Citat:
Ursprungligen postat av fogducker
Har någon av er någon erfarenhet inom studentlägenheter i Malmö? Jag pratade med supporten på afb och de sa att man skulle få vänta i minst ett år innan man hade en chans att få en lägenhet hos dem. Korridorrum låter riktigt äckligt och därför tänkte jag att man borde kanske fixa en studentlägenhet i Malmö och pendla därifrån och sen fixa en lägenhet i Lund när man har större chans att få en.
Problemet är att det inte finns så gott om lägenheter i Malmö heller, eftersom folk från Malmö högskola också letar kring terminsstarten. MKB har studentlägenheter, antagligen med flera sökanden, HSB har också. Jag tror att det finns några mindre fastighetsägare också som har, vet att det ska finnas fina studentlägenheter i västra hamnen.
Det är ganska smidigt att pendla mellan Malmö och Lund, går både bussar och tåg, men man missar ju lätt en del av studentlivet eftersom allt händer i Lund. De flesta som väljer att bo i Malmö under studenttiden är de som inte bryr sig om nationer och de studentikosa grejorna.
Korridor är lite sunkigt, men det är ett riktigt bra sätt att träffa folk. Det enklaste sättet att skaffa sig lägenhet kring terminsstart måste annars vara, om man kan få ut ett lån på något vis, att köpa en bostadsrätt...Går inte på ohemult mycket pengar om man bara köper en etta.