Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-30, 16:02
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
http://gamla.tradera.com/17st-enkron...0124_233649358

89:- i frakt är väl ett skämt ?
Ca 125 gram ytterligare en som vill göra sig en hacka , fan ta att inte Tradera tar tag i skiten
det borde ju till och med missgynna Tradera som missar sin maximala provision?
Har dock anmält till granskning ,men inget kommer väl göras som vanligt

Samlarmynt, skickas väl antagligen rekommenderat vilket kostar 70 kr + porto och en krona eller två för emballage (fullständigt rimligt med 89 kr alltså). Men du kan ju be om att det skickas löst i ett litet pappkuvert så blir det stulet på vägen
Citera
2015-05-30, 22:59
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Samlarmynt, skickas väl antagligen rekommenderat vilket kostar 70 kr + porto och en krona eller två för emballage (fullständigt rimligt med 89 kr alltså). Men du kan ju be om att det skickas löst i ett litet pappkuvert så blir det stulet på vägen

Står absolut inget om att det kommer skickas som REK
vilket det heller inte kommer skickas som
Enligt erfarenhet
Citera
2015-05-31, 00:22
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Nu till nått annat köpte en Morgan Silver dollar på Ebay för $51

Vann den natten till tisdagen, betalade via PayPal direkt på tisdag morgon
har inte fått nån respons från säljaren, mailade H*n Fredag morgon om H*n mottagit pengarna och /eller skickat, ännu inget svar

slängde iväg ett mail till Ebay i morse och fick precis svar
där dom ursäktade sig mm
allt var helt ok

Men detta var 2 gången jag skickade ett mail till Ebay om respons om köpt vara,

Och fick ett väldigt flirtigt svar från en Sheila om att hon hade en dröm om att få se Sverige mm och Vasa museumet och Skansen?
Sistens var det en Sara som skrev i princip samma svar
är det en ny typ av svar dom kör med från Ebay för att verka seriösa,eller vad ?
Citera
2015-05-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Står absolut inget om att det kommer skickas som REK
vilket det heller inte kommer skickas som
Enligt erfarenhet

Det är en firma och de har samma fraktpris på tex en dator
en standardfrakt alltså.
Citera
2015-05-31, 13:22
Medlem
Isnatts avatar
Jag har hittills bara köpt saker på tradera men förvånas över en sak.
Jag betalar alltid snabbt, ofta inom några minuter efter att jag vunnit en auktion och får då kanske ett mail från säljaren att saken ska skickas, men säljaren väntar ofta väldigt lång tid innan den sätter ett positivt omdöme på mig, många gånger ända till det att jag satt betyg först.
Varför håller säljare på såhär?
Citera
2015-05-31, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har hittills bara köpt saker på tradera men förvånas över en sak.
Jag betalar alltid snabbt, ofta inom några minuter efter att jag vunnit en auktion och får då kanske ett mail från säljaren att saken ska skickas, men säljaren väntar ofta väldigt lång tid innan den sätter ett positivt omdöme på mig, många gånger ända till det att jag satt betyg först.
Varför håller säljare på såhär?

Därför att Tradera har ett system där hämndomdömen är möjligt.
Ingen vågar sätta omdöme först och Tradera saknar policy och bestämmelser för hur det skall fungera.
Citera
2015-05-31, 17:30
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Därför att Tradera har ett system där hämndomdömen är möjligt.
Ingen vågar sätta omdöme först och Tradera saknar policy och bestämmelser för hur det skall fungera.
Så säljaren kommer sätta ett dåligt betyg på mig om jag sätter dåligt på honom? Ja, men som säljare vore det ju kanske bäst att vara 'snäll' och sätta fint betyg i hopp att köparen ska kunna ha överensseende med eventuella brister av varan.

Ett system där omdömet blir offentligt först när båda satt betyg kanske vore det bästa då om folk hämnas. Dvs att du ser inte vad den andra skrivit förens du själv skrivit omdöme.
Citera
2015-06-04, 14:49
Medlem
quaresmas avatar
Hur länge efter avslutad auktion är det man kan lämna omdömen? Två horungar som inte betalat det dom vunnit så tänkte ge negativt någon minut innan det inte går att ge tillbaka.
Citera
2015-06-04, 15:13
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaresma
Hur länge efter avslutad auktion är det man kan lämna omdömen? Två horungar som inte betalat det dom vunnit så tänkte ge negativt någon minut innan det inte går att ge tillbaka.

Om du tänker på tradera så har jag för mig att man har 60 dagar på sig att lämna omdöme men den informationen bör finnas på deras sida om du letar lite.
Citera
2015-06-05, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaresma
Har de inte betalt sin auktion , levererad eller inte så kan du ge negativt redan nu
samtidigt begär du kreditering av försäljningsavgiften och listar om objektet. Eftersom köparen inte
fullföljt kan de inte ge negativt tillbaks.
http://kundservice.tradera.com/org/t...som-ej-betalt/
Citera
2015-06-18, 22:34
Medlem
En fråga som ställts till Tradera som dom vägrar svara på

Varför,ställer dom upp på "snabba" auktioner" typ 2-3 dagar ?
med normalt hyffsat stora summor ,typ över 2000 kronor,,
Är väl som att ge bort pengarna
Skärpning Tradera
Citera
2015-06-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
En fråga som ställts till Tradera som dom vägrar svara på

Varför,ställer dom upp på "snabba" auktioner" typ 2-3 dagar ?
med normalt hyffsat stora summor ,typ över 2000 kronor,,
Är väl som att ge bort pengarna
Skärpning Tradera

Förstår inte varför en kort auktionstid innebär att man ger bort pengarna? Oftast vet säljaren (vid dyrare varor) var priset ungefär bör landa på och då kan ett snabbt avslut förkorta väntetiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in