Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatkontroll
Problemet? Visar sig att de tagit ut 25% moms på boken vilket är för mycket. Det går inte för sig.
Fick du betala moms igen för att den du betalat var med fel procentsats alltså? Låter helgalet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatkontroll
Eller bara att säljaren glömmer att skriva upp IOSS-numret på paketet (för förstås, även med digital överföring av deklarationen måste det också vara där).
Men vad sjutton. Jag trodde hela källan till problemet var att Postnord inte bryr sig om vad som står på etiketten? Låter iofs rimligt att det måste stämma överens med deras digitala info. Tack för varningen, det hade jag lätt missat annars.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatkontroll
Annat om du beställer från någon slags tredje part som inte är ett globalt bolag, då kan du mer eller mindre glömma IOSS även om det erbjuds öppet.
Du menar att det är enklare att köpa av mindre företag som inte är IOSS-anslutna? Jo, jag försöker alltid göra det och har undvikit ebay några år, men nu gick det inte längre.
Tur i oturen är att jag bor i stockholmsområdet och kan göra importdeklarationen själv på plats = ingen avgift till Postnord.