Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-13, 03:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Menar du att jag ska fixa displayen själv eller lägga upp mobilen för 100 kr?
Välj själv men är priset rätt kan du sälja en telefon som repobjekt.
Citera
2015-01-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Menar du att jag ska fixa displayen själv eller lägga upp mobilen för 100 kr?

Du kan nog få rätt bra betalt för den även som repobjekt,
är själv intresserad att buda på den.
Citera
2015-01-17, 01:24
Medlem
julsommars avatar
VAD SKICKAR NI I "1:a-klassbrev"?

HEJ! Jag har massor utav saker att sälja! Mest kläder..
Jag undrar, hur gör ni för att skicka kläder?
Räcker det med 1:a-klassbrev?

Jag vet att man måste väga o.s.v.. Men i praktiken borde de ju funka, då man kan skicka iväg 2kg, samt hyffsad storlek.

Måste det vara "brev", eller kan man slänga i t.ex en tröja i endast en plastpåse och tejpa igen?

Tack för svar!
Mvh
Citera
2015-01-17, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julsommar
VAD SKICKAR NI I "1:a-klassbrev"?

HEJ! Jag har massor utav saker att sälja! Mest kläder..
Jag undrar, hur gör ni för att skicka kläder?
Räcker det med 1:a-klassbrev?

Jag vet att man måste väga o.s.v.. Men i praktiken borde de ju funka, då man kan skicka iväg 2kg, samt hyffsad storlek.

Måste det vara "brev", eller kan man slänga i t.ex en tröja i endast en plastpåse och tejpa igen?

Tack för svar!
Mvh
Plastpåse eller slå in i papper funkar.
Varför ska du betala för två kilo? Bättre då att väga på köksvågen och sen frankera efter verklig vikt.
Citera
2015-01-17, 03:44
Medlem
julsommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Plastpåse eller slå in i papper funkar.
Varför ska du betala för två kilo? Bättre då att väga på köksvågen och sen frankera efter verklig vikt.

Jo precis! Menade då att "2kg" var max! Såklart kommer jag väga och betala därefter!

Funderar lite på att beställa dessa "mailingbags". Otroligt billiga och smidiga verkar det som!
Var tror folket om det?
Citera
2015-01-29, 17:20
Medlem
Moffins avatar
Jag hittar inget i traderas FAQ som handlar om hur man gör som köpare om objektet man köpt inte stämmer överens med annonsen. Är det här någonting man får polisanmäla/skylla sig själv?

Undrar mest av nyfikenhet. Hade köpt ett objekt som när jag fick det visserligen var rätt sak men sönder och extremt dåligt lagad med saknade bitar. På bilderna var den hel. Dessutom var den i plast och inte trä som på bilderna. Visserligen inte en "lögn" men kunde ju skrivit det tycker man.. 500 spänn åt helvete
Citera
2015-01-29, 17:26
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag hittar inget i traderas FAQ som handlar om hur man gör som köpare om objektet man köpt inte stämmer överens med annonsen. Är det här någonting man får polisanmäla/skylla sig själv?

Undrar mest av nyfikenhet. Hade köpt ett objekt som när jag fick det visserligen var rätt sak men sönder och extremt dåligt lagad med saknade bitar. På bilderna var den hel. Dessutom var den i plast och inte trä som på bilderna. Visserligen inte en "lögn" men kunde ju skrivit det tycker man.. 500 spänn åt helvete

Man kan tycka att säljaren skulle ha upplyst om detta då varan uppenbarligen är trasig om än lagad bristfälligt, ett negativt omdöme är väl att rekommendera här om inte säljaren kan gå med på att häva köpet och betala igen pengarna.

Jag tvivlar på att en polisanmälan leder någonstans förmodligen lägger polisen ner den direkt men du kan alltid hota med det då kanske säljaren blir mer intresserad av att häva köpet men räkna inte med att han/hon bryr sig.
Citera
2015-01-30, 18:00
Medlem
valde fel land ebay beställning

tjena!

beställde hem redigt med grejer från ebay i veckan men råkade använde fel konto som var registerat i polen så det står min svenska adress fast som land polen.
någon som vet om jag får grejerna till sverige ändå?
Citera
2015-01-30, 18:30
Medlem
HerroFruBolls avatar
Gå till köparens sida o ta en kontakt, meddela korrekt adress.
Citera
2015-01-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Jag lånar tråden lite (Nästan samma fråga). Funderar nämligen på att skicka en mp3 spelare (Ipod Mini handlar det om.) Det känns lite onödigt att packa in den i en kartong och grejer. Räcker det att lägga den i ett vadderat kuvert och skicka som vanlig post eller är sådant för ömtåligt? Blir breven hårt behandlade?

Hårddisken är i detta fallet skit samma då den redan är trasig och ska bytas.
det går jätte bra att bara ha i ett kuvert jag har vänner som har beställt glas figurer (samlare) och fått i ett kuvert bara
Citera
2015-02-02, 00:10
Medlem
oboyglass avatar
Kan man på något sätt göra så att säljare som inte skickar till Sverige på ebay inte syns? Sjukt irriterande när man hittar något man verkligen vill ha men de inte skickar till Sverige.
Citera
2015-02-02, 12:46
Medlem
AnnaKindbergBatras avatar
Har bara positiva saker att säga om eBay.

Beställer endast produkter från Kina till ett sjukt lågt pris. Alltid fått mina varor och alltid varit nöjd.

Några exempel på vad jag har köpt:

HDMI kabel - 12kr

LED-lampa - 18kr

Ipod/iphone/ipad stylus penna - 10st för 30kr

heta underkläder till tjejen, tre delar - 29kr (beställ dock inte kläder från Kina, blev inget bra lol)

10 meter nätverkskabel - 12kr

Keps - 98kr (som sagt, beställ ej kläder och dylikt från Kina, kepsen var ej bra)

Behållare för att göra is med olika figurer - 19kr

Iphone bumper - 24kr

Iphone cigarettladdare - 28kr

Iphone vit dockningsstation - 33kr

Rostfritt nagelklippar sats, 7 delar - 13kr

Magneter som ser ut som iphone appar, 18st - 33kr

Flera laddare till iphone 4, sladd och väggkontakt - 9kr styck

Allt jag köpt har varit fri frakt. Varorna kom efter ca 2-4 veckor, ibland längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in