Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-15, 20:18
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Skulle vilja mörda Rocky, Elvis och Nemi. Nej, vänta....de är ju inga seriefigurer! De är ju bara bara ett sätt för självupptagna tråkmånsar att berätta om sig själva och sina liv!
Vad händer om Rocky dör? Dör Kellerman också i så fall? Och i så fall, är det bra eller dåligt?
Citera
2007-09-18, 17:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Skulle inte störa mig ett dyft o lilla fridolf råkade omkomma genom fall från tak,eller 91:an genom arkebusering
Citera
2007-09-19, 02:30
Medlem
HATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Skulle vilja mörda Rocky, Elvis och Nemi. Nej, vänta....de är ju inga seriefigurer! De är ju bara bara ett sätt för självupptagna tråkmånsar att berätta om sig själva och sina liv!
Vad händer om Rocky dör? Dör Kellerman också i så fall? Och i så fall, är det bra eller dåligt?
Nemi är väl inte över huvud taget självbiografisk? Rocky är kung så där får du skämmas lite för att du har en egen åsikt!

En jävel som verkligen borde dödas i serievärlden är Musse Pigg på grund av att han är ett nedlåtande as. Joakim von Anka skulle också kunna dö för att det skulle bli en sådan grym historia av det om Don Rosa gjorde någonting av det.
Citera
2007-09-22, 23:52
Medlem
FallenMasters avatar
Att ingen har nämnt Diana från Fantomen är ett mysterium. Hon ska alltid vara bäst på allting plus lite till, t.o.m värre än Fantomen själv ju. Jag skulle inte bli ledsen om hon dog i djungelfeber och Fantomen gifte om sig med en vanlig supermodell som hans förfäder alltid har gjort.

Bör också sägas ännu en gång att Musse Pigg bör dö, kan inte tänka mig nån mer irriterande figur. Walt Disney måste gråta i sin grav om han vet hur hans företag har förstört Musse.

Och som det nämnts tidigare så ligger de tre små grisarna väldigt bra till på dödslistan, hoppas fortfarande att en dag få se dom stanna kvar i grytan...
Citera
2007-09-23, 00:23
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Blääschh...Rocky är mainstream. Samma jobbiga tjat om honom som om sockerconny ca 1987. Kan man inte lägga ner det här med serier över huvud taget? Det är bara kulturarbetare som vurmar för serier för att det är "folkligt" och för att det osar barndom för oss födda på 60- och 70-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Rocky är kung så där får du skämmas lite för att du har en egen åsikt!
Citera
2007-09-23, 00:31
Medlem
Georg Lagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
En seriefigur som också fick dö till slut är den där halvroliga snubben som gick omkring i alltför stora kallingar (pungkulorna hängde ut ibland).

Minns inte vad han hette, men jag tror skaparen var fransman.

Någon som minns detta bättre...?
Gaston?

Kan inte Gargamel få utplåna smurfarna.
Citera
2007-09-23, 02:21
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg Lager
Kan inte Gargamel få utplåna smurfarna.
Vad sägs om en gaskammare för detta ändamål
Citera
2007-09-23, 02:46
Medlem
Georg Lagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vad sägs om en gaskammare för detta ändamål
Låter utmärkt, men jag tycker ändå att han borde få spräcka gammelsmurfen först.
Citera
2007-09-23, 07:57
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
En seriefigur som också fick dö till slut är den där halvroliga snubben som gick omkring i alltför stora kallingar (pungkulorna hängde ut ibland).

Minns inte vad han hette, men jag tror skaparen var fransman.

Någon som minns detta bättre...?

Reisers Gros Dégueulasse. Reiser och Hergé dog ungefär samtidigt och möttes i himlen.
Citera
2007-09-23, 09:28
Medlem
Kan hålla med om att Musse har blivit en jobbig jäkel. Men för fasen, 91:an måste fortsätta ett tag till.
Citera
2007-09-23, 12:27
Medlem
- Musse Pigg. Ettrig, töntig, självgod, pipig och irriterande gay.
- Kajsa. Självupptagen och ytlig bitch.
- Teddy (gula Bamse-barnet).
Citera
2007-09-23, 12:41
Medlem
Varulvs avatar
Jag tycker väl att Affe och Egon kan typ dö ut? Vore rätt skönt att slippa en så dålig serie.

När det gäller Superhjältar så hatar jag Stålmannen, usch. Spindelmannen dör förövrigt i en framtidsvision i ett nummer jag har här någonstans, så han kommer redan att dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in