• 1
  • 2
2002-07-03, 00:26
Medlem
Det har kommit rosa Amfetamin till stan.. är helt rookie o undrar om det är bättre än vitt eller är det bara färgat? det sägs vara helt dunder..
någon som vet nånting?
Citera
2002-07-03, 01:30
Medlem
Det är möjligt att det är bra, men det beror knappast på den rosa färgen. Att det är färgat är snarare ett tecken på att det inte är så rent, eftersom man inte fått bort alla restprodukter från framställningen.

Själv föredrar jag amfetamin som är vitt och inte luktar blommor (dock kan det ju då vara utblandat med exempelvis druvsocker etc, men det kan ju även rosa vara ).

Det jag försöker säga är alltså att amfetamin av finast kvalité inte är rött, blått eller gult. Och inte heller "blomster". Dock kan ju fortfarande koncentrationen vara hög i dessa, men de innehåller garanterat ämnen som inte är amfetamin.
Citera
2002-07-03, 12:22
Medlem
Rosa tjack

Den rosa färgen kommer troligen från Efedrin tabletterna som används för att framställa amfetaminet. Dessa är röda och färgämnet är svårt att få bort, så då blir även slutprodukten ((meth)amfetaminet) röd/rosa.
Citera
2002-07-03, 13:16
Medlem
Re: Rosa tjack

Citat:
Ursprungligen postat av Jongo.
Den rosa färgen kommer troligen från Efedrin tabletterna som används för att framställa amfetaminet. Dessa är röda och färgämnet är svårt att få bort, så då blir även slutprodukten ((meth)amfetaminet) röd/rosa.

Hur framställer man amfetamin från efedrin?
Citera
2002-07-03, 14:31
Medlem
Daredevil: Det gör man inte. N-metylamfetamin (meth, methamphetamine, crank) tillverkas däremot av efedrin, illegalt. Medicinsk N-metylamfetamin tillverkas av fenylaceton och metylamin.

Jongo: Mycket möjligt att det är så, men N-metylamfetamin är väl inte så vanligt förekommande här i Sverige än så länge? Tillverkarna eller någon längre ner i näringskedjan kan ju också färga eländet för att folk ska tro att det är av bättre kvalitet än vad det verkligen är. Placeboeffekten är högst verklig.

Kamez: Precis. Jag kan inte just nu komma på någon narkotika som inte i ren (salt)form är färglös och luktlös. "Blomsterdoften" hos blomster kommer från fenylaceton, dvs en av råvarorna, som inte är urtvättad.
Citera
2002-07-04, 15:51
Medlem
Jag tackar för alla svar.. har ni något mer o tillägga så är det bara o skriva ner det här.. =)
Citera
2002-07-04, 16:00
Medlem
vet folk som blandat i karamellfärg oxå
Citera
2002-08-25, 07:03
Medlem
Man ska inte bry sig så mycket om hur tjacket ser ut, luktar eller smakar. För det har ingenting att göra med hur bra (rent) tjacket är.
Citera
2002-08-25, 07:14
Medlem
Det kanske är (re)kristalliserat från T-röd, har det slagit er?
Citera
2002-09-05, 23:44
Medlem
Jag tror att det skulle kunna ligga någonting i placeboteorin, men jag har ett annat förslag.

Skulle det inte kunna vara så att det i proffesionella laboratorier framställda amfetaminet, som ju i de flesta fallen importerats ifrån polen eller baltikum, slås ut med annat redan ganska tidigt i distributionskedjan, av kilogrossisterna, eller kanske t.o.m av importören. Samtidigt så syntetiseras väl en liten, men märkbar del av amfetaminmarknaden av inhemska producenter, inte sällan under mer provisoriska omständigheter. Detta amfetamin kanske i större utsträckning förekommer i missfärgad och/eller illaluktande (defenitionsfråga förstås) form. När detta sedan distribueras i landet, så kanske det redan från början rör sig om så pass små mängder av drogen, att man inte bryr sig om att späda ut det, eller endast späder ut det mycket lite. I sådana fall skulle det kunna förklara varfördet egentligen kvalitativt bättre vita pulvret är sig sämre än de exotiskt färgglada. Svaret ligger helt enkelt i att hobby-tjacket är renare.

Bara en teori.
Citera
2002-09-17, 16:51
Medlem
Apropå renhet. Nu var det i alla fall över ett år sedan jag nosade på tjack senast. Men vad jag kommer ihåg från den tiden var att de starkaste upplevelserna fick jag av tjack som var lite smått gulaktigt och klibbade sig. Dock vid två helt skilda tillfällen(flera år emellan och dessutom olika länder) så det var inte samma laddning.
Färgen har jag nu förstått betyder att det är lite skitrester. Men rent amfetamin är väl ändå inte rent fint pulver som det man oftast får(i alla fall fick)?

Den variant jag använde när jag handlade var att jag smakade och luktade på grejerna om jag köpte tjack eller kola och det visade sig vara en bra variant för att gallra ut skräpet. Kanske hade jag bara tur. Hur gör ni för att kolla kvalitén?

Peace.C
Citera
2002-09-18, 18:41
Medlem
Plockar fram fem-milliliterspumpen, löser pulvert i kranvatten, suger in, placerar, trycker.

ARGH!"#"! *dra ut pumpen och kasta iväg den*

- Jävlar vilken rush, han fan bara ta halva!
Hör jag mig själv skrika.
- Fan satan, det här var grejjor det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här