2011-08-08, 14:24
Medlem
Aniss avatar
Hejsan, den 31 Juli beställde jag ett par jeans ifrån Ebay och 2 dagar efter jag hade betalat via PayPal så fick jag ett tracking number av säljaren, men jag vet inte hur jag ska kolla upp var mitt paket är någonstans, finns det någon online tjänst och om det finns det vet nån namnet?

PS: grejerna kommer levereras ifrån Kina ( Peking ) och säljeren uppgav att den uppskattade
leveranstiden var 7-15 dagar.

Mvh Anis
Citera
2011-08-08, 15:33
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anis
Hejsan, den 31 Juli beställde jag ett par jeans ifrån Ebay och 2 dagar efter jag hade betalat via PayPal så fick jag ett tracking number av säljaren, men jag vet inte hur jag ska kolla upp var mitt paket är någonstans, finns det någon online tjänst och om det finns det vet nån namnet?

PS: grejerna kommer levereras ifrån Kina ( Peking ) och säljeren uppgav att den uppskattade
leveranstiden var 7-15 dagar.

Mvh Anis

Troligen är tracking-numret från China Post:

http://intmail.183.com.cn/item/trace...o?action=Enter
Citera
2011-08-08, 17:42
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Kan man ändra priset på frakten efter man har sålt sin vara?
Det är så att en svensk kan tänka sig att köpa mitt föremål. Men då vill han att frakten ska vara billigare. (satte ett högre fraktpris, men det gäller för alla länder).

Kan och kan. Du kan väl inte ändra en redan avslutad auktion. I så fall så får du ta prisändringen direkt med köparen.
Citera
2011-08-10, 15:16
Medlem
Sic_s avatar
Går det inte att lägga in c/o på Ebay? Hemadressen ligger xx mil från mitt nuvarande boende..
Citera
2011-08-11, 00:34
Medlem
liasors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Här är hans hemsida .

http://www.hobbyfoto.de/

I priset ingår även moms 19% som du får kvitto på.
verkar grönt.

Priserna i Tyskland på fotoprodukter har alltid legat lägre.
Tackar! Verkar fint än sålänge, varan blev märkt "shipped" idag, fick dock inget tracking number..

Någon som har erfarenhet hur det går till med utlandspost? kommer det direkt till dörren eller? Står att det skickas med "DHL paket international", på deras hemsida står det:

"När ditt paket har kommit fram och är klart att hämtas på din DHL SERVICE POINT skickas en avisering till dig via sms eller e-post"

Tvekar dock att dom har varken epost eller mobilnr..
Citera
2011-08-11, 01:14
Medlem
MrOSs avatar
Tänkt att sälja en sak via ebay.com, är helt ny där..

Hur som hellst för att lägga upp en annons krävs det ett verifierat paypal konto, har ett paypal konto men har inte en aning om det är verifierat.

Hur kan jag se det? Hur kopplar jag mitt ebay konto och paypal konto?
Citera
2011-08-11, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Tackar! Verkar fint än sålänge, varan blev märkt "shipped" idag, fick dock inget tracking number..

Någon som har erfarenhet hur det går till med utlandspost? kommer det direkt till dörren eller? Står att det skickas med "DHL paket international", på deras hemsida står det:

"När ditt paket har kommit fram och är klart att hämtas på din DHL SERVICE POINT skickas en avisering till dig via sms eller e-post"

Tvekar dock att dom har varken epost eller mobilnr..

Fråga efter sendungsnummer

Om du får hämta eller det kommer hem till dörren beror på vad sändaren betalt för,
det kan bli vilket som.

DHL är väl för övrigt ägt av Deutche Post.
Citera
2011-08-11, 15:19
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
Går det inte att lägga in c/o på Ebay? Hemadressen ligger xx mil från mitt nuvarande boende..
Skriv ett mail till säljaren eller så ber du någon på din hemadress skriva dit ditt namn på dörren.
Citera
2011-08-13, 14:16
Bannlyst
Har sålt en grej nu på Ebay. Men köparen har inte betalat än. Han har 315 omdömen med 100%.
Jag skickade en invoice med payment details.
"You sent the buyer an invoice on Aug-12-11 specifying the total payment amount."

Det borde väll räcka? Fick nämligen en kopia av mejlet, och då fanns det en "pay now-knapp".

Hur lång tid har dom på sig att betala?
Citera
2011-08-13, 19:42
Medlem
Citat:
Har sålt en grej nu på Ebay. Men köparen har inte betalat än. Han har 315 omdömen med 100%.
Jag skickade en invoice med payment details.
"You sent the buyer an invoice on Aug-12-11 specifying the total payment amount."

Det borde väll räcka? Fick nämligen en kopia av mejlet, och då fanns det en "pay now-knapp".

Hur lång tid har dom på sig att betala?

Hur skall du få betalt? via PayPal ?
Jag tyckte det var skitsvårt att se om jag fått tillbaks en avgift på mitt konto där.
Citera
2011-08-14, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Hur skall du få betalt? via PayPal ?
Jag tyckte det var skitsvårt att se om jag fått tillbaks en avgift på mitt konto där.
Jag har nu fått betalat, men måste jag betala någon avgift till Ebay?
Citera
2011-08-14, 19:20
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Jag har nu fått betalat, men måste jag betala någon avgift till Ebay?

Går säkert jättebra om du läser på deras hjälp-sida...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in