Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-22, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Här finns det varg i Skåne.

http://www.skanesdjurpark.se/Content...lonePage&id=36

Sorry om jag var otydlig. Menade självklart i vilt tillstånd, inte på djurparken.

Sen tänkte jag på om det är säkerställt att det verkligen var en varg hon träffade på och inte en stor tamhund.
Citera
2014-02-22, 03:39
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Sorry om jag var otydlig. Menade självklart i vilt tillstånd, inte på djurparken.

Sen tänkte jag på om det är säkerställt att det verkligen var en varg hon träffade på och inte en stor tamhund.

Antagligen det senare. Jag ser fram emot Caspars vidare äventyr, och hur matte Cecilia följer efter - med sin golfklubba i högsta hugg. Som hon svingar med "landsslagsstyrka". Är det en träklubba, en järnklubba, en wedge eller en putter hon använder när hon klubbar vargar?

BTW: hon påstår att lille Caspar väger 25 kilo, vid ett års ålder när hon (med risk för sitt eget liv!) bärgade honom ur grannens "dödsfälla". Bullshit.. En fullvuxen Golden Retriever väger 25-30 kilo - den där lilla corgien kan max väga 8-10 kilo när han misslyckades hinna ifatt en kanin och hamnade i grannens swimming-pool..
Senast redigerad av theodor.busse 2014-02-22 kl. 03:44.
Citera
2014-02-22, 03:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Antagligen det senare. Jag ser fram emot Caspars vidare äventyr, och hur matte Cecilia följer efter - med sin golfklubba i högsta hugg. Som hon svingar med "landsslagsstyrka". Är det en träklubba, en järnklubba, en wedge eller en putter hon använder när hon klubbar vargar?

BTW: hon påstår att lille Caspar väger 25 kilo, vid ett års ålder när hon (med risk för sitt eget liv!) bärgade honom ur grannens "dödsfälla". Bullshit.. En fullvuxen Golden Retriever väger 25-30 kilo - den där lilla corgien kan max väga 8-10 kilo när han misslyckades hinna ifatt en kanin och hamnade i grannens swimming-pool..

En vuxen corgi toppar ut på ~12-14kg men en hund brukar vara ganska fullvuxen vid 1 års ålder, lite som en tånåring, "fullvuxen" men kan fortfarande lägga på lite till muskelmassa
Citera
2014-02-22, 08:09
Medlem
Butterss avatar
Men hur fan drunknar man i midjedjupt vatten?
Citera
2014-02-22, 08:17
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Men hur fan drunknar man i midjedjupt vatten?

Möjligtvis om man bryter benen och är så klen att man inte kan dra sig ur?
Fast hon har ju landslagsstyrka så hon hade givetvis inte drunknat även om hon brutit båda benen.

Vi snackar ju Cecilia Birke, stark som en Babian i Landslaget.
Citera
2014-02-22, 08:19
Medlem
runefjuns avatar
Citat:
Här har vi en tvättäkta "attention whore": Cecilia Birke från Djursholm (maken är minsann ordförande i Djursholms golfklubb, är hon noga med att påpeka..).

Nu i år: "Hon kämpade för sitt liv i den iskalla poolen ". Hunden Caspar jagar en kanin, och lyckas penetrera 3 cm is i grannens pool (3 cm is räcker att bära c:a 90 kg). Cecilia kliver ut på isen, som brister (dvs fru Birke väger 90+) och håller på att drunkna I VATTEN SOM ÄR 1 METER DJUPT

