Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-29, 16:08
Medlem
Cap. Morgans avatar
Mamma: Lisa Johansen, Elvis dotter...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/9902/16/elvis3.html

Dotter: Emma "Love" Johansen, underbarn och blivande världsartist
http://www.kvp.se/1.77070

Pappa: Alexander Johansen, politiker och curlingförälder
http://fcweb.kristdemokrat.se/b/sigt...itik/I01D0D754

Såg av en händelse den gamla tv4 dokumentären, "Svenska underbarn" och tyckte mig känna igen ett av "underbarnen". En snabb googling bekräftade vad jag anat då hon även varit med i Femmans Outsiders, denna gång som "blivande världsartist".

En slentriankoll på några av googelresultaten gjorde mig så pass nyfiken att jag efter en längre tids passivt fluktande på Flashback känner mig nödd och tvungen att starta min första tråd.

Fråga ett: Finns de på riktigt???

Fråga två: Rika som troll, varför?
Citera
2007-06-29, 17:38
Medlem
Kontorsslavs avatar
Hur rika är de?
Citera
2007-06-29, 17:45
Medlem
CashBlows avatar
Tyvärr tror jag inte hon är så jävla speciell. Om några år är många barn ifatt henne. Det är lätt att sticka ut som barn, en helt annan historia som vuxen.

Jag tippar på att hon kommer att ägna livet åt porr.
Citera
2007-06-29, 18:20
Medlem
Cap. Morgans avatar
Hur rika är de?

Ja, en subjektiv bedömning från min sida är att de har jävligt mycket pengar, som de förmodligen inte jobbat allt för hårt för, då de anser sig har råd att skicka den uppenbart talanglöse dottern till USA, sex gånger på ett halvår, för sånglektioner hos någon barnstjärneguru.
Citera
2007-06-29, 18:30
Medlem
Coleridges avatar
Såg den där dokumentären på femman...

Den lämnade en ganska obehaglig smak efter sig. Pappan verkade ha lite för stora förväntningar på sin dotter, som mest kändes robot-lik i sitt uppträdande. (hon kändes inte genuint intresserad av hela sånggrejen)

Han plockade med henne till USA där de skulle träffa något slags "demonproducent" (Kommer inte ihåg vilken men minns att namnet var bekant).
Kändes som att pappan kastade ganska stora sedelbuntar på hela sång-grejen och att dottern inte riktigt levde upp till förväntningarna rent talangmässigt.

Kan för all del ha varit femmans redigerare som lyckats få det att se ut så.
Citera
2007-06-29, 18:31
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Han plockade med henne till USA där de skulle träffa något slags "demonproducent" (Kommer inte ihåg vilken men minns att namnet var bekant).
Phil Spector?

Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Kan för all del ha varit femmans redigerare som lyckats få det att se ut så.
Det ska ju bli "bra TV" av det hela.
Citera
2007-06-29, 18:37
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
Phil Spector?

Det ska ju bli "bra TV" av det hela.
Haha, hade det varit Spector hade det kunnat bli riktigt spännande: tvingad att spela in låtar under pistolhot á là Ramones

Jo. Femmans dokumentärer är väl i normalfallet kanske inte den säkraste källan...
Citera
2007-06-29, 21:58
Medlem
TeEsErs avatar
Jag såg den dokumentären och tyckte både mamman och pappan såg ryska ut och satt och var lite halvimponerad av att de inte bröt. Så fel man kan ha i sina antaganden.

/T
Citera
2007-06-30, 15:52
Medlem
Mr Magoos avatar
Men va fan, skit i dottern. Finns det nån substans i att morsan skulle vara Elvis dotter????
Detta skulle ju vara ett scoop i klass med att man intervjuar aliens från universum.
Citera
2007-06-30, 16:22
Medlem
Föräldrarna har ju startat en förskola som heter Da Vinci Kidz också. http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-A...from=read_more
Citera
2007-07-01, 13:02
Medlem
Cap. Morgans avatar
Sekt?

Kan vara läge för Märstakommun att titta närmare på verksamheten hos "Da Vinci Kidz".

Finns det ingen flashbackare som bor i Sigtuna/Märsta krokarna som har lite inside på familjen i fråga?
Citera
2007-07-01, 14:27
Medlem
Troians avatar
Jag har bekanta som bor på samma gata som familjen. Förra sommaren delade du ut ett brev till alla grannar där de ansåg att vinklingen som skolan "Da Vinci Kidz" fått i lokaltidningen var sned. Sedan skrev de också något i stil med "Trots att SbMT [lokaltidningen] sagt att de inte skulle skriva något om att min fru är dotter till Elvis så har de ändå skrivit det.", typ.

Verkar jävligt förvirrade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in