Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-27, 13:55
Medlem
Päzzbanks avatar
Egentligen borde bamse röjas bort,
Han är ju en allsmäktig faschist och drogmissbrukare, dunderhonung är ju bara en fasad för nån typ utav cracksmet och han kräver total underkastelse.
Sedan är ju resten av gänget lite suspekt:
Skalman = opium
Lille skutt = amfetamin
Citera
2007-08-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
Captain America är död och begraven...

http://news.yahoo.com/s/ap/20070630/...zFukJ.tWrMWM0F

Vilka seriefigurer vill ni ska dö?

Bamses farmor borde väl dö snart?

Jag hörde att dom döda Captain America, för att den högra sidan ville att Captain America skulle ta sej an irak, medans vänstra sidan ville att han skulle va kritisk mot Bush. Fan att dom inte ens kan låta en serietidning vara i fred.
Citera
2007-08-27, 15:47
Medlem
526s avatar
En annan skön grej vore om Kalle slutligen wastade gubbjävlen Joakim von Anka en gång för alla. Han skulle tvinga den gnidna fågeln att skriva på testamentet och sen hälla smällt guld i stupen samtidigt som knattarna rapade ankröven med monster stap-ons
Citera
2007-08-27, 18:56
Medlem
roostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
En annan skön grej vore om Kalle slutligen wastade gubbjävlen Joakim von Anka en gång för alla. Han skulle tvinga den gnidna fågeln att skriva på testamentet och sen hälla smällt guld i stupen samtidigt som knattarna rapade ankröven med monster stap-ons

Jag håller med dig, Joakim är en så sjukt värdelös person. Han är rikast i världen, men ändå kan han inte vara schyst och backa upp Kalle ekonomiskt. För i helvete, Kalle är ensamstående och har tre energiska ungar att ta hand om och ändå försöker Joakim uttnyttja honom för sin egen vinnig.

Joakim verkar ju ha tappat alla begrepp om hur en affärsman tjänar sina pengar. Riktiga pengar tjänas genom att investera i uppgående och lovande brancher/företag/affärsidéer, inte genom att försöka lura sina släktingar på småpengar.

Han är en ond, bitter och maktgalen idiot som på ålderns höst har glömt bort vad pengar egentligen är till för. Skjut honom och låt Kalle ärva imperiet.
Citera
2007-08-29, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roosta
Jag håller med dig, Joakim är en så sjukt värdelös person. Han är rikast i världen, men ändå kan han inte vara schyst och backa upp Kalle ekonomiskt. För i helvete, Kalle är ensamstående och har tre energiska ungar att ta hand om och ändå försöker Joakim uttnyttja honom för sin egen vinnig.

Joakim verkar ju ha tappat alla begrepp om hur en affärsman tjänar sina pengar. Riktiga pengar tjänas genom att investera i uppgående och lovande brancher/företag/affärsidéer, inte genom att försöka lura sina släktingar på småpengar.

Han är en ond, bitter och maktgalen idiot som på ålderns höst har glömt bort vad pengar egentligen är till för. Skjut honom och låt Kalle ärva imperiet.

Joakim vet att det är mödan att slita för något som är det värdefulla, inte pengarna i sig. Knattarna är helt klart de som är bäst lämpade att ta över imperiet, Kalle skulle naturligtvis sjabbla allt. Undrar om Disney tillåter sådana serier, där huvudpersonen dör? I Farbror Joakims liv finns ju dödsscener, om än mkt lugna sådana.
Citera
2007-08-29, 21:23
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eribus
Joakim vet att det är mödan att slita för något som är det värdefulla, inte pengarna i sig. Knattarna är helt klart de som är bäst lämpade att ta över imperiet, Kalle skulle naturligtvis sjabbla allt. Undrar om Disney tillåter sådana serier, där huvudpersonen dör? I Farbror Joakims liv finns ju dödsscener, om än mkt lugna sådana.

Don Rosas serier innehåller en hel del ganska makabra dödscener, i prologen till första serien finns ju en ruta med två soldater som släpar Macbeth mot en väntande bödel.

En annan brutal serie är "Holländarens hemlighet" (eller nåt dylikt) när man under en tillbakablick ser siluetten av en man som träffas av en pil, och senare berättas att en tysk cowboy blev dödad av apacher vid en expedition i bergen, och under texten finns en bild på en genomskjuten hatt som dalar längs bergväggen...
Citera
2007-08-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack_of_spades
Don Rosas serier innehåller en hel del ganska makabra dödscener, i prologen till första serien finns ju en ruta med två soldater som släpar Macbeth mot en väntande bödel.

En annan brutal serie är "Holländarens hemlighet" (eller nåt dylikt) när man under en tillbakablick ser siluetten av en man som träffas av en pil, och senare berättas att en tysk cowboy blev dödad av apacher vid en expedition i bergen, och under texten finns en bild på en genomskjuten hatt som dalar längs bergväggen...

Det har du rätt i! Vill även minnas att han flertalet gånger blivit censurerad av sina förläggare då en del scener är alltför realistiska/otäcka. Antagligen är det därför han är så populär, han har tillfört en mänsklighet till ankvärlden - begränsad tidsram, historisk korrekthet, drama, tragik, romantik o s v. Skulle inte förvåna mig om han placerar Joakim i brutala krigsscener någon gång, kanske första världskrigets?
Citera
2007-08-30, 23:37
Medlem
Den gamla musse pigg vill jag inte se död men dagens musse är så himla dåligt gjord. Han skall alltid vara så perfekt och duktig! Jävla hor mus och hans deckar serier suger dalmase.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2007-09-01, 08:16
Medlem
TheRockerss avatar
Det är dags för den 21:a Fantomen att dö snart tycker jag och låta den 22:a Fantomen ta hans plats. Om det nu inte redan hänt? Jag har inte läst fantomen på över 1 år.
Citera
2007-09-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Den gamla musse pigg vill jag inte se död men dagens musse är så himla dåligt gjord. Han skall alltid vara så perfekt och duktig! Jävla hor mus och hans deckar serier suger dalmase.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håller med här! Gottfredsons Musse var klassisk och intressant. Men dagens...

Citera
2007-09-01, 11:26
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Det är dags för den 21:a Fantomen att dö snart tycker jag och låta den 22:a Fantomen ta hans plats. Om det nu inte redan hänt? Jag har inte läst fantomen på över 1 år.

Den 22:a fantomen verkar vara någonstans mellan 12 och 15 år gammal bara. Såvida han inte skall slå den 6:e fantomens rekord med att bara vara 16 år gammal vid övertagandet så kan det nog dröja ett tag till.
Citera
2007-09-15, 19:46
Medlem
soisrcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roosta

håller med helt och hållet, låt joakim dö så vi får se kalle slösa ut alla hans pengar på onödiga ting! Knattarna förtjänar att skämmas bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in