Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Hjälper till med underlaget lite..
Varför är vi i Sverige och elitserien så dålig på att hylla våra spelare?
Vem ska hyllas?
När ska det hyllas?
Hur ska det hyllas?
Jag tycker att man ska hylla exceptionella insatser för klubben och att detta bör ske i samband med att spelaren avslutat sin karriär. Jag skulle gärna se en presentation av spelarens karriär under cermonin så som man gör i t.ex Montreal och Toronto när tröjnummer hissas pensioneras.
Jag tycker däremot att man ska vara restriktiv med vilka som hyllas så det inte blir någon slags inflation i det hela.
Självklart tycker jag att man ska hylla spelare som har gjort något bra för klubben eller som man kan förknippa med klubben på ett positivt sätt t.ex genom att man pensionerar nummret som personen har burit i sin karriär, det enda laget som jag vet som verkligen pensionerat numren för sina största spelare är Djurgården jag vet inte hur många dom har pensionerat men det är ett gäng
Håkan Södergren, Tumba, Lasse Björn sist var det Micke Johansson om jag minns rätt
Självklart ska Linkans tröja upp i taket det är en spelare som man förknippar med SSK han har över 600 matcher i klubben och det är stort i mina ögon en annan som jag tycker dom ska pensionera officiellt är nummer 11 Glenn Johansson en riktig lirare det var en drömm att se honom spela.andra nummer som man kan pensionera i dom olika lagen när spelarna slutar är
21 Jörgen Jönsson i Färjestad
7 Tommy Sjödin Brynäs
76 Johan Davidsson HV71
21 Peter Forsberg
Det finns säkert många fler men det är några jag kunde tänka mig vara värd den hyllningen
En annan sak man skulle kunna göra vid hyllningen är att man ber folk skicka in sina starkaste minnen med spelaren i fråga väljer ut några stycken som dom då får berätta om i samma veva som man presenterar spelarens karriär