Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-19, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Är det lönt att anmäla luffare till tradera som mailar om att göra en affär utanför tradera mycket billigare än priset jag har på auktion? Dvs dom mailar mig och frågar om jag kan sälja varan utanför tradera billigare för att slippa annonskostnaden?

Beror på vilken handläggare som du kommer i kontakt med. Men rent allmänt brukar de skita i det mesta , utom om man skriver liknar eller ser ut som.
Citera
2015-11-20, 05:40
Medlem
På de senaste Tradera-försäljningarna jag gjort har de flesta köparna struntat i att sätta omdöme. Vad är det för himla stil?
När jag sålde och köpte mycket för 10+ år sedan så var den oskrivna regeln (som jag uppfattade det) att köparen betygsatte när hen mottagit varan, och så betygsatte säljaren för att så att säga avsluta det hela. Jag har även testat att som säljare sätta betyg när jag sett att varan kommit fran för att se om köparna inväntar det men det gör ingen skillnad. Det är helt enkelt personer som inte bryr sig om att sätta betyg.
Vad beror detta på? Bör jag göra annorlunda? Jag säljer inte särskilt mycket så typ tre osatta betyg är rätt mycket.
Jag har givetvis varit trevlig, ärlig, snabb etc så jag kan inte tro att de håller inne med betygen för att sura.
Citera
2015-11-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
På de senaste Tradera-försäljningarna jag gjort har de flesta köparna struntat i att sätta omdöme. Vad är det för himla stil?
När jag sålde och köpte mycket för 10+ år sedan så var den oskrivna regeln (som jag uppfattade det) att köparen betygsatte när hen mottagit varan, och så betygsatte säljaren för att så att säga avsluta det hela. Jag har även testat att som säljare sätta betyg när jag sett att varan kommit fran för att se om köparna inväntar det men det gör ingen skillnad. Det är helt enkelt personer som inte bryr sig om att sätta betyg.
Vad beror detta på? Bör jag göra annorlunda? Jag säljer inte särskilt mycket så typ tre osatta betyg är rätt mycket.
Jag har givetvis varit trevlig, ärlig, snabb etc så jag kan inte tro att de håller inne med betygen för att sura.

Hatar hororna som man lämnar omdöme till så skiter dom i det.
Citera
2015-11-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Hatar hororna som man lämnar omdöme till så skiter dom i det.
Ja, det är ett jävla oskick.
Citera
2015-11-28, 01:07
Medlem
Om en säljare har Buy it now på sina auktioner, kan man inte längre köpa flera och få en invoice för allihopa? Jag kan inte köpa en Buy it now utan att betala direkt, betalar jag inte direkt så går inte köpet igenom och därför kan jag inte köpa flera saker av samma säljare och sen betala för alla på en gång. Finns heller ingen shopping cart att lägga dom i som det fanns förr. När ändrades detta?
Citera
2015-12-06, 18:08
Medlem
cmdQs avatar
Finns det något hax (fusk) så att man kan se vad någon har lagt för Maxbud?
I mina senaste ca10 auktioner så har jag varit den enda budgivaren fram till sista sekunden då en annan person kommit och bjudit precis under mitt maxbud så att jag alltid måste betala det.

Det oavsett om jag har ett jämt maxbud (som 500kr) eller ett onämnt (som 333kr).
Har ni hört talas om ifall det finns något fusk man som säljare kan använda sig av för att trissa upp priset med ett eget extrakonto, utan att riskera att bjuda över Maxbudet som ligger?
Citera
2015-12-07, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Finns det något hax (fusk) så att man kan se vad någon har lagt för Maxbud?
I mina senaste ca10 auktioner så har jag varit den enda budgivaren fram till sista sekunden då en annan person kommit och bjudit precis under mitt maxbud så att jag alltid måste betala det.

Det oavsett om jag har ett jämt maxbud (som 500kr) eller ett onämnt (som 333kr).
Har ni hört talas om ifall det finns något fusk man som säljare kan använda sig av för att trissa upp priset med ett eget extrakonto, utan att riskera att bjuda över Maxbudet som ligger?

De kan ha kollat din köphistorik och sett vad du har för vana att sätta för maxpris.
Annars är det ju inte ovanligt att man kan ha ungefär samma åsikt om värdet.
Citera
2015-12-08, 23:14
Medlem
EBay.de är grymt bra när man smaklös något till bilen tex.

Oftast spar man ca 50% om man köper därifrån.
Citera
2015-12-09, 20:03
Medlem
Ebay.co.uk.com -leverans till Sverige?

Har jag missat någon sökfunktion där man direkt kan se vilka som levererar till oss (eller inom EU)?

Nu tycker jag man får sitta och leta och läsa det finstilta för att hitta någon som levererar till oss.
Det står ofta:

Posts to:
United Kingdom and many other countries | See details (och här är Sverige med på listan)

men motsägelsefullt längre ner i deras leveransinformation:

Postage is to UK only. We do not post overseas.

Hur lyckas ni köpa därifrån?
Citera
2015-12-09, 21:17
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memory62
Har jag missat någon sökfunktion där man direkt kan se vilka som levererar till oss (eller inom EU)?

Nu tycker jag man får sitta och leta och läsa det finstilta för att hitta någon som levererar till oss.
Det står ofta:

Posts to:
United Kingdom and many other countries | See details (och här är Sverige med på listan)

men motsägelsefullt längre ner i deras leveransinformation:

Postage is to UK only. We do not post overseas.

Hur lyckas ni köpa därifrån?
Klicka "Price and postage, lowest/highest first" i sökningen/listan, så prioriteras ickeleverantörer ned. Motsägelsen är säljarens fel, ett slarvfel som jag inte så ofta stöter på. Du kan kontakta vederbörande innan bud om det är viktigt, så får du besked.

Somliga vill inte göra affärer med utlandet, är det entydigt är det bara att acceptera.
Citera
2015-12-09, 22:29
Medlem
lasternassummas avatar
Om du registrerar dig och loggar in så vet dom var du finns.
Då anges om det går att få leverans till din adress/ditt land
och vad det kostar.

mvh/Bo
Citera
2015-12-09, 23:45
Medlem
BlackBookss avatar
Enklast är att sända ett pm till säljaren och be om portokostnad till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in