Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-26, 01:58
Medlem
yonnys avatar
Jag är "miljömedveten" på så sätt att jag förstår att slöseri kostar (mig ) pengar. Jag åker t.ex. kollektivt när jag ska till stán och cyklar eller går om jag ska någonstans i närheten. Jag ser mig själv någonstans mittemellan på miljöskalan, om man säger så. Inte för att bevara regnskogen utan snarare för att det är bekvämare.

Däremot känner jag en del "extremister" som envisas med att bevara planeten för framtida generationer genom att:

* Duscha snabbt och i kallt vatten (sparar energi).
* Skrynklar ihop mjölkkartonger. Inte för att spara plats i soppåsen utan för att sopbilen då kan fyllas med mer skräp vilket leder till att mer sopor kan lastas i, vilket i sin tur leder till att mindre bensin används till att åka fram och tillbaka.
* Inte alltid spola toaletten eftersom det slösar på vattnet.

Känner ni några som bevarar planeten på de mest udda sätt?
Citera
2007-06-26, 02:02
Medlem
526s avatar
Jag är visserligen miljöpartist, men jag tror inte problemet ligger på konsumentnivå.
Citera
2007-06-26, 18:53
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
* Skrynklar ihop mjölkkartonger. Inte för att spara plats i soppåsen utan för att sopbilen då kan fyllas med mer skräp vilket leder till att mer sopor kan lastas i, vilket i sin tur leder till att mindre bensin används till att åka fram och tillbaka.

Fast återvinner dessa inte sina mjölkkartonger i förpackningsåtervinning? Det gör i alla fall jag.
Jag är väl ingen extremist, men är miljövmedveten. Då jag var yngre köpte jag alla mina hudvårdsprodukter/smink på The Body Shop bara av den anledningen att de hade återvinning av alla burkar (detta var innan förpackningsåtervinning existerade).. Tyckte då att jag var supermiljömedveten, men vad kan man begära av en 15 årig tjej?

Idag lever jag efter mottot, hållbar utveckling och försöker basera min konsumtion på kollektivism, lokalproducerat och fair trade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in