Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-05, 23:23
Medlem
V-rocks avatar
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?linkan31

Alla med ssk sympatier eller bara äkta hockeysjälar borde självklart skriva på insammlingen om att Linkan ska få den uppskattning han förtjänar.

Och inga 2:an svar i kommentarerna tack
Citera
2007-07-06, 07:55
Moderator
vfs avatar
Presentera ett diskussionsunderlag, annars blir det papperskorg/Mod
Citera
2007-07-06, 10:02
Medlem
SweTechs avatar
Hjälper till med underlaget lite..

Varför är vi i Sverige och elitserien så dålig på att hylla våra spelare?
Vem ska hyllas?
När ska det hyllas?
Hur ska det hyllas?

Jag tycker att man ska hylla exceptionella insatser för klubben och att detta bör ske i samband med att spelaren avslutat sin karriär. Jag skulle gärna se en presentation av spelarens karriär under cermonin så som man gör i t.ex Montreal och Toronto när tröjnummer hissas pensioneras.

Jag tycker däremot att man ska vara restriktiv med vilka som hyllas så det inte blir någon slags inflation i det hela.
Citera
2007-07-06, 13:19
Medlem
leznacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Hjälper till med underlaget lite..

Varför är vi i Sverige och elitserien så dålig på att hylla våra spelare?
Vem ska hyllas?
När ska det hyllas?
Hur ska det hyllas?

Jag tycker att man ska hylla exceptionella insatser för klubben och att detta bör ske i samband med att spelaren avslutat sin karriär. Jag skulle gärna se en presentation av spelarens karriär under cermonin så som man gör i t.ex Montreal och Toronto när tröjnummer hissas pensioneras.

Jag tycker däremot att man ska vara restriktiv med vilka som hyllas så det inte blir någon slags inflation i det hela.

Självklart tycker jag att man ska hylla spelare som har gjort något bra för klubben eller som man kan förknippa med klubben på ett positivt sätt t.ex genom att man pensionerar nummret som personen har burit i sin karriär, det enda laget som jag vet som verkligen pensionerat numren för sina största spelare är Djurgården jag vet inte hur många dom har pensionerat men det är ett gäng
Håkan Södergren, Tumba, Lasse Björn sist var det Micke Johansson om jag minns rätt

Självklart ska Linkans tröja upp i taket det är en spelare som man förknippar med SSK han har över 600 matcher i klubben och det är stort i mina ögon en annan som jag tycker dom ska pensionera officiellt är nummer 11 Glenn Johansson en riktig lirare det var en drömm att se honom spela.andra nummer som man kan pensionera i dom olika lagen när spelarna slutar är

21 Jörgen Jönsson i Färjestad
7 Tommy Sjödin Brynäs
76 Johan Davidsson HV71
21 Peter Forsberg
Det finns säkert många fler men det är några jag kunde tänka mig vara värd den hyllningen

En annan sak man skulle kunna göra vid hyllningen är att man ber folk skicka in sina starkaste minnen med spelaren i fråga väljer ut några stycken som dom då får berätta om i samma veva som man presenterar spelarens karriär
Citera
2007-07-06, 15:00
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leznac
Självklart tycker jag att man ska hylla spelare som har gjort något bra för klubben eller som man kan förknippa med klubben på ett positivt sätt t.ex genom att man pensionerar nummret som personen har burit i sin karriär, det enda laget som jag vet som verkligen pensionerat numren för sina största spelare är Djurgården jag vet inte hur många dom har pensionerat men det är ett gäng
Håkan Södergren, Tumba, Lasse Björn sist var det Micke Johansson om jag minns rätt

Självklart ska Linkans tröja upp i taket det är en spelare som man förknippar med SSK han har över 600 matcher i klubben och det är stort i mina ögon en annan som jag tycker dom ska pensionera officiellt är nummer 11 Glenn Johansson en riktig lirare det var en drömm att se honom spela.andra nummer som man kan pensionera i dom olika lagen när spelarna slutar är

21 Jörgen Jönsson i Färjestad
7 Tommy Sjödin Brynäs
76 Johan Davidsson HV71
21 Peter Forsberg
Det finns säkert många fler men det är några jag kunde tänka mig vara värd den hyllningen

En annan sak man skulle kunna göra vid hyllningen är att man ber folk skicka in sina starkaste minnen med spelaren i fråga väljer ut några stycken som dom då får berätta om i samma veva som man presenterar spelarens karriär

Forsberg? I Modo?

