Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-07-09, 17:13
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Den enda målvakt som jag kan se är förtjänt att få sin tröja i taket i någon elitseriearena är Pekka Lindmark som borde få den i Karlstad. Men de är väl bittra på honom där antar jag för att han valde Pööörsis stålar i Malmö.

Damn skippy!

Jag kan sträcka mig så långt så att "pecka" var en bra målvakt. Men han förtjänar fan inte att hängas i taket i Karlstad.
Citera
2007-07-10, 01:53
Medlem
Citat:
14 Roland "Sura-Pelle" Pettersson
Inte Roland, Ronald för bövelen.

f.ö borde Myllys tröja nr35 hänga i taket i Coop Arena.
Citera
2007-07-16, 02:50
Medlem
Ladidas avatar
Ni vet att Foppa's tröja redan är "pensionerad" va?

Den fick ju hissas ned när han återkom under lockouten.
Tycker personligen inte att Peter Forsberg's tröja skall pensioneras alls, Wernblom kanske när han slutar (han är ju ändå mr MoDo).

Följande tröjnr är pensionerade:
  • ¤5 Kabben Berglund
  • ¤4 Nicke Johansson
  • ¤21 Peter Forsberg

Så snack om att bara Djurgården pensionerar tröjor är ju helt fel, dock hänger tröjorna av någon sjuk anledning kvar i kempehallen.
De borde flyttas omgående.
Citera
2007-07-25, 21:56
Medlem
Twin Peakss avatar
Egentligen borde det finnas ett "supporternummer" som kunde hissas upp för idag förekommer ju inte "klubbkärlek-hjärta"på samma sätt som det gjorde förr.
Idag är liret ett jobb,den stora kärleken till klubben finns idag bara hos supporterna och det är faktiskt vår kärlek som ska premieras i första hand eller tänker jag fel?Det vore ju ball att se 300 "supportertröjor"för att lag X har haft 300 fans som har varit på+500 matcher eller nåt.
Hmmmm ska nog skicka in den här ideen till mitt lag
Citera
2007-07-26, 14:49
Medlem
Att hänga upp en tröja i taket för en spelare som har varit klubben trogen under lång tid eller vilka grunder man nu ska ha tycker jag absolut att vi i Sverige kan förbättra avsevärt.

T e x som någon tidigare skrev, Åkerström och Bulan i Luleå, har ju spelat där sen världen var svartvit nästan. Är man nu så rädd om tröjnumren så behöver man ju inte pensionera numret utan låta det även i fortsättningen vara tillgängligt, men själva hyllningen kan man väl gott kosta på sig.

Eller är det bara så att Jante-lagen har oss i ett strupgrepp. Hur många säsonger du än har gjort, hur mycket du än har gjort för klubben och laget så ska du fanimej inte tro att du är något - här ska ingenting hyllas.
Citera
2009-02-03, 17:14
Bannlyst
nu har äntligen linkans tröja hissats iaf.

stå upp för en skäggig man!!
Citera
2009-02-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandssnubbe

184 matcher, det är knappt fyra säsonger..
--
I Luleå skulle jag gärna velat att de hängde upp både Åkerströms och Bulans tröja när de slutade.. men det blev ju inget.
Bör ju vara direkt när de slutar, men kommer det inom nåt år så är jag glad för det ändå.

Åkerström - 18 säsonger i Luleå
Bulan - 18 säsonger i Luleå

Fifan ! Legender!

Ohja! Även Burströms tröja borde upp, för att inte glömma #35 heller.

Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino

f.ö borde Myllys tröja nr35 hänga i taket i Coop Arena.

Citera
2009-02-03, 17:53
Bannlyst
Måste man inte pensionera numret om tröjan blir upphissad i taket?
Citera
2009-02-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjusextio
men det är ju just det som är poängen i hela den här diskussionen - att premiera klubbkärlek.
ditt exempel suger ju röv då pekka har spelat i 3 elitserieklubbar - timrå, malmö och fbk.
likså har masken carlsson sin tröja i leksand vilket är sjukt pinsamt då han spelat i ssk, leksand, brynäs, västerås och team boro.

Masken har inte alls sin tröja i Leksand, Enbart nr 18, Bergqvist och nr 2, Lassas som har sina tröjor kvar!
Citera
2009-02-10, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dippersripper
Måste man inte pensionera numret om tröjan blir upphissad i taket?

Ja, det är kutym att göra det, även om AIK missade det 2001 när de lät klåparen Thomas Sjögren lira med nummer 1.
Citera
2009-02-11, 20:34
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ja, det är kutym att göra det, även om AIK missade det 2001 när de lät klåparen Thomas Sjögren lira med nummer 1.

Ett annat alternativ är ju att ha vissa tröjor hedrade med att bli hissade i taket, men bara de verkligt speciella pensioneras, ett system Toronto Maple Leafs kör med till exempel. På så sätt sparar de tröjor till kommande generationer. Vissa här vill ju hissa 10 tröjor per säsong verkar det som, vad ska spelarna ha på ryggen om några år? Kinesiska symboler?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in