Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-05-22, 19:01
Medlem
Är det nån som vet hur man får tag i absint i sverige???
Citera
2000-05-22, 19:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Var kan jag få tag i det????

Beställ från systemet. :)
Citera
2000-05-22, 21:59
äldre konto (old)
Ej medlem

Den absinth som finns att köpa i de statliga spritbutikerna håller endast 60% alkoholhalt. Smakar gott gör den dock.
Vill du ha äkta vara får du nog åka till Danmark.
Citera
2000-05-22, 23:48
Medlem

Det finns ett ställe i köpenhamn som handhar denna produkt jag återkommer med namnet.
Citera
2000-05-23, 08:02
äldre konto (old)
Ej medlem

Styr kosan mot Prag.
Citera
2000-05-23, 18:25
äldre konto (old)
Ej medlem

Gör drickat själv :)

Hemkokt och Malört... *mums*
Citera
2000-05-23, 19:07
äldre konto (old)
Ej medlem

"Vill man smaka en Absint i dag kan man åka till Köpenhamn. Kruts Karport på Øster Farimagsgade 12 lär vara det enda stället i Europa utanför Portugal där man kan köpa en absint. Den populära baren har ett specialavtal med en dansk spritfabrikör som tillverkar den mytomspunna drycken enbart åt Kruts. För två centiliter av den 68-procentiga alkoholdrycken, som innehåller bland annat anis, malört och lätt hallucinogena örter, får man betala 35 kronor."

Saxat från http://w1.345.telia.com/~u34502103/bsk/
Citera
2000-05-24, 19:29
Medlem
Effekter av Absinth.

Nån som har fått några andra effekter, än att bli full, av Absinth?
Själv har jag inte märkt något. Och jag har druckit en hel del...
Men det är schysst smak på spriten och jag kan rekommendera att blanda ca:
4 cl Absinth
2 cl Gold strike
1 cl Pernod
Lägg sedan några kaffe bönor och tänd på.
Och drick upp allt i ett svep mha. sugrör som du sticker ned "bak och fram".
Citera
2000-05-24, 22:41
Medlem

vill man har riktigt Absinth som ger annan effekt än den man får av alkohol i Sverige får man nog göra den själv, dock är inte det speciellt svårt. HAr tyvärr inte receptet. Nån annan ?

/Plast
Citera
2000-05-25, 10:09
Medlem
Effekter av Absinth.

Konstigt att du inte fått effekter , du har nog inte druckit det mycket som du säger. Det finns verkligen dokumenterat, dess speciella lätt hallucinogena effekt. Man får en jävla fet fylla och man kan känna en liten blandning av malvacs (amfetamin) och sprit -blandning.

Man ska med andra ord vara försiktig då man blir rätt okontrollerbar och har VÄLDIGT VÄLDIGT roligt på det.

mini tips:
lägg det i frysen och efter 1-2dagar ser du små is kristaller. Häll upp i snappsglas , släck ner och tänd ljus , det ser fräckt ut. Bjud din flickvän och du får ett sjuhelvetes knull och hon får i sig ett par snappsar.
Citera
2000-05-25, 10:10
Medlem
Effekter av Absinth.

Konstigt att du inte fått effekter , du har nog inte druckit det mycket som du säger. Det finns verkligen dokumenterat, dess speciella lätt hallucinogena effekt. Man får en jävla fet fylla och man kan känna en liten blandning av malvacs (amfetamin) och sprit -blandning.

Man ska med andra ord vara försiktig då man blir rätt okontrollerbar och har VÄLDIGT VÄLDIGT roligt på det.

mini tips:
lägg det i frysen och efter 1-2dagar ser du små is kristaller. Häll upp i snappsglas , släck ner och tänd ljus , det ser fräckt ut. Bjud din flickvän och du får ett sjuhelvetes knull och hon får i sig ett par snappsar.
Citera
2000-05-25, 12:53
äldre konto (old)
Ej medlem

Kika in på www.spiritscorner.com tror att de va den addressen, kan vara spiritcorner.com också.
Eller sök på altavista efter "absinthe guide" för en guide med olika sorters absinthe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in