Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-24, 09:52
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Här har vi en riktig idiot i form av tränaren för AIK Hockeys damlag.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...ticle620887.ab

AIK tackade i går nej till världens bästa kvinnliga hockeyspelare, Hayley Wickenheiser, 29. Klubben ansåg att hon inte skulle vara i närheten av att ta en plats i det allsvenska laget.

- Det kändes för ovisst och osäkert, säger tränaren Daniel Broberg.

Detta är alltså världens bästa damhockeyspelare. Ni som såg OS 2006 vet hur otroligt bra hon var i jämförelse med dom svenska kvinnorna. Hur kan han ens uttala sig på detta sätt? Det spelar ingen roll att AIK har Sveriges bästa damlag i ishockey. Wickenheiser hade på egen hand kunnat vinna ett SM-guld åt dom.

"- Det kändes för ovisst och osäkert. Sedan har vi redan tre forwards för mycket i laget nu och det hade kanske inte varit så schyst mot dem att ta hit ännu en spelare, säger Daniel Broberg."

Så uttalar sig endast världens sämsta tränare. Kan ni tänka er tränaren till AIKs herrlag tacka nej till Foppa med samma förklaring? Vad har det för betydelse att de har för många redan, de har chansen att få hit den absolut bästa. Vilken hönshjärna!
Citera
2007-08-24, 09:55
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
"- Det kändes för ovisst och osäkert. Sedan har vi redan tre forwards för mycket i laget nu och det hade kanske inte varit så schyst mot dem att ta hit ännu en spelare, säger Daniel Broberg."

Så uttalar sig endast världens sämsta tränare. Kan ni tänka er exempelvis AIKs herrlag tacka nej till Foppa med samma förklaring? Vad har det för betydelse att de har för många redan, de har chansen att få hit den absolut bästa. Vilken hönshjärna!

Nu är det tyvärr såhär, att det visade sig om man läste artikeln väldigt tydligt, att det var med herrarnas a-lag hon skulle spelat. Då har jag mycket större förståelse helt plötsligt. Så på mig istället.
Citera
2007-08-24, 10:24
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Nu är det tyvärr såhär, att det visade sig om man läste artikeln väldigt tydligt, att det var med herrarnas a-lag hon skulle spelat. Då har jag mycket större förståelse helt plötsligt. Så på mig istället.

Fick själv läsa om det för att kunna få fram det. Riktigt dåligt skriven artikel. Nu går man också från "vafan tänker han?!" till "jaha, såklart!"
Citera
2007-08-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoTiX
Fick själv läsa om det för att kunna få fram det. Riktigt dåligt skriven artikel. Nu går man också från "vafan tänker han?!" till "jaha, såklart!"

Vart inte heller klok på den artikeln... riktigt urusel skriven och formulerad... känns som de medvetet försökte få det formulerat negativt om AIK.

Så nog passar den in, men dock som idiot till journalist
Citera
2007-08-24, 11:17
Medlem
fluffiss avatar
Citat:

Det missade jag också minsann

Hoppas herr Broberg kan förlåta mitt vansinnesutbrott
Citera
2007-08-24, 11:55
Bannlyst
Citat:

Varför vill aftonbladet göra så stor grej av det. Klart AIK sger nej till henne. Om hon endast var en medelmåtta i den finska tredje ligan varför skulle i så fall vara en stjärna i allsvenskan. Man kan ju undra varför de ens bjuder in henne. de borde ha fattat från början att hon inte skulle platsa.
Citera
2007-08-24, 13:33
Medlem
Rocky69s avatar
Här är en till megaidiot som väljer att vika ut sitt fula och dumma tryne i pressen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article620987.ab

Det är väl ett välkänt faktum att Finland -och därmed också Åland- har ett bötessytem där beloppet mäts ut efter inkomst. Underbart!
Citera
2007-08-24, 15:35
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _rFX_
Vart inte heller klok på den artikeln... riktigt urusel skriven och formulerad... känns som de medvetet försökte få det formulerat negativt om AIK.

Den känslan fick jag också faktiskt, typ som tt de skall "skämmas för att inte hon får vara med och leka" undermedvetet.
Citera
2007-08-24, 15:38
Medlem
ingen som reagerat på att Lisa Jannerling verkar ha skrivit många av dessa skitartiklar?
Citera
2007-08-25, 00:19
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.S
mister tron på att vi som människosläkt ska klara av att fortplanta oss!
Du behöver inte vara orolig, för är det något som WT-människor är bra på så är det ju att föröka sig, t.o.m Linda Rosing har ju lyckats klämma ut sig ett par Kevin-barn och hon är ju dummare än tåget.

Personligen oroar jag mig mer för just att folk som vid minsta motgång eller självförvållad dumhet ringer Aftonbladet för att gråta ut överhuvudtaget kan fortplanta sig.
Citera
2007-08-28, 08:20
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article637630.ab

Här har vi en riktig mupp!
Citera
2007-08-28, 08:38
Medlem
Vipera beruss avatar
Citat:
– Nästan alla åtta jag grattat har varit inne på sajten och läst den. De har tyckt att det var jätteroligt. Det är fantastiskt att man kan lägga in annonser direkt som kan läsas överallt.

Ja, visst är internet underbart! Man kan läsa annonserna ÖVERALLT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in