Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-16, 23:39
Medlem
Japp. Tror ni någonsin att aik kommer återvända till elitserien? I dagsläget så måste man säga Nej men mycket kan ju förändras. Och en följdfråga till ämnet är väl, Vill ni att aik ska komma upp igen ? Som Djurgårdare är jag lite kluven i frågan, Alltid skönt att se att vi är bäst i sthlm och aik lirar i allsvenskan men för dom sköna derby matcherna och för ett ökat intresse i sthlm för hockeyn så är det nog bäst om dom gör det.

Vad tror ni och tycker?
Citera
2007-06-16, 23:43
Medlem
RedXs avatar
AIK är redan i elitserien.
Citera
2007-06-16, 23:55
Medlem
VicVocs avatar
Jag tror att det är vad som skulle kunna rädda hockeyn i sthlm. att sveriges sämre aik (solna) tog sig upp i elitserien igen. Det skulle öka intresset för hockeyn igen
Citera
2007-06-17, 01:33
Medlem
Kalleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
...att sveriges sämre aik (solna) tog sig upp i elitserien igen...

Det finns bara ett AIK.

Om AIK någonsin kommer att återvända? Ja. Men det kommer ta ett par år..
Supportrarna verkar ha tröttnat efter tvångsdegraderingen och de urusla resultaten på senare år..
Citera
2007-06-17, 08:58
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag tycker AIK ska vara i Elitserien, jag saknar alla derbyn. Tyvärr så tvivlar jag på att de någonsin kommer att kunna ta sig upp igen. Möjligvis om Nyllet, Tärnström och Norström samtidigt bestämmer sig för att avsluta sina karriärer i laget.

Jag kan, på tal om detta, fortfarande inte fatta hur AIK:s dåvarande styrelse kunde välja Harry Harkimos bud över Anschultzs.
Citera
2007-06-17, 09:16
Moderator
Gromguttens avatar
Det är väl tveksamt om AIKIF kommer att rycka upp inom øverskådlig framtid, det ser ju snarare ut som att Stockholmsderbyna riskerar att spelas i Allsvenskan.
Citera
2007-06-17, 09:29
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är väl tveksamt om AIKIF kommer att rycka upp inom øverskådlig framtid, det ser ju snarare ut som att Stockholmsderbyna riskerar att spelas i Allsvenskan.

Det verkar vara ett mer troligt scenario, ja.
Citera
2007-06-17, 10:27
Medlem
VicVocs avatar
Plocka över lite kompetent ledning från fotbollen, dom har gjort det bra
Citera
2007-06-17, 13:37
Medlem
Lous avatar
Jag tror och hoppas att AIK är tillbaka till Elitserien snart. Men detta kommer inte ske inom de närmsta 2 åren iaf. Iår är väl det dags att komma till Playoff iaf. Men AIK behöver Elitserien och Elitserien behöver AIK. Ett lyft för Stocholms hockeyn och därmed hela hockeysverige.
Citera
2007-06-17, 13:42
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lou
Jag tror och hoppas att AIK är tillbaka till Elitserien snart. Men detta kommer inte ske inom de närmsta 2 åren iaf. Iår är väl det dags att komma till Playoff iaf. Men AIK behöver Elitserien och Elitserien behöver AIK. Ett lyft för Stocholms hockeyn och därmed hela hockeysverige.

ES behöver inte AIK. ES behöver ett lag från stockholm. DIF eller Solna är skit samma för mig. Fler skulle inte skada, men det behövs inte. Men ju fler stockholmslag i ES desto fler stockholmslag får vi dänga Hockeyn i övriga landet blomstrar ju som aldrig förr
Citera
2007-06-17, 13:44
Medlem
Ferross avatar
Tror inte AIK, det riktiga AIK för att vara klar, kommer lira i Elitserien på 10-15 år i alla fall. Men nån gång lär de säkert göra dte igen.
Citera
2007-06-17, 14:19
Medlem
I övriga landet blomstrar ES, men inte i Stockholm, finns verkligen marknaden för _två_ lag när DIF har ekonomiska problem?
Citera
aik

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in