"Cecilia vill att myndigheter gör något åt saken, att poolen ska täckas eller att någon sätter upp en varningsskylt" står det också i artikeln. På vilket sätt menar hon att en varningsskylt hjälpt henne när hon försökte få fatt på hunden som jagade efter en kanin? Skulle hunden se varningsskylten och stanna eller skulle Cecilia se skylten och lämna hunden i isvattnet???
Citera
2014-02-22, 09:19
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runefjun
"Cecilia vill att myndigheter gör något åt saken, att poolen ska täckas eller att någon sätter upp en varningsskylt" står det också i artikeln. På vilket sätt menar hon att en varningsskylt hjälpt henne när hon försökte få fatt på hunden som jagade efter en kanin? Skulle hunden se varningsskylten och stanna eller skulle Cecilia se skylten och lämna hunden i isvattnet???
Nu är det ju faktiskt lag på att pooler ska förses med skydd så att sånt här ej händer. Uppfylldes lagen i detta fall?
Citera
2014-02-22, 09:49
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Här har vi en tvättäkta "attention whore": Cecilia Birke från Djursholm (maken är minsann ordförande i Djursholms golfklubb, är hon noga med att påpeka..).

Nu i år: "Hon kämpade för sitt liv i den iskalla poolen ". Hunden Caspar jagar en kanin, och lyckas penetrera 3 cm is i grannens pool (3 cm is räcker att bära c:a 90 kg). Cecilia kliver ut på isen, som brister (dvs fru Birke väger 90+) och håller på att drunkna I VATTEN SOM ÄR 1 METER DJUPT.

Jag är kanske lite längre än madame Birke, men 1m vatten räcker mig inte ens till naveln. En bit ovanför familjejuvelerna, men inte mer.

Hela artikeln är pekoral, och helt underbar läsning: "Jag har aldrig känt mig så nära döden i hela mitt liv.", "Sedan följde en tio minuter lång kamp", "Då kände jag, nej, jag kommer inte att klara det här,", "med adrenalinets hjälp tog hon sig upp", "Det är en dödsfälla som stått där i flera år".

Men vänta, det blir ännu bättre! I fjol räddade hon lille Caspar från att bli uppäten av en varg, genom att "med landslagsstyrka" drämma till den onde ulven med sin golfklubba!

"Cecilia attackerade varg med golfklubba":

Även den artikeln är mycket läsvärd..

Poolen har funnits där i flera år men likt förbannat har hon inte vett att koppla den odresserade hunden i bebyggt område med ett rikt djurliv och potentiella dödsfällor? Finns det ingen lag att man måste ha sina hundar kopplade för den delen?

Citat:
Jag gick ner för pooltrappan, la mig på magen och ålade fram mot hunden

Förbannat lustigt, istället för att gå ner för trappan, krossa isen med fötterna och vada sig fram med vatten upp till midjan så ska hon lägga sig ner och åla, vilket inte hjälper ett dugg utan hon brakar igenom, men nu med hela kroppen istället för bara halva. Vad hände med kaninen förresten? Om den sprang runt poolen så har den lyckats med bedriften att vara smartare än både hund och matte tillsammans.
Senast redigerad av ThisIsTheZodiac 2014-02-22 kl. 09:57.
Citera
2014-02-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Nu är det ju faktiskt lag på att pooler ska förses med skydd så att sånt här ej händer. Uppfylldes lagen i detta fall?
Att vad inte ska hända? Hindra fetton från att bryta sig in och bli plaskblöt?
Citera
2014-02-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze

http://www.viltskadecenter.se/images...013_svensk.pdf

Nej, det finns inga vargar i Skåne annat än på djurpark.
Citera
2014-02-22, 11:33
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Att vad inte ska hända? Hindra fetton från att bryta sig in och bli plaskblöt?
Nej, det är ju inte precis det här scenariot som reglerna ska förebygga.
Citera
2014-02-23, 13:03
Medlem
Ratis avatar
Väldigt många bilförare är ju idioter. Här är ett till exempel. En tjej som kör på ett vildsvin och struntar fullständigt i att ringa polisen, inte förrän dagen efter ringer hon efter att hennes arbetskamrater fått henne att agera.
Vid det laget har alltså det stackars skadade vildsvinet lidit i ett dygn antagligen med svåra skador.
5100:- i böter är väldigt billigt för denna typ av djurmisshandel men ändå vill hon inte betala. Skulle inte förvåna mig om det startas någon Facebookgrupp som betalar hennes böter.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/dyrt-kora-pa-vildsvin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in