Citat:
Ursprungligen postat av Vampireslayer
Bara jag som tycker att dessa debatter är onödiga? Ingen som sitter i riksdagen lär ju knappast byta parti för att någon gör ett bra anförande, och de som kollar hemifrån är oftast de som redan är insatta i politiken och har redan valt sida så att säga.
Har också funderat lite över detta, de som debatterar vet ju redan vart de står i frågan och inget i helvetet kan få dem att ändra åsikt, det är ju inte så att Reinfeldt utbrister i direktsänd tv,
"Fan det har du rätt i Mona!, jag ändrar denna punkten genast i mina papper. De erkänner ju inte ens motståndares poänger som de har ibland, utan duckar skickligt undan och kontrar istället med något annat.
Sen är ju debatterna så förbannat förutsägbara att det blir än mera tråkigt, alliansen föreslår något, sossarna svamlar om solidaritet, vänstern är emot allt som sägs och tjurar i sitt hörn samtidigt som miljöpartiet flirtar med Herr Ordförande. Zzzzzzzz.
Spel för gallerierna allting bara.
Bara larvigt med det här systemet med en talarstol också, vafan dra upp två talarstolar så att de som debatterar slipper springa fram och tillbaka från sin stol långt bak i riksdagen så vi som tittar slipper sitta och titta på Herr Ordförande som petar sig i näsan i väntan på att personen ska ta sig upp till talarstolen.