Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-25, 02:53
Bannlyst
Vi bodde på ett ställe som var en bit från en huvudled, en doft av bilavgaser blåste in åt vårt håll för ofta, det sotade ner fönsterkarmar och sannolikt lungor mm, inte så hälsosamt tror jag.
Det var ett skäl att flytta till tystnad och friskare luft som vi har nu, men glömdes ett tag då vi nyligen hittade drömhuset att ev. flytta till, men vid en mindre genomfartsväg. Där har de trafiksanerat med en avsmalning vid en busshållplats, när bussen stannar måste alla andra stanna, inga bilar kan mötas där, det blir köer och start/stopp, mindre bra ex. med kalla bilar på vintern. Skola + dagis ligger intill där man hämtar/lämnar barn. Det verkar inte vara ett steg i rätt riktning om man vill ha tyst och frisk luft, ex. med vindstilla och minusgrader.

En avsmalning kan ev. ändras men resten är kvar, bilarna har mer avgasrening nu och är fortfarande dåliga med kall motor. Förutom alla slitna motorer, såna man känner doften av när en ligger före i trafiken.
Min sambo vill flytta dit men inte jag. Så vad gör man, sätter upp en fläkt eller låter bli att flytta, för hur hälsofrämjande är det numera att inhalera förbränningsgaser med biprodukter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in