Han har inte så där jättemånga matcher för Modo.

Själv tycker jag att spelare som är trogen en klubb en längre
period i första hand ska hissas. Hjärta betyder mer än talang i
detta fallet.

Jönsson, Sjödin, Davidsson, Sundin (Frölunda) Nordström
Wernblom, Liv (han blir nog aldrig proffs igen).
Citera
2007-07-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech

Jo, som att ex ha samma nummer på två olika tröjor upphängda. Sen spelar det egentligen ingen roll om/att båda spelarna förtjänar det eller ej.
Citera
2007-07-06, 16:43
Medlem
VicVocs avatar
Jag skulle gärna se både Stefan Larssons och Ronnie Sundins tröja i taket i Scandinavium
Citera
2007-07-06, 16:56
Medlem
SweTechs avatar
Jag kan lägga till det att jag tycker att när man hissar upp en tröja i taket så ska det nummret pensioneras. Annars betyder ju inte cermonin något.

Jag tycker som vf att Forsberg inte gjort så mycket som spelare för Modo som t.ex Svartvadet har men däremot så skulle jag nästan bli förbannad ifall inte Tre Kronor pensionerade hans nummer när han lägger av. #21 är nästan lika starkt förknippad med foppa som #99 vad för Gretzky.

Sett till mitt eget lag så tycker jag att dom som hänger där redan är ett bra urval, Jönsson ska upp, sen är jag kluven med Nordström och Mattias Johansson men oddsen är nog inte speciellt stora mot att deras tröjor också kommer att hissas.
Citera
2007-07-06, 17:41
Medlem
leznacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Forsberg? I Modo?

Han har inte så där jättemånga matcher för Modo.

Själv tycker jag att spelare som är trogen en klubb en längre
period i första hand ska hissas. Hjärta betyder mer än talang i
detta fallet.

Jag anser iofs att Peter Forsberg i Modo ska upp med motiveringen att han har gjort mycket annat också än spelat i klubben han var en av finansiärerna till den nya arenan t.ex, för övrigt har han spelat 184 matcher i modo.
Citera
2007-07-06, 17:46
Medlem
norrlandssnubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leznac
Jag anser iofs att Peter Forsberg i Modo ska upp med motiveringen att han har gjort mycket annat också än spelat i klubben han var en av finansiärerna till den nya arenan t.ex, för övrigt har han spelat 184 matcher i modo.
184 matcher, det är knappt fyra säsonger..
--
I Luleå skulle jag gärna velat att de hängde upp både Åkerströms och Bulans tröja när de slutade.. men det blev ju inget.
Bör ju vara direkt när de slutar, men kommer det inom nåt år så är jag glad för det ändå.

Åkerström - 18 säsonger i Luleå
Bulan - 18 säsonger i Luleå

Fifan ! Legender!
Citera
2007-07-06, 23:02
Bannlyst
Men hallå... menar ni på fullaste allvar att en långhårig och skäggig tjockis som knappt stått en bråkdel av matcherna som han är registrerad för ska få sin tröja upphissad i taket? Om han spelat 90 procent av matcherna, okej men inte en som spelade 4 av 47 matcher säsongen 2001/02, 7 av 45 säsongen 02/03, 9 av 48 säsongen 04/05 och 8 av 49 säsongen 05/06. Nej Lindquist har inte fått gjort något som förtjänar att få hans tröja hissad i taket. SSK har gjort fel när de har räknat hans matcher. Visst han är registrerad för en hel massa matcher men för en målvakt är det skillnad på att vara registrerad för en match och verkligen spela.

Sen det här med att hissa upp tröjan i taket. Det borde verkligen vara spelarens tröja som hänger där och inte någon jäkla flagga som det är i Globen eller träfigur som i Gävle...
Citera
2007-07-06, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jo, som att ex ha samma nummer på två olika tröjor upphängda. Sen spelar det egentligen ingen roll om/att båda spelarna förtjänar det eller ej.

Är det inte i Karlstad som "två" nr 9 hänger? Ulf Sterner och Thomas Rundqvist?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in