2007-07-21, 08:52
Medlem
><((((°>s avatar
har hört att allt man tar med sej som handbagage, måste ligga i en genomskinlig plastpåse storlek A4. kan det verkligen stämma?

som handbagage skulle vilja ha med mej en ryggsäck med lite blandat i, tex cd-skivor och dessutom en kamera som jag helst inte har i resväskan, är nämligen inte så säker på att dom behandlar min väska som dom skulle behandla sina egna. och en relativt stor bärgsprängare, får man det?
Citera
2007-07-21, 09:21
Medlem
milks avatar
Nej nej nej nej!

All vätska du har i handisett ska få plats i en påse (xxxml) och varje flaska får inte överstiga xxx antal milliter...Dricksflaskor etc. är alltså inte tillåtet!

Inget annat! bara vätskan!
Citera
2007-07-21, 09:23
Medlem
Ninsos avatar
Men man får fortfarande ha vätska i handbagaget, beroende på var man ska? Var rädd att de tagit bort det.

Flaskorna får vara max 100 ml om jag minns rätt.
Citera
2007-07-21, 10:01
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninso
Men man får fortfarande ha vätska i handbagaget, beroende på var man ska? Var rädd att de tagit bort det.

Flaskorna får vara max 100 ml om jag minns rätt.

yes, självklart, men ska få plats i en 1-liters plastpåse!
Citera
2007-07-21, 12:56
Medlem
dock är de så att om man tex köper en cola EFTER säkerhetskontrollen så är det helt okej att ta med den på flyget...
Citera
2007-07-21, 13:14
Medlem
MobileFreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
dock är de så att om man tex köper en cola EFTER säkerhetskontrollen så är det helt okej att ta med den på flyget...
Har alla vätskor som säljs innanför säkerhetskontrollen blivit kontrollerade?
Citera
2007-07-21, 14:15
Medlem
ingen aning men så var det när jag va på Göteborg City , London Stansted och Rom Ciampino för 2 veckor sedan.
Citera
2007-07-21, 14:23
Medlem
526s avatar
Tror det är vätskebehållare som rymmer mer än 100ml som är förbjudna.
Deostick är ok
Det som köps efter säkerhetskontrollen är också ok

Så sa i alla fall kärringen i tullen till mig.
Citera
2007-07-21, 15:13
Medlem
MobileFreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
ingen aning men så var det när jag va på Göteborg City , London Stansted och Rom Ciampino för 2 veckor sedan.
Isåfall skulle ju Coca Cola-bilen kunna samarbeta med terrorister och plantera sprängmedel i en cola-flaska som terroristen sedan köper innanför säkerhetskontrollerna och sedan spränger flygplanet i bitar.
Citera
2007-07-21, 16:35
Medlem
><((((°>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Nej nej nej nej!

All vätska du har i handisett ska få plats i en påse (xxxml) och varje flaska får inte överstiga xxx antal milliter...Dricksflaskor etc. är alltså inte tillåtet!

Inget annat! bara vätskan!

ok tack!! höll på att bli lite orolig där ett tag. trodde dem som bestämmer hade flippat totalt.
Citera
2007-07-30, 07:22
Medlem
Ninsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobileFreak
Har alla vätskor som säljs innanför säkerhetskontrollen blivit kontrollerade?

Det är den ursäkten de använder iaf. Köper du en läsk på Pressbyrån på insidan får du ta med den på flyget, men inte om du köper den på Pressbyrån som ligger utanför kontrollen.
Citera
2007-08-03, 00:25
Medlem
Som redan skrivits är det max 100ml per behållare och det är INTE mängden vätska utan storleken på behållaren. Det går alltså inte att ta med sig en halvfull tandkrämstub på 150ml även om det kanske bara är 75ml kvar i den.

Det som finns på insidan är såklart kontrollerat.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f518587

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in