Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-20, 19:32
Medlem
<Tja, bjud ut din egen kropp genom www.knullkontak.se
En bra början.

Sälj in dig själv hårt.

Hårdare än vad hitler krossade de så kallade judarna.
Citera
2007-07-21, 00:13
Medlem
Usch, ska plugga i Lund nästa år och sökte "på skoj" in i år och kom in. Detta kommer alltså göra att jag nästa år inte är novisch? (Tackar givetvis nej i år)
Citera
2007-07-21, 01:38
Medlem
snygg84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fogducker
Har någon av er någon erfarenhet inom studentlägenheter i Malmö? Jag pratade med supporten på afb och de sa att man skulle få vänta i minst ett år innan man hade en chans att få en lägenhet hos dem. Korridorrum låter riktigt äckligt och därför tänkte jag att man borde kanske fixa en studentlägenhet i Malmö och pendla därifrån och sen fixa en lägenhet i Lund när man har större chans att få en.

Jag bor i en studentlägenhet i sege park här i malmö. Inget ställe om man vill festa med grannarna, här är ganska lugnt. Däremot står hälften av lägenheterna tomma (de flesta tvåor) så är det krisigt lär ni kunna få tag på en lgh här. Är Malmö stadsfastigheter som äger dem. Är dessutom nära både värnhem och lundavägen så det är lätt att pendla.
Citera
2007-07-21, 03:34
Medlem
87oseknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kise
Usch, ska plugga i Lund nästa år och sökte "på skoj" in i år och kom in. Detta kommer alltså göra att jag nästa år inte är novisch? (Tackar givetvis nej i år)

Du kommer vara novisch men du kommer hamna efter alla som blir antagna för första gången nästa år, då du blivit antagen i år.
Citera
2007-07-21, 11:02
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fogducker
Har någon av er någon erfarenhet inom studentlägenheter i Malmö? Jag pratade med supporten på afb och de sa att man skulle få vänta i minst ett år innan man hade en chans att få en lägenhet hos dem. Korridorrum låter riktigt äckligt och därför tänkte jag att man borde kanske fixa en studentlägenhet i Malmö och pendla därifrån och sen fixa en lägenhet i Lund när man har större chans att få en.

Problemet är att det inte finns så gott om lägenheter i Malmö heller, eftersom folk från Malmö högskola också letar kring terminsstarten. MKB har studentlägenheter, antagligen med flera sökanden, HSB har också. Jag tror att det finns några mindre fastighetsägare också som har, vet att det ska finnas fina studentlägenheter i västra hamnen.

Det är ganska smidigt att pendla mellan Malmö och Lund, går både bussar och tåg, men man missar ju lätt en del av studentlivet eftersom allt händer i Lund. De flesta som väljer att bo i Malmö under studenttiden är de som inte bryr sig om nationer och de studentikosa grejorna.

Korridor är lite sunkigt, men det är ett riktigt bra sätt att träffa folk. Det enklaste sättet att skaffa sig lägenhet kring terminsstart måste annars vara, om man kan få ut ett lån på något vis, att köpa en bostadsrätt...Går inte på ohemult mycket pengar om man bara köper en etta.
Citera
2007-07-21, 13:57
Medlem
buyzabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Problemet är att det inte finns så gott om lägenheter i Malmö heller, eftersom folk från Malmö högskola också letar kring terminsstarten. MKB har studentlägenheter, antagligen med flera sökanden, HSB har också. Jag tror att det finns några mindre fastighetsägare också som har, vet att det ska finnas fina studentlägenheter i västra hamnen.

Det är ganska smidigt att pendla mellan Malmö och Lund, går både bussar och tåg, men man missar ju lätt en del av studentlivet eftersom allt händer i Lund. De flesta som väljer att bo i Malmö under studenttiden är de som inte bryr sig om nationer och de studentikosa grejorna.

Korridor är lite sunkigt, men det är ett riktigt bra sätt att träffa folk. Det enklaste sättet att skaffa sig lägenhet kring terminsstart måste annars vara, om man kan få ut ett lån på något vis, att köpa en bostadsrätt...Går inte på ohemult mycket pengar om man bara köper en etta.
Det är bara andrahandslägenhet/privatuthyrning som gäller i Malmö, något annat kan man drömma om. En 1:a kan man väl få för omkring 400.000 kr i Lund, antar att det är lite svårt att skrapa ihop till som student. Banklån inkomstprövas väl?
Citera
2007-07-21, 14:36
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87oseknd
Du kommer vara novisch men du kommer hamna efter alla som blir antagna för första gången nästa år, då du blivit antagen i år.

Du som har ännu sämre lottnummer än mig, hur hade du tänkt lösa det hela? Hoppas du på AFB ändå?

Intressant är att det är högre tryck på korridorrsrummen än på lägenheterna, så brukar det väl inte vara?
Citera
2007-07-21, 14:41
Medlem
87oseknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Du som har ännu sämre lottnummer än mig, hur hade du tänkt lösa det hela? Hoppas du på AFB ändå?

Intressant är att det är högre tryck på korridorrsrummen än på lägenheterna, så brukar det väl inte vara?

Jag bor i höganäs kommun så i absolut värsta fall kan jag pendla, men det blir jävligt jobbigt. Hoppas på att det ska lösa sig på något sätt. Har slängt ut annonser på studentlya.nu och kollat lite på
HTML-kod:
http://www.lus.lu.se/bopoolen/

Känns dock jävligt osäkert men men...finns inget att göra. Fullt i Hbg också.
Citera
2007-07-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kise

Min polare gjorde likadant, fick uppskov ett år och kunde sen sen välja och vraka bland lägenheter pga sin låga köplats.
Citera
2007-07-24, 01:11
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Ni som är Novischer, när ni går in på "bostadsansökan" på AFBs hemsida, vad står där under Kökategori ?

Jag borde vara novisch men på mig står det A - AF medlem.
Citera
2007-07-27, 18:17
Medlem
Är i ungefär samma sits som TS.

Vad är Gunnesbo, Kobjer, Galjevången och Nöbbelöv för områden?
Och hur är det egentligen med Linero och Klostergården?
Klostergården ser ju ut som en riktig Betongdjungel vad jag har sett...
Citera
2007-07-27, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardumanish
Är i ungefär samma sits som TS.

Vad är Gunnesbo, Kobjer, Galjevången och Nöbbelöv för områden?
Och hur är det egentligen med Linero och Klostergården?
Klostergården ser ju ut som en riktig Betongdjungel vad jag har sett...
Kobjer bor det mest gamlingar på, Nöbbelöv och gunnesbo har lite fler ungdomar och barnfamiljer.
Linero och Klostergården består till stor del av invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in