Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-06-13, 00:32
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Men nd knns det som man r kvar i ett sossetrsk. Jag trodde det skulle bli friska vindar nr vi bytte regering men denna regering r ett skmt. Sen kan tom. hra moderater frsvara vissa frtryckarfasoner. Fast vi har en borgerligregering s ser de svenska folket som ngon slags omyndig massa som man kan ta pengarna ifrn.
Citera
2007-06-13, 00:33
Bannlyst
Nr jag blir stor ska jag rsta p "militrdiktatur" i varje val.
Citera
2007-06-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erwacht
Nr jag blir stor ska jag rsta p "militrdiktatur" i varje val.

nr du fyller 18, tnkte du?=)
Citera
2007-06-13, 02:19
Medlem
llduces avatar
Folket r fr sosse politik eller p sin hjd sosselight politik, drfr mste alliansen fra denna politik vare sig de vill eller inte, annars ker de ut med huvudet fre vid nsta val.
Citera
2007-06-13, 02:25
Medlem
Ehm, de rika har ju tjnat p den borgerliga politiken, som exempelvis villagare i Stockholms vlbrgade frorter. r det sossepolitik?
Citera
2007-06-13, 02:27
Medlem
Fargoths avatar
Jag tror att det r ett dligt val av Alliansen att satsa p en (mer) vnsterinriktad politik. Fr det frsta s kommer alla sossar som protestrstade p dem fr att f frndring g tillbaka till (s) eftersom det inte r ngon strre skillnad, sedan kommer personer som rstar bltt av vana bli frbannade p snedsteget och ska sig till andra jaktmarker, alternativt rsta blankt.

Vi fr hoppas att det blir fler reformer som det har blivit. Som sagt, Rom byggdes inte p en dag. Lt oss bara hoppas att Alliansen inte fastnar i sossetrsket fr att fiska rster, utan bara kr med en mjukstart nu frsta ret.
Citera
2007-06-13, 02:29
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Ehm, de rika har ju tjnat p den borgerliga politiken, som exempelvis villagare i Stockholms vlbrgade frorter. r det sossepolitik?

Ett eller ngra ytterst marginella steg t hger ndrar inte att de p de hela r sosse politik som drivs. Ngon riktigt Hger har vi inte haft p vldigt lnge.
Citera
2007-06-13, 02:29
Medlem
Fargoths avatar
Citat:

Tjnade de inte "mer" under sossarna? Var sossarnas politik inte sossepolitik?
Citera
2007-06-13, 02:30
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Vi har en borgerlig regering
Halleluja, prisa Gud och erhm.. eh.. Kd.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Men nd knns det som man r kvar i ett sossetrsk.
Jo, detta r fortfarande Sverige sist jag kollade. Tror du serist att man bara kan hoppa ur trsket? Vi mste kravla oss upp ngra steg i taget. Visst Alliansen skulle kunna satsa grnet. Men d r risken att S tar tillbaka kontrollen och snker oss nnu lngre ned innan vi hunnit opp.
Citera
2007-06-13, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Tjnade de inte "mer" under sossarna?

Givetvis inte! Hur tnker du nu?

Borgarna har ju bidragit till att klasskillnaderna har kat, s nu r ni vl glada antar jag? A-kassan har snkts, frskringskassan har skurits ned rejlt mm mm. Vad mer kan ni nska?
Citera
2007-06-13, 02:36
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Givetvis inte! Hur tnker du nu?

Borgarna har ju bidragit till att klasskillnaderna har kat, s nu r ni vl glada antar jag? A-kassan har snkts, frskringskassan har skurits ned rejlt mm mm. Vad mer kan ni nska?

App app. r det inte bttre att folk tjnar mer p att arbeta, och att den egentliga fattigdomen sjunker? "Klyftor" r ett relativt begrepp. Det kvittar egentligen hur stora klyftorna r. Det viktiga r hur de som r lngst ner har det.
Citera
2007-06-13, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
App app. r det inte bttre att folk tjnar mer p att arbeta, och att den egentliga fattigdomen sjunker? "Klyftor" r ett relativt begrepp. Det kvittar egentligen hur stora klyftorna r. Det viktiga r hur de som r lngst ner har det.

Men de rika har ju ftt de bttre och de fattigaste smre. Det r inte ett snt Sverige jag vill leva i. De fattigaste arbetar ocks, problemet r att de inte bor i miljonvillor och kan dra nytta av snkt fastighetsskatt, avskaffad frmgenhetsskatt osv osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in