Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoji
Förstår inte varför en kort auktionstid innebär att man ger bort pengarna? Oftast vet säljaren (vid dyrare varor) var priset ungefär bör landa på och då kan ett snabbt avslut förkorta väntetiden.
ÄR DU DUM ELLER?
Dom vill ha snabba pengar
Citera
2015-06-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
ÄR DU DUM ELLER?
Dom vill ha snabba pengar

Nu utgår vi inte från bedragarna som vill åt snabba cash Är väldigt individuellt hur lång tid man föredrar att en auktion ligger uppe - vissa sätter två veckor medan andra sätter tre dagar. Att slutpriset på en auktion i slutändan beror på budgivarna och inte hur lång tid auktionen ligger uppe är ju en annan sak

Citera
2015-06-19, 09:26
Bannlyst
Vad fan är det här med Klarnas säljskydd?

Sålde en dator på Tradera i onsdags och köparen betalade summan (1200:-) via Klarna. Jag får ett mejl från Tradera som bekräftar att summan har betalats, men jag har inte fått några pengar. Jag tittar igen igår på Torsdagen och inte ens idag har jag fått några pengar. Jag gick över till kundserviceavdelningen men självklart är chattjäveln stängd!

Tänker inte frakta någon dator innan jag får mina pengar kan jag ju säg.
Citera
2015-06-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dota

Varför accepterade du klarna-betalning i auktionen i sådant fall? Vad ska du göra, häva försäljningen?
Citera
2015-06-19, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Varför accepterade du klarna-betalning i auktionen i sådant fall? Vad ska du göra, häva försäljningen?
Man tvingas använda det som betalningssätt om priset på varan förväntas bli hög, t.ex. vid telefon eller datorförsäljning.
Citera
2015-06-19, 12:06
Medlem
Citat:

Sålde en dator på Tradera i onsdags och köparen betalade summan (1200:-) via Klarna. Jag får ett mejl från Tradera som bekräftar att summan har betalats, men jag har inte fått några pengar. Jag tittar igen igår på Torsdagen och inte ens idag har jag fått några pengar. Jag gick över till kundserviceavdelningen men självklart är chattjäveln stängd!

Fast hur snabbt du får betalt beror ju på beloppet och säljarens omdöme. Köparen har betalt till Klarna, som i sin tur kan dröja upp till två veckor...

http://info.tradera.com/faq/salja-pa...ngsalternativ/

Är mao lugnt att skicka varan nu, det är bara Klarna som dröjer
Senast redigerad av Emoji 2015-06-19 kl. 12:18.
Citera
2015-06-20, 02:28
Medlem
Sålde just min Iphone till en person som har en email som inte är i bruk ,0 i omdöme ,,,jättekul
vad gör man?
Citera
2015-06-20, 21:07
Medlem
Citat:

Du kanske skall läsa avtalet som du godkänt för att få lägga upp en annons, skickar du inte varan
får du ett litet rött negativt omdöme.
Citera
2015-06-21, 20:55
Medlem
Jag behöver hjälp.

Är riktigt förvirrad här nu. Nån här kanske kan förklara hur man får betalt när man sålt på ebay.

Jag har precis sålt en videokamera på ebay aktion, det är första gången jag sålt något på ebay.
Hur ser jag om köparen har betalat? (jag ser inget ännu på mitt paypal konto).

Läste nånstans på ebay att man måste sålt 25 varor och vänta 90 dagar innan man överhuvudtaget kan ta ut sina pengar, är detta sant? Jag har inga mer grejar jag ska sälja, jag vill ju bara ha ut mina pengar...
Citera
2015-06-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perrasos
Jag behöver hjälp.

Är riktigt förvirrad här nu. Nån här kanske kan förklara hur man får betalt när man sålt på ebay.

Jag har precis sålt en videokamera på ebay aktion, det är första gången jag sålt något på ebay.
Hur ser jag om köparen har betalat? (jag ser inget ännu på mitt paypal konto).

Läste nånstans på ebay att man måste sålt 25 varor och vänta 90 dagar innan man överhuvudtaget kan ta ut sina pengar, är detta sant? Jag har inga mer grejar jag ska sälja, jag vill ju bara ha ut mina pengar...
Är Paypal inblandat så får du ett mail när köparen betalt från Paypal , köparen behöver inte betala med en gång.
Citera
2015-06-24, 23:28
Medlem
Så här ligger det till.

Jag har lagt upp en oanvänd xperia z3a på tradera. Priset la jag på 3800kr.

Jag fick nyss ett meddelande av en tjej vid namn Jenny.

Meddelandet lyder så här : Hej, Jag vill att du ska veta att jag är interseted i telefonen och jag kommer att vilja köpa det för min kusin som bor i Västafrika Nigeria för en ceremoniell gåva, och jag kommer att betala dig ett belopp på 4400kr plus frakt via Posten rekommenderat brev till min kusin i Nigeria och jag kommer att göra betalning via banköverföring, om det är okej med dig, gå tillbaka till mig snabbt så att du kan ge mig dina betalningsuppgifter och jag kommer att göra betalningen så snart jag kan. Vänligen berätta för mig om det är i gott skick, kommer jag att vänta för att läsa från dig Mvh, Jenny

Det känns lite konstigt. Varför bjuder hon 4400kr när jag la 3800kr för telefonen?

Som ni då ser vill hon att jag ska skicka mina bankuppgifter. Är det ens säkert att göra det?

Jag har blivit lurad en gång förut, och det var då på blocket, jag vill verkligen inte gå igenom detta igen.

Så nu undrar jag. Hur ska jag göra så att jag inte blir lurad? Ska jag först se till att jag har pengarna på kontot? Ska jag ens ge ut mitt bankkontonummer?

Hur ska jag göra?

Tackar för alla svar
Citera
2015-06-25, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Så här ligger det till.

Jag har lagt upp en oanvänd xperia z3a på tradera. Priset la jag på 3800kr.

Jag fick nyss ett meddelande av en tjej vid namn Jenny.

Meddelandet lyder så här : Hej, Jag vill att du ska veta att jag är interseted i telefonen och jag kommer att vilja köpa det för min kusin som bor i Västafrika Nigeria för en ceremoniell gåva, och jag kommer att betala dig ett belopp på 4400kr plus frakt via Posten rekommenderat brev till min kusin i Nigeria och jag kommer att göra betalning via banköverföring, om det är okej med dig, gå tillbaka till mig snabbt så att du kan ge mig dina betalningsuppgifter och jag kommer att göra betalningen så snart jag kan. Vänligen berätta för mig om det är i gott skick, kommer jag att vänta för att läsa från dig Mvh, Jenny

Det känns lite konstigt. Varför bjuder hon 4400kr när jag la 3800kr för telefonen?

Som ni då ser vill hon att jag ska skicka mina bankuppgifter. Är det ens säkert att göra det?

Jag har blivit lurad en gång förut, och det var då på blocket, jag vill verkligen inte gå igenom detta igen.

Så nu undrar jag. Hur ska jag göra så att jag inte blir lurad? Ska jag först se till att jag har pengarna på kontot? Ska jag ens ge ut mitt bankkontonummer?

Hur ska jag göra?

Tackar för alla svar

Varför postar du samma fråga i flera forum?

De här personerna lever på folk som vill låta sig luras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in