaktar du tradera, för att få en kreditering på nästa faktura.

På så sätt slipper du dra in nån annan.
Citera
2008-06-24, 17:36
Medlem
"Lurad" på tradera

Visste inte vilken kategori jag skulle lägga det här i så fick bli övrigt.

Vann en aktion på tradera för ett tag sen på en Prada keps, fick betala 300 kr för den vilket är ett bra pris. Men här slutade det roliga. För det första så tog det över en vecka för killen att skicka kepsen. Och när jag väl fick den så visade det sig att den är helt nerfettad runt skärmen (den är mörkblå så det ser ut som det har runnit en sörja med mörkare färg för att fatta mig kort) och är i princip oanvändbar. Dessutom stinker den värre än ett par strumpor som inte är bytta på en vecka.

Vad tycker ni att jag ska göra? Killen svarar inte på mail men har hans mobilnr samt adress. Funderar på att ringa honom och säga att jag skickar tillbaka skiten och att han sätter tillbaks pengarna på kontot. Har jag några rättigheter som kund hos tradera egentligen?
Citera
2008-06-24, 17:42
Bannlyst
Taskig kille Har själv varit medlem på tradera och blivit lurad där inne. Jag tycker först att du ska kontakta Tradera i sig, kundservice och höra deras syn på allting. Sen utgår du efter vad dom säger. Själv skulle jag rekomendera att du lägger ett negativt omdöme på honom.
Citera
2008-06-24, 18:08
Medlem
techno_the_kings avatar
Var glad att du fick din vara du kunde ju lika bra ha blivit utan
polaren blev nyligen blåst på lite mer än 2000kr ,hade köpt en mobil men fick den aldrig & Tradera kan inte göra någonting el snarare dom bryr sig inte
dom kanske stänger av personen & det är allt

när jag blev blåst på drygt 600kr då fick jag tipset av Tradera att kontakta en jurist men detta skulle ju kosta mer än vad varan gjorde

det enda du i princip kan göra är att lägga ett negativt omdöme
några pengar lär du knappast få tillbaka & skulle han ändå gå med på detta så se till att få pengarna först innan du skickar tebax kepan..
Citera
2008-06-24, 19:39
Medlem
glyos avatar
Varför använder ni inte paysecure eller va fan det heter?
Citera
2008-06-24, 20:52
Medlem
flipsters avatar
Payson är det bästa alternativet när det gäller Tradera. Payson "behåller" pengarna för köpet tills köparen godkänt varan.

Det är svårt att få rätt som köpare om det strular. Tradera lägger sig sällan i transaktioner vilket gör att man som köpare får bita i det sura äpplet om det blir fel på endera sättet.
Citera
2008-06-24, 21:37
Medlem
swebarbs avatar
Sätt först och främst ett negativt omdömde att han skickar begangade stinkande skit saker sen anmäl fanskapet till tradera om du inte får kontakt med han.
Citera
2008-06-24, 23:01
Medlem
flipsters avatar
Var inte först med att sätta negativt omdöme för då får du ett tillbaka och då kan du (om du mot all förmodan vill använda Tradera igen) få svårigheter att få köpare om du vill sälja.
Citera
2008-06-28, 11:27
Bannlyst
Någon som vet vad som händer om man tar bort en annons från tradera?

Jag undrar vad som händer om man tar bort en annons där, kvarstår osåltavgiften?
Citera
2008-06-28, 11:40
Medlem
Citat:
Vad kostar det att annonsera ut objekt hos Tradera?
När du säljer ditt objekt via Tradera betalar du en mindre provision på försäljningsbeloppet. Avslutas auktionen utan att ditt objekt fått en köpare debiteras du en ”osålt-avgift” på 1 kr per auktion. För att öka chanserna till försäljning kan du välja till frivilliga exponeringstillval. Dessa avgifter debiteras oavsett om ditt objekt blir sålt eller inte.
http://www.tradera.com/faq/subs/5.aspx#11

Då du avslutar auktionen utan att ha en köpare kommer du troligtvis få betala avgiften. För att få ett säkert svart är det nog enklast att skicka ett mail till tradera.
Citera
2008-06-28, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av バイオハザード
http://www.tradera.com/faq/subs/5.aspx#11

Då du avslutar auktionen utan att ha en köpare kommer du troligtvis få betala avgiften. För att få ett säkert svart är det nog enklast att skicka ett mail till tradera.

Okej, förövrigt låter det idiotiskt att man måse betala en osåltavgift överhuvudtaget, tjänar dom inte tillräckligt på alla annonser dom har på sidan/sålda aktioner och nu vill dom ha en högre osåltavgift.

Nå väl, tack för svaret iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in