Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-14, 15:41
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Satiren i min kommentar framgick visst inte. Googla Grace Jones!

http://i86.servimg.com/u/f86/19/36/63/94/tumblr51.jpg
Vaddå satir? Vem e det?

Google bara så ser du hur en waffen ss ser ut.
Citera
2017-02-14, 15:50
Medlem
nedboys avatar
Men rasta/rastafari är ju en religion. Ska vi inte ha religionsfrihet längre då antar jag att de tycker? Hur orkar man med?

Citera
2017-02-14, 16:59
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vaddå satir? Vem e det?

Google bara så ser du hur en waffen ss ser ut.
Jaja, jag vet vilken frisyr du menar. Lawrence av Arabien.
Citera
2017-02-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
När och var gick du i grundskolan?

Personligen förbluffades jag när jag delvis råkade lyssna på en föreläsning på Medborgarplatsens bibliotek, förra hösten tror jag.
Föreläsningen var finalen på ett examensarbete på Universitetet, eller om det var en turné på densamma.

Ämnet:Folk reagerar på mitt hår, Mitt hår finns också, (nåt sånt).
Kvinnan bygger sin karriär på att det är synd om kvinnor med hår som hennes.
Minns inte, ena föräldern chilenare, andra peruan, nåt sånt, dvs hennes hår, som hon själv sa var en svarts hår (mulatt hade jag tänkt) måste ju vara oerhört mycket vanligare än skandinavers hår.
Överallt, än just här.

Sen vet man ju att hade ingen någonsin kommenterat, undrat över, hennes hår, då hade inte det varit bra. "Prata hår" är ett vanligt kallprat för att skapa kontakt, tror fortfarande mest bland kvinnor.

Av vad jag hörde hade det heller inte varit fråga om negativa kommentarer.
Folk hade visat positivt intresse av vad jag förstod.
Och det var ju tur för henne, mitt kvarstående intryck var att hon inte kunde ha något annat att komma med.

Gick i grundskolan för typ 4-5 år sedan i Stockholm.
Citera
2017-03-06, 21:24
Medlem
Cacaos avatar
En fråga:
Läste just en text om detta, där det gjordes mycket klart att man absolut inte får klä ut sig till nån annan kultur på maskerad tex.

Men var på maskerad i helgen med temat att klä sig som något man alltid velat vara, eller något man tidigare bara vågat vara i sin fantasi...typ.
Och en kille klädde ut sig till rasta och fick så mkt skit att han till slut var tvungen att dra från festen för han blev hotad att de skulle "ringa några som skulle spöa honom" om han inte tog av sig sin outfit.
Till saken hör att den här killens kompisar sa att han hela sitt liv verkligen velat vara rasta, det är en del av vem han är...trots att han är vit.

Är det verkligen "ca" om temat är att klä ut sig till det man önskar man var??

Till saken hör att det även var en tjej där med riktiga rastaflätor samt en annan tjej som var klädd i traditionella indiska kläder. Ingen av dem fick skit.

Vad är skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in