Jag har fått en råttjävel på verandan som har gnager på dörren till lägenheten, vart får jag tag på råttgift eller har någon ett bra tips på nått annat som får fanskapet att sluta gnaga.
Sambon fungerar på att lägga ut hönsnär kopplat till ett bilbatteri.
Råttfälla, antingen en dödande eller en bur -fälla...
vi hade råttor på landet hemma, jag fångade en av dem till slut i en bur!
Sen så tände jag på råttan och den gav ifrån sig ett skrik, efter det så hade vi aldrig mer synliga råttor runt huset!
Det går ju fan inte att hitta den gamla goda råttfällan med brädstump och fjäder, allt verkar vara så "humant" med bur och skit. Jag vill ha en stor jävla råttkrossare och råttgift.
Anlita dem eller åk dit och köp grejor. De säljer riktigt bra grejor på sina kontor. De har moderna slagfällor som kan slå av fingrarna på dig. Råttor skall dö, humanisterna och veganerna kan fjanta runt med sin tofuattityd bäst de vill.
Nu har Kemikalieinspektionen - efter påtryckningar från EU (givetvis) - beslutat att det blir förbjudet för privatpersoner att köpa råttgift. Det blir väl en uppgift för Anticimex då, folk kan naturligtvis inte anförtros denna superviktiga odjursbekämpning. (källa- SVT Aktuellt 18)
'Andra' bekämpningsmetoder , som råttfällor, är (ännu?) inte förbjudna.
Jag tycker att det är bra att det försvinner. Problem kan uppstå om dom äter råttgift men kryper in under golvet i äldre hus och får för sig att ligga där och dö. Då kan det lukta riktigt illa. Sen finns det andra gifter som fungerar bättre än råttgift som alla kan köpa......
